עברנו את חג ט"ו בשבט הידוע כחג האילנות והטבע. בחג זה אנו עוסקים בקשר שבין האדם לסביבה. חוק השקיות שיצא לדרך בראשית 2017, המגביר את המודעות לחשיבות מחזור הפסולת שלנו כדי לדאוג לסביבה, לאיכות הקרקע, איכות המזון ואיכות האוויר שאנו נושמים – הוא חלק מהמגמה לשמירה על הבריאות והקשר האקולוגי בין האדם לסביבה, ויש לקוות כי פעולות נוספות יתבצעו בתחום זה.

הכנת סבוני אמה לורה (צילום:יח"צ)
הכנת סבוני אמה לורה (צילום:יח"צ)

הגישה הטבעית מתבססת על ראיית האדמה כמקור ההזנה הגבוה של הטבע – "אמא אדמה". שפע המינרלים שבקרקע הם מקור חשוב להזנת הצמחים, החיות ובני האדם. והאדם עצמו הוא חלק מהטבע, ומשול לעץ שדה. הצמחים המקומיים הגדלים בסביבתו מספקים לו את צרכיו.

כנטורופתית המתמחה בטיפול בעור, אני רואה חשיבות רבה בקשר ההדוק בין חומרי הגלם המקומיים לבין מוצרי טיפוח העור. מידת היובש בעור וקרינת השמש מושפעים מהסביבה החיצונית. כל אלה מקבלים תשובה במרכיבי הטבע הסובב אותנו.

חג ט"ו בשבט הוא הזדמנות נפלאה לא רק לחגוג את הטבע ביציאה לטיולים, אלא גם לחדש הקשר בין האדם לחומרי הגלם הטבעיים המצויים בסביבתו בעזרת המוצרים שבהם הוא משתמש.

חברת"AMA LURRA" שבראשה אני עומדת, חרטה על דגלה לחזק את הקשר בין המקורות הצמחיים והטבעיים לבין מוצרי הטיפול בעור. הדברים מתבטאים הן בשימוש בחומרי הגלם המקומיים והן בשיטת הייצור הידנית של הסבונים, תוך מגע ישיר של ידי האדם בחומרי הגלם כדי לרקוח את המוצרים.

לדוגמה, סבון שמן זית של אמה לורה מיוצר משמן טרי הגדל בארץ. ובסבון צמחי מרפא אפשר ממש לראות את חלקי הצמחים השונים בטקסטורת הסבון. בחלק מהסבונים אף משולבים אדמה או חֵמר. "אימא אדמה" מספקת את מקור המינרלים וההזנה שלה לעולם הצמחים ובעלי החיים, ולנו לא נותר אלא לאמץ אותו.

להלן דוגמאות לסבונים הטבעיים של אמא לורה:

סבון שמן זית של "אמה לורה" הוא סבון המבוסס על שמן זית מתוצרת מקומית ושמנים צמחיים נוספים כמו שמן קוקוס, שמן דקל וחמאת שיאה. שמן הזית ידוע ברפואת הצמחים כמחולל פלאים בעור, המעשיר את העור בלחות ותורם לריפוי ולהרגעת העור. הסבון נהדר לבעלי עור רגיש וכן לאנשים הרגישים לריחות ומחפשים סבון קלאסי מקורי משמן זית. כמו כן, מאחר שמדובר בסבון בסיסי הוא יכול לשמש גם לרחיצת כלים וכסבון כביסה ברחיצה ידנית.

אמה לורה - סבון שמן זית. צילום - אבי ולדמןאמה לורה - סבון שמן זית. צילום - אבי ולדמן

סבון צמחי מרפא של "אמה לורה" מכיל שמן זית, שמנים צמחיים ותערובת צמחי מרפא ירוקים בעלי תכונות חיטוי גבוהות. בין הצמחים: אורן, לבנדר, אכילאה ורוזמרין התורמים לחידוש רקמות העור. הסבון מתאים מאוד לטיפול באקנה ובסימני האקנה (צלקות טריות). אפשר לראות ולהרגיש במרקם הסבון את הצמחים המשולבים בו.

אמה לורה - סבון צמחי מרפא. צילום - אבי ולדמן.jpgאמה לורה - סבון צמחי מרפא. צילום - אבי ולדמן.jpg