יוזמת יו״ר השדולה לשוויון בבריאות, חה״כ אילן גילאון, קיימה הבוקר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת דיון דחוף בנושא סגירתה המתוכננת של המרפאה לבריאות הנפש באשדוד.

כלים
יו״ר השדולה לשוויון בבריאות, חה״כ אילן גילאון
יו״ר השדולה לשוויון בבריאות, חה״כ אילן גילאון

חבר הכנסת גילאון: ״לא מתקבל על הדעת שמקום שנותן מענה לכל-כך הרבה אנשים משאדוד והאזור ייסגר, מבלי שיינתן מענה חלופי. מדובר בחוסר אחריות מקומם וחסר תקדים - כלפי המוחלשים ביותר בחברה.״ גילאון, תושב אשדוד בעצמו, אמר בדיון: ״מדובר במרפאה שמשרתת אוכלוסייה מאוד גדולה, הכוללת גם את קיבוצי האזור.

ברפורמה בבריאות הנפש היה עניין חיובי - לקיחת נושא בריאות הנפש והעברתו מהחצר האחורית של תחום הבריאות, והפיכתו לנושא שמטפלים בו ברצינות. אבל המדובר הוא בסגירה של מסגרת שמטפלת במאות אנשים, כולל אנשים במצבים חמורים מאוד - זאת למרות הבטחה מפורשת של השר שאף מרפאה לא תיסגר. ברגע ששירות חיוני כזה יעבור לעיר אחרת - המצב ייהפך לבלתי נסבל.״ ״אני תובע לדעת מה מה צפוי לקרות עם הציבור הגדול שנסמך על השירות במרפאה הזו, ומה לגבי היקף הטיפולים שאמורים להנתן לציבור שנזקק לה.

איפה הם אמורים לקבל טיפול? אילו דרכי התמודדות יהיו עם התורים הארוכים? משרד הבריאות מוכח לספק פה תשובות ברורות איך קרה שלמרות ההבטחות שמרפאות לא תסגרנה, קורים דברים מהסוג הזה, ועוד מבלי שיינתן אף מענה הולם.״ הדיון התקיים ביוזמת חה״כ אילן גילאון (מרצ) בעקבות תחקירה של כתבת הבריאות דקלה אהרון-שפרן בתכנית ״סדר יום״ ברשת ב׳.