ח״כ דב חנין בירך על אישור החוק לביטול פקודת העיתונות, הצ״ח שהוא הגיש בכנסות ה-18, ה-19 וה-20: ״שמח שהגענו לרגע הזה - ביטול פקודה אנכרוניסטית שאינה מתאימה למדינה דמוקרטית״ ״הגיע הזמן שנסיר מספר החוקים שלנו את החוק המנדטורי, האנטי-דמוקרטי, האנכרוניסטי והבלתי הגיוני שנקרא 'פקודת העיתונות'״, אמר ח״כ דב חנין, מיוזמי הצעת החוק בכנסת הנוכחית, והיוזם של הצעות חוק זהות בכנסות ה-18 וה-19.

כלים
חה"כ דב חנין
חה"כ דב חנין

״החוק הזה לא מתאים למדינה דמוקרטית, אבל יותר מכך - הוא לא מתאים למדינה עצמאית. החוק הזה נכתב ונוצר בתקופת שלטון זר, המנדט הבריטי, שהיה צריך לנהל ביד רמה, ביד של כובש, את חיי התקשורת. זה לא המצב הנוכחי ואין סיבה שהחוק יישאר כשהיה.

״זה מביש שבמשך כל כך הרבה שנים המדינה התנהלה עם חוק כזה, שנתן סמכויות לשר לנהל עיתון ולסגור עיתון. אנחנו צריכים חקיקה אחרת לגמרי, שתגן על העיתונות מפני השלטון, תבטיח את חופש העיתונות, תבטיח את חופש העיתונאים, את זכויות העיתונאים, את מעמד העיתונאים, תתן להם את הזכויות הנדרשות, כדי שיוכלו לבצע את תפקידם ללא מורא וללא משוא פנים״, הוסיף ח״כ חנין. ״חקיקה מודרנית כזו דרושה לנו. פקודת העיתונות מייצגת את ההיפך הגמור: את הכפפת העיתונות לשלטון״.

״בלי תקשורת חופשית באמת, שגם לא נמצאת תחת מתקפה עזה מצד הממשלה ומצד העומד בראשה - לא יכולה להיות דמוקרטיה ולא תהיה כאן דמוקרטיה״, הדגיש ח״כ חנין.