אתם נמצאים היום ברגע החשוב הזה בחיים שבו אתם מנסים לבחור מקצוע לחיים? אם כך, הדבר הראשון שאנחנו ממליצים לכם זה לעצור, לקחת את הזמן ולנסות להתייחס לכל השיקולים החשובים. מה מעניין אתכם?

כלים

האם אתם מתקבלים ללימודים? האם תוכלו להצליח במשימת הלימודים? והכי חשוב: האם אתם מרגישים שליחות? במידה וגם אתם רוצים לעזור לאחרים ותמיד חלמתם להיות רופאים, הגיע הזמן שתגשימו את החלום הזה ושתנסו להתקבל לפקולטה לרפואה. עם זאת, אנחנו כאן כדי להזכיר לכם שאתם לא חייבים ללמוד רק בארץ, כי מה עם לימודים בארץ המגף? אספנו עבורכם מספר סיבות שבגללן כדאי לכם לשקול זאת כך שאתם מוזמנים לעיין במאמר שלפניכם. למידע נוסף על לימודי רפואה באיטליה באתר Premedicine.

סיכויי הקבלה שלכם גדלים: ראשית, כדאי לדעת שבאיטליה יש מספר מסלולים של לימודי רפואה וההבדל ביניהם זו שאלת שפת הלימוד. האם אתם רוצים ללמוד באנגלית או באיטלקית? בנוסף לכך, באיטליה יש מקומות פנויים באוניברסיטאות השונות ששמורים לזרים, מה שאומר שאתם לא מתחרים עם האיטלקים על מקומות בפקולטה אלא עם אנשים כמוכם שמגיעים במיוחד כדי מרחוק כדי ללמוד. מבחני הקבלה כוללים לרוב מבחן באיטלקית ומבחני מקצועות והסיכוי לעבור אותם ולהתחיל את הלימודים גבוה מאוד לעומת הסיכוי לעשות זאת בארץ.

ההנאה מאיטליה: אפשר להגיד על איטליה לא מעט דברים רעים ולבקר את האיטלקים על חוסר יעילות, איטיות או על חוסר היגיון בענייני בירוקרטיה. עם זאת, אף אחד לא יכול לקחת מהאיטלקים את העובדה שכמעט הכול יפה באיטליה, טעים ונעים. האנשים אדיבים והאוכל משגע ומגוון כך שכל אלה יוסיפו לחוויה שלכם כסטודנטים במדינה זרה.

בנוסף לכך, אפילו אם תלמדו במסלול של אנגלית תהיה לכם הזדמנות ללמוד יותר לעומק את השפה האיטלקית הנפלאה וזה רווח נקי. לצאת מהבועה: ישראל היא מדינה נפלאה והיא הבית של כולנו אך עצם העובדה שתגורו בחו"ל כמה שנים זה משהו שייתן לכם לא מעט בחיים. חשוב לצאת מאזור הנוחות שלנו, להרגיש מזה זה להיות זרים ולחזור עם תובנות והרגלים חדשים.

חשוב לדעת שכדי ללמוד באיטליה צריך אישור שהייה או דרכון אירופאי ויש לכך חוקים מאוד ברורים. לכן כדאי להתכונן כמה שיותר טוב גם מהבחינה הזאת ולהבין מה נדרש מכם כזרים שמגיעים ללמוד בארץ המגף. לימודי רפואה הם לימודים שתמיד יש בהם אתגר ובמיוחד אם עושים אותם בחו"ל, אך מצד שני אתם תראו שתחזרו רופאים נפלאים ובעלי ניחוח אירופאי אלגנטי. עוד על לימודים.