מפקחי משרד החקלאות חשפו בסוף השבוע 4.5 טון בשר עוף, הודו וכבש אשר הוחזקו בתנאים אסורים - במשרד מדגישים כי יש להמשיך ולהקפיד לרכוש מוצר באריזה מקורית, סגורה ונקייה עם התוויה וסימון של תאריך ייצור ותאריך פג תוקף. שר החקלאות, אורי אריאל: "מכירת בשר בתנאים ובמקומות שלא בפיקוח משרד החקלאות היא חמורה ומעמידה בסכנה את בריאות הציבור. מפקחי המשרד הוכיחו פעם נוספת כי הם לא מקלים ראש עם מי שעובר על החוק ואני מחזק את ידם"

4.5 טון בשר עוף, הודו וכבש אשר הוחזקו בתנאים אסורים
4.5 טון בשר עוף, הודו וכבש אשר הוחזקו בתנאים אסורים

מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, חשפו בסוף השבוע שני מקרים של שחיטה שחורה ובהם בשר שהוחזק בתנאים אסורים, וניסיון הברחת בשר משטחי הרשות הפלשתינאית לגבולות ישראל.

במקרה הראשון מפקחי היחידה בשיתוף עם נציגי הרבנות איתרו בכפר סולם, סמוך לעפולה אתר שחיטה שחורה, ובו כמות של 4 טון צלעות ושומן כבש, שמקורם לא ידוע, בנוסף נמצאו במקום כ- 240 ק"ג טבחות בשר כבש ממקור שאינו ידוע. בעל המקום, בשנות ה- 40 לחייו, הועבר לחקירה ונפתחו נגדו הליכים משפטיים. הבשר הועבר להשמדה על פי צו רופא.

גם במקרה השני, איתרו מפקחי היחידה בשיתוף שוטרי משטרת זבולון אתר נוסף ביישוב בסמת טבעון, סמוך לקריית טבעון, ובו כמות של 200 ק"ג בשר עוף. בעל המקום, בשנות ה- 30 לחייו, הועבר לחקירה ונפתחו נגדו הליכים משפטיים. הבשר הועבר להשמדה על פי צו רופא.

במקרה השלישי חשפו מפקחי היחידה בשיתוף יחידת המעברים של משרד הביטחון במעבר מיתר סמוך לחברון ניסיון הברחה של 160 ק"ג בשר הודו, שמקורו בחברון. נגד בעל הרכב בו אותר הבשר, בשנות ה - 40 חייו, נפתחו הליכים משפטיים, הבשר הועבר להשמדה על פי צו רופא.

רואי קליגר, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: "משרד החקלאות פועל באופן מתמיד לשמירה על בריאות הציבור. בתוך כך, במקרים המדוברים פעלו העובדים ללא היתרים או רישיונות ובמצב תברואתי מחפיר. אנו רואים זאת בחומרה רבה, ולא נשקוט ונמשיך בפעילות חשובה זו".

ממשרד החקלאות נמסר, כי חל איסור על העברת מוצרים מן החי משטחי הרשות הפלשתינאית עקב חשש לבריאות הציבור, וכן, חל איסור על הפעלת מפעלי בשר ללא אישור ופיקוח. במשרד מבקשים מהציבור להקפיד לרכוש בשר במקומות מוכרים הנמצאים תחת פיקוח. בנוסף, יש להקפיד על מוצר באריזה מקורית, סגורה ונקייה עם התוויה וסימון של תאריך ייצור ותאריך פג תוקף.