דבש מועשר במזון מלכות – "חלב הדבורים" - מסייע לחיזוק המערכת החיסונית והתמודדות עם חולשה ועייפות מכוורת עמק חפר משיקה דבש מועשר ב-6% מזון מלכות, שמאפשר להנות מהשילוב של הערך הבריאותי והתזונתי והטעם של שני מוצרי הכוורת המובילים.

כלים
דבש מועשר במזון מלכות. צילום: אילוסטרציה
דבש מועשר במזון מלכות. צילום: אילוסטרציה

מזון המלכות, המוכר גם בשם "חלב דבורים", מופק בכוורת ע"י דבורים צעירות מבלוטות המצויות בראשן. הוא משמש להזנת מלכות הדבורים מרגע היוולדן עד לבגרותן ומעניק למלכות פוריות ותוחלת חיים ארוכה.

dvash muashar 3ece4

למזון המלכות תכונות אנטי בקטריאליות ולכן הוא עוזר למערכות הגוף להתמודד עם תופעות של חולשה ומצבי עייפות, מחזק את המערכת החיסונית של הגוף, מסייע להחלמה ממחלות וניתוחים, תורם לשיפור העירנות וכן להורדת הכולסטרול והשומנים.

מזון מלכות משמש ברפואה הטבעית לויסות לחץ הדם, שיפור הפוריות והתפקוד המיני, מזין את העור ושומר על החיוניות שלו.

לדברי יורם פז, מנכ"ל מכוורת עמק חפר, המרקם של מזון המלכות כשהוא נאסף מהכוורות על ידי הדבורים הוא חלבי לבן וטעמו ללא תוספת דבש חמצמץ.

השילוב של מזון המלכות בדבש יוצר טעם מיוחד ועשיר. מזון המלכות מכיל חלבונים, פחמימות, שומנים, מינרלים, סידן, אשלגן וברזל וכן ויטמינים, בעיקר ויטמינים מקבוצת B (תיאמין, ריבופלווין, ניאצין, ביוטין ועוד).

מכוורת עמק חפר, המכוורת השניה בגודלה בישראל, הוקמה כהתאגדות עצמאית של דבוראים על מנת לקצר את הדרך ופערי התיווך בין המגדל לבין הצרכנים.

מוצרי מכוורת עמק חפר נמצאים בפיקוח כשרות של חוג חתם סופר בני ברק ובד"צ העדה החרדית בני ברק. המחיר המומלץ לצרכן של דבש מועשר ב-6% מזון מלכות: 36 שקלים לצנצנת של 300 גרם. את הדבש המועשר במזון מלכות ניתן למצוא ברשת שופרסל ורשתות השיווק הגדולות.