נחנך מצפה ע"ש עמנואל מורנו ז"ל גיבור ישראל, בבית אריה במהלך סוף השבוע נחנך בבית אריה מצפה ראשון על שם החייל עמנואל מורנו ז"ל שפרסום תמונתו אסורה עד היום.

צילום: מור שעשוע
צילום: מור שעשוע

באירוע השתתפו כל אחיו של עמנואל ז"ל, האחיינים, המשפחה המורחבת, חברים ליחידה, השר אורי אריאל ראש המועצה אבי נעים ונוער הישוב. אביו של מורנו, אילן, כך סיפר, חמק מבית החולים, שם היה מאושפז כדי להשתתף בטקס: "המצפה שאנו נמצאים כאן היום הוקם במהירות רבה, בענווה ובצניעות ואין ספק שדרך הקמתו מתאימה לאישיותו המהדימה של עמנואל. התרגשנו לראות כיצד ראש המועצה אבי נעים, השר אורי אריאל, אנשי הישוב ואורחים רבים הגיעו למצפה החדש. עמנואל אהב את אזור השומרון, טייל בו, שירת בו והיה מחובר לאדמתו ומן הראוי שבמקום שאליו היה מחובר בזמנים שונים בחייו יעמוד מצפה של שמו", אמר אילן מורנו.

אבי נעים: "זכות ענקית לארח את משפחת מורנו ולהנציח את בנם סא"ל עמנואל ז"ל שהיה מטובי לוחמי צה"ל בכל הדורות. מצפה עמנואל מורנו שנחנך בבית אריה יהיה נקודת נוף בה ניתן לראות את יופיה של ארץ ישראל המקראית, את נפלאות הטבע והבריאה, את מצוקי נחל שילה ואת נקיקי נחל שילה בהם פסע עם ישראל, פסע מורנו כלוחם בסיירת מטכ"ל וממשיכים לפסוע לוחמי צה"ל.

במהלך חנוכת המצפה שתלנו עצים לכבוד חג ט"ו בשבט, אך גם כאמירה של חיזוק השורשים שלנו כעם יהודי בארץ ישראל. נוער הישוב הקשיב לסיפורים אודות גבורתו וצניעותו של עמנואל כפי שסופרו על ידי אחיו שמואל, אותו נוער ניהל את הטקס וספג את מורשתו. עמנואל מורנו הוא דמות מופת עבורנו ועבור הדורות הבאים"