ירכא: השירות הלאומי חוגג אלף בנות מתנדבות במגזר הדרוזי אירוע הוקרה של השירות הלאומי-אזרחי במגזר הדרוזי התקיים הערב (חמישי) בכפר ירכא, במסגרתו העניקו השר אורי אריאל הממונה על השירות הלאומי, שר-שלום ג'רבי מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, ראש מועצת ירכא והיב חביש והרב צבי במברגר מנכ"ל עמינדב תעודת הוקרה למתנדבת נדין שופאני, שהינה המתנדבת האלף במגזר הדרוזי בשירות הלאומי.

צילום: אמיר זיאן
צילום: אמיר זיאן

הישג זה הנו משמעותי ביותר, לאור העלייה החדה שחלה במספר הבנות המתנדבות לשירות הלאומי מדי שנה ולאור שינוי התפיסה החל בקרב המגזר הדרוזי, כאשר בשנת 2010 התנדבו רק 50 בנות מהמגזר בשנה- ואילו השנה, אלף בנות כבר הצטרפו למפעל ותורמות לחברה.

השר אורי אריאל אמר כי "החברה הדרוזית היא חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית. הצלחת מתנדבות ומתנדבי השירות הלאומי מהמגזר הדרוזי היא הצלחת המדינה כולה. חלק גדול מההצלחה הוא העלייה המשמעותית במספר המתנדבים והמתנדבות לשירות הלאומי, שהם הסיירת החברתית של מדינת ישראל. בהתחלה היו עשרות, אח״כ מאות והנה הגענו ל-1000 ואני מאמין שכבר בעתיד הקרוב נגיע ל-10,000." אריאל קרא למתנדבות "אתן באות לשירות הלאומי מתוך הבנת הערך של עזרה לחלשים, מתנדבי השירות הלאומי הם הכי איכותיים שיש. אנחנו צריכים במדינה את האנשים הכי טובים, ואני קורא לכן להמשיך את העשייה וללכת לעבוד במגזר הציבורי".

שר-שלום ג'רבי, אמר בטקס כי "בתחילת דרכנו ובשל חוסר מודעות לחשיבות ולמסגרת השירות הלאומי, נתקלנו בקשיים ברתימת בנות המגזר הדרוזי, אך כיום, לאחר שיחות ופגישות רבות שקיימנו עם מנהיגי העדה, אנחנו יכולים להיות גאים בעובדה שאנחנו בשיאה של פעילות לשינוי התודעה. אני מעריך ומוקיר את אנשי המגזר הדרוזי שבוחרים להתנדב. אין ספק כי השירות יחזק את שילובם בחברה ובמדינה ויאפשר להם להצליח במעגלי ההשכלה והתעסוקה בחברה הישראלית." ראש מועצת ירכא והיב חביש הדגיש את יתרונות השירות הלאומי: "המתנדבות מקבלות שיעורים בעברית, מתבגרות וצוברות ניסיון. אנחנו פונים לכל הצעירות בקריאה, כי מי שיכולה- עליה לתרום בשירות הלאומי." נדין שופאני, מקבלת התעודה, סיפרה כי היא מתנדבת בקרב תלמידי יסודי, מסייעת לתלמידים בחינוך המיוחד בכפר ומקדמת פרויקטים נגד אלימות. "אני הראשונה במשפחתי שמתנדבת בשירות הלאומי, למרות ההתנגדות המשפחתית שבה נתקלתי. השירות הנו משמעותי מאוד עבורי, ומלבד התרומה לחברה, אני מרגישה שאני תורמת גם לעצמי ולומדת כיצד להתמודד עם סוגיות שונות." מצורפת תמונה מאושרת לשימוש ללא תמורה. בתמונה: ג'רבי, נדין והשר אריאל.