גופה, פתק מוזר ופעילות כלכלית חריגה - חקירות המס הגדולות בישראל נחשפות בספרו של דורון ארבלי "כסף שחור" מעלימי המס' הגדולים נוהגים ביצירתיות שקשה לדמיין, אולם התשוקה לכסף קל לעיתים מעוורת את השכל הישר ולא רק את המוסר. התאווה לממון כשאינה יודעת שובע היא תחילתה של שרשרת טעויות מפלילה. בצד הטעויות נחשפים פשעים חמורים אשר לא היו מתוכננים מלכתחילה ע"י מעלימי המס'.

כלים
"כסף שחור" מאת דורון ארבלי - לשעבר מנהל רשות המיסים וראש מינהל המכס
"כסף שחור" מאת דורון ארבלי - לשעבר מנהל רשות המיסים וראש מינהל המכס
החוקרים אינם נרדמים בלילה, הם יודעים שיש להם קייס, הם אף מודעים לכך שהשנאה אליהם מגבירה עירנות ומחדדת את הסבלנות. בתום 26 שנים ברשות המיסים, חושף דורון ארבלי את קרביו של העולם המרתק של חקירות המס' הגדולות במדינת ישראל. בספרו, נגלה לקורא עולם שופע עלילות וסיפורים שרק מקצתו מגיע אל הציבור. הספר, במקביל להיותו מקור ידע מהימן לחקירות השונות שהתקיימו בשני העשורים האחרונים, כתוב בצורה מזמינה השואבת את הקורא פנימה בדומה לספר מתח.

דורון ארבלי היה מנהל רשות המיסים וראש מינהל המכס, ושירת ברשות המיסים 26 שנים במגוון תפקידים רחב. את רוב שנותיו ברשות עשה באגף החקירות והמודיעין, שבו החל כחוקר צעיר באגף המכס ומע"מ עד שטיפס לראש הפירמידה. הספר מורכב ממספר חקירות שונות, מהברחה של מכשירי רדיו טייפ, וידאו ומערכות סטריאו בשלהי שנות השמונים ועד הברחות ענק של אקסטזי וקוקאין בשנות ה-2000.

"הסיפור הזה מתחיל בפתק שנמצא על גופה. על הפתק היה רשום מספר טלפון. בפברואר 2001 נורה 'אליק' בכדור אחד בעורפו בחדר המדרגות של הבניין בו התגורר באחת הקריות במפרץ חיפה. בכיס מעילו של הנרצח, שכנראה חוסל במסגרת סכסוך בין עבריינים, נמצא מספר טלפון. השוטרים, שאיתרו את הבעלים של המספר, הגיעו לחברה ישראלית בשם פאשה-טק ואל בעליה. מחזור החברה עמד על 120 מליון שקל, אבל לא נראה שום סימן שיש לה עסקים בישראל – לא יבוא ולא יצוא..."