רשות המסים ערכה מבצע ביקורת באילת: במסגרת המבצע נערכו ביקורות, בין היתר, במשרדי עורכי דין ובענף המוניות רשות המסים ערכה מבצע ביקורת באילת. במסגרת המבצע שנוהל על ידי פקיד שומה אילת, נערכו 217 ביקורות בעסקים מתחומים שונים, מהן עולה כי כ- 16% מהעסקים שנבדקו לא דיווחו על הכנסותיהם כדין.

כלים
צילום: אילוסטרציה
צילום: אילוסטרציה

בביקורת שנערכה במספרה בעיר נמצא כי בעל המספרה אינו רושם, באופן שיטתי, את הכנסותיו בקופה הרושמת. בעל המקום נהג ללחוץ על "פתיחת מגירת קופה", ללא הקלדת התקבול, ועל גבי התלוש שהקופה פולטת עם פתיחתה, כותב בכתב יד את סכום השירות. כתוצאה מכך לא מתנהל פדיון יומי בעסק והקופה אינה מתפקדת כאמצעי לרישום הכנסות. לאור הגילוי, נבדקו הפקדות בנקים והתברר שסכום של כ- 130,000 ₪ לא תועד כנדרש לפי החוק. המקרה הועבר להמשך טיפול במישור הפלילי ע"י מחלקת החקירות ברשות.

בביקורות שנערכו בענף המוניות התגלו מספר מקרים של נהגי מוניות שלא פתחו תיק במס הכנסה וכן מקרים בהם הקופה הרושמת במונית מתנהלת על שם אדם אחר, זאת למרות שהנהגים אינם שכירים. גם בביקורות שנערכו במשרדי עורכי דין בעיר, נמצאו מקרים של אי רישום הכנסות.

ביקורת אחת העלתה כי שותפות עורכי דין אינה רושמת הכנסותיה כדין. בחשבון נאמנות של עו"ד אחר נמצאה העברה בנקאית בסך 60,000 ₪ אשר לא הופקה בגינה קבלה, וכן נמצא כי עו"ד מנהל מערכת הנהלת חשבונות חד-צידית. במהלך ביקורת אצל עו"ד נוסף, נמצא כי הוא לא רשם סכום של כ- 50,000 ₪ שהופקד בחשבון נאמנות. ביקורת נוספת במשרד עו"ד העלתה כי לא נרשמו תשלומי שכר טרחה ששולמו בצ'קים דחויים, אשר חלקם כבר נפדו בצ'יינגים.

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.