לדברי ד"ר יוסי קיטרו N.D. Dipl.CM, ד"ר לנטורופתיה ומטפל ברפואה סינית ומוסיף כי, "שילוב הרפואה הסינית מעלה את איכות החיים, מאזן את הפעילות של מערכת העצבים האוטונומית ובכך מאפשר איזון במערכת ההורמונלית ומסייע להצלחה רבה בטיפולי הפוריות על מנת שיסתיימו בהריון בריא ולידה של יילוד בריא"

כלים
ד''ר יוסי קיטרו במהלך טיפול. צילום-  זיו קיטרו
ד''ר יוסי קיטרו במהלך טיפול. צילום- זיו קיטרו

שילוב מוצלח. הרפואה הסינית המסורתית כשילוב עם טיפולי פוריות מעלה את אחוזי ההצלחה להריון בריא המסתיים בלידה בריאה, כאשר לפי מחקר שפורסם בשנת 2008, ב- British Medical Journal, נמצא כי שילוב טיפולים ברפואה סינית מסורתית מעלה בכ-65%. את אחוזי ההצלחה בטיפולי פוריות וטיפולי הפרייה חוץ גופית IVF .

לעיתים במקרים של אי-פוריות ללא סיבה - unexplained infertility, אשר בהם משלבים טיפולי IVF או טיפולי ICSI - הזרעה, יחד עם טיפול ברפואה סינית TCM יכול להביא להריון טבעי בין מחזורי הטיפולים.

לדברי יוסי קיטרו N.D. Dipl.CM, ד"ר לנטורופתיה ומטפל ברפואה סינית, "מנתונים שנאספו עד היום, בכ-29% מהמקרים ההפרייה, ללא טיפול משולב, מסתיימת בהריון. בנשים שהן צעירות וגילן פחות מ-38, אחוזי ההצלחה היו גדולים יותר והם עומדים על 38% בהם ההפרייה מסתיימת בלידה. בנשים שגילן מעל 38 אחוזי ההצלחה הם נמוכים יותר 8-20% בהם ההפרייה מסתיימת בלידה ובנשים מעל גיל 42 שעורי ההצלחה להביא ללידה באמצעות הפרייה הם נמוכים למדיי. כך שכפי שהראה המחקר, השילוב של הרפואה הסינית בתהליכי טיפולי ההפרייה, ועליה של 65% באחוזי ההצלחה הינו משמעותי וכדאי."

הרפואה הסינית המסורתית TCM תורמת לתוצאה חיובית במחזורי הטיפול בהפרייה חוץ גופית בכמה אופנים, אומר ד"ר יוסי קיטרו ומפרט:

· מעלה את פעילות ויעילות השחלות בייצור ביציות בריאות, יחד עם זה או במקביל, מיתון רמות ה-FSH במידה והם בערכים גבוהים. ערכים גבוהים של FSH פוגמים ביכולת השחלות לייצר ביצים והבשלתן.

· מעלה את רמות האסטרוגן, במידה והן נמוכות.

· מעלה את טיב ואיכות הביציות.

· במידה והבעיה היא באיכות, בכמות והמוטיליות של הזרע, טיפול ברפואה סינית בגבר תגביר את הפוריות הגברית.

· הפחתה בתופעות הלוואי של התרופות הניטלות במחזור ההפרייה החוץ גופית.

· מעלה עיבוי רירית הרחם במידת הצורך.

· מעלה את יעילות ההשרשה בזמן החזרת העוברים לרחם.