אלפי עובדים, מאות פטנטים, עשרות פיתוחים חדשים - בסיסקו ציינו 20 שנה של חדשנות באירוע מיוחד בגני התערוכה בתל אביב באירוע החגיגי שנערך אמש (ג') במעמד מנכ"ל סיסקו, צ'אק רובינס, שהגיע לראשונה לישראל, לקחו חלק כל עובדי החברה, לקוחותיה ושותפיה.

כלים
צילום: ארתור פורר
צילום: ארתור פורר

במהלך האירוע, שהתקיים בגני התערוכה בתל אביב, הוצגה תערוכה מיוחדת בה עברו הנכנסים לאירוע, המציגה את הסיפור של סיסקו ישראל ברבות השנים, את הפיתוחים והחידושים השונים שפותחו בישראל על ידי עובדי החברה.

עשרות פיתוחים, מאות פטנטים, השקעות ורכישות בסכום של למעלה מ-7 מיליארד שקלים בחברות ישראליות, פעילות חברתית ענפה דוגמת שילוב נוער, חרדים וערבים בשוק ההייטק הישראלי, מהווים רק חלק קטן מרשימה ארוכה של הצלחות שהשיגה סיסקו ישראל ב-20 השנים האחרונות.

מנכ"ל סיסקו, צ'אק רובינס, אמר אתמול במסגרת ראיון אחד על אחד שקיים עם מנכ"ל סיסקו ישראל, אורן שגיא, כי "אי הוודאות היא הנורמליות החדשה, אנחנו חיים בעידן בו ההזדמנויות נמצאות בכל מקום ולצידן חוסר הוודאות. זהו עולם משתנה, דינאמי ואנחנו צריכים להיות חדשניים מאוד בשביל להישאר רלוונטיים". עוד אמר כי "כיום אין תחום שאינו מושפע מתהליך הדיגיטציה. ניתן לראות את היישומים היעילים של תהליך זה במגוון תחומים דוגמת אנרגיה, תחבורה, בריאות ועוד".

בשנת 1997 הרחיבה סיסקו את פעילותה העולמית גם לישראל, עם פתיחתו של מטה בנתניה. כעבור שנתיים העסיקה החברה למעלה מ-100 עובדים, וכיום מעסיקה כ-1500 עובדים, ב-4 מרכזים שונים בארץ: נתניה, ירושלים, קיסריה ותל אביב.

במהלך שנות פעילותה בישראל השקיעה סיסקו למעלה מ-7 מיליארד דולר בישראל, ברכישות והשקעות שונות ביניהם גם 12 חברות הכוללות בין היתר את NDS, Cloudlock, Leaba ועוד, ומיצבה את עצמה בראש השלוחות של החברה שאינן בארצות הברית מבחינת היקפי הרכישות.

צ'אק רובינס, מנכ"ל סיסקו: "מרגש לראות את ההתפתחות המטאורית של סיסקו בישראל. זה לא מפתיע נוכח תדמיתה של ישראל כאומת סטארט אפ, וכעת בביקורי הראשון כאן, אני עד ליצירתיות, ליוזמות, ולאווירה המדהימה שמאפשרת לדברים לצמוח הרבה יותר מהר. אני מודה לכל המעורבים בפעילות סיסקו לאורך השנים ובעיקר לעובדי החברה שמהווים חלק אינטגרלי ממשפחת סיסקו העולמית".

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל: "אנו שמחים וגאים לארח בישראל את מנכ"ל סיסקו ולחגוג עמו 20 שנות פעילות מוצלחות בארץ. סיסקו מובילה בארץ ובעולם את המהפכה הדיגיטלית, ואנו רואים את עצמנו כשותפים אסטרטגיים לארגונים, מדינות וערים, במעבר לאימוץ התהליך הדיגיטלי במלואו. יחד עם שותפינו ולקוחותינו נמשיך לקדם חדשנות, יצירתיות וקידמה, וזה הזמן גם להוקיר תודה לעובדים המסורים ולמוחות המבריקים פה בארץ, שאחראים להרבה מהפיתוחים של סיסקו לאורך השנים".

בשנים האחרונות, מובילה סיסקו ישראל את תהליך הדיגיטציה בקרב מגוון רחב של משרדי ממשלה וחברות מובילות במשק. ביוני האחרון הכריזה סיסקו בשיתוף המשרד לשוויון חברתי, על פרויקט האצת הדיגיטציה במדינת ישראל, פרויקט שהחל בהאצת הדיגיטציה בנגב ויתפרס בעתיד לאזורים נוספים. הסכם דומה נחתם שלשום עם עיריית ירושלים להפיכתה לעיר חכמה.

תרומתה של סיסקו לישראל, לא הסתכמה רק בהשקעות כספיות ופיתוח טכנולוגיות. בין פעילותיה החברתית נמנות יוזמת הקמת תוכנית הכשרת היי- טק לבני נוער בשם נטע@, בה עברו לאורך השנים אלפי בני נוער. בנוסף, יזמה סיסקו את תוכנית קמא טק, קואליציה של עשרות חברות הייטק במטרה לשלב חרדים בתעשיית הייטק שהובילה לשילוב של אלפי עובדים חרדים בתעשייה. יוזמה נוספת מבית סיסקו היא תוכנית מענטק, קואליציה של 60 חברות, שמטרתה לעודד העסקה של ערבים-ישראלים בתעשיית ההייטק, ואשר הביאה לשילוש כמות העובדים מהמגזר בתעשייה.

סיסקו, חברת ה-IT המובילה בעולם, מציעה פתרונות שונים בתחומי המיתוג, ניתוב ושירותי רשת חכמים, סייבר ואבטחה, IoT וערים חכמות, ענן, ביג דאטה, מרכזי נתונים, פתרונות Collaboration ווידאו לארגונים ולספקי שירותים וכן ארכיטקטורות עסקיות וטכנולוגיות.