אלי פיינרמן, ראש מכון וולקני במכתב לחוקרי ועובדי מכון וולקני: "מתנגד במפורש ובאופן חד משמעי להעתקת מכון המחקר" פיינרמן מונה לאחרונה לראש מכון וולקני בדחיפתו ועידודו של שר החקלאות שמקדם את היוזמה להעתקת המכון; נציגות החוקרים בדרישה לשר החקלאות: חשוף את חוות הדעת המקצועית ששללה את היוזמה להעתקת המכון פיינרמן הוסיף במכתבו:

כלים
"מינהל המחקר החקלאי, מרכז וולקני"
"מינהל המחקר החקלאי, מרכז וולקני"

"מכתב המינוי (של הוועדה המייעצת) הרכבו ומטרותיו עולה, כי ההתייחסות אל מנהל המחקר החקלאי הינה כאל עתודת נדל"ן בלבד. אין בו כל התייחסות למהות המוסד, לעבודה המחקרית המתבצעת בו ולתרומתו האדירה לחקלאות ישראל ולהערכה חובקת העולם לה הוא זוכה"

המועמד של שר החקלאות, פרופסור אלי פיינרמן, הביע היום את התנגדותו ליוזמת שר החקלאות להעתיק את מכון וולקני במכתב ששלח לעובדים. פיינרמן כתב במכתבו, כי "אני מבקש להבהיר באופן נחרץ כי הוועדה האמורה, שמונתה מבלי שאיש ממנהל המחקר החקלאי (כולל אני כמובן) ידע על כך מראש, תפגע באופן מהותי במחקר החקלאי ובחקלאי ישראל ולא תתרום לפיתוח אסטרטגי של הצפון.

"נפגשתי אתמול עם השר אורי אריאל והמנכ"ל שלמה בן אליהו, הבעתי בפניהם את הסתייגותי מאופן החד צדדי בו ננקטות פעולות שיש להן השלכה על עתיד המנהל מבלי שנוכל להגיב עליהן בזמן אמת, השמעתי בפניהם את התנגדותי הנחרצת ונימקתי אותה במשך דקות ארוכות. למען הסר ספק, הבהרתי להם במפורש את התנגדותי החזקה והחד משמעית להעתקת מכון וולקני ממקומו הנוכחי...."

בכך פרופסור פיינרמן מצטרף לשורת מומחים מהשורה הראשונה מהארץ ומהעולם שבדקו את היוזמה ומצאו שיש לפסול אותה וזאת מפאת ההשלכות ההרסניות שיהיו לה על המחקר החקלאי ותעשיית החקלאות במדינת ישראל.

יש לזכור, שפרופסור פיינרמן מונה לאחרונה לראש מכון וולקני בדחיפתו ועידודו של שר החקלאות. התנגדותו של פרופסור פיינרמן ליוזמה, אם כך, הינה עניינית ומקצועית והיא נעשית על אף ששר החקלאות מינה אותו לתפקיד. עמדתו לפיכך מקבלת משנה תוקף על רקע היותו מועמד של שר החקלאות שדוחף ללא לאות את היוזמה להעתקת מכון וולקני בצורה פסולה ולא עניינית תוך החבאת חוות דעת מקצועיות ששוללות את היוזמה ובראשן חוות דעת ממשלתית אובייקטיבית ומקצועית אשר בדקה את יוזמתו ושללה אותה. על הציבור לדרוש ממנו את פרסום חוות הדעת.

פיינרמן הוסיף במכתבו, כי "...ציינתי במפורש (בפגישה עם שר החקלאות), כי הרכב הוועדה מוכיח שההתייחסות אל המנהל היא נדל"נית ואמרתי כי לא יעלה על הדעת שבין חברי הוועדה אין מדענים המבינים משמעותו של מחקר בכלל ומחקר חקלאי בפרט.... מכתב המינוי (של הוועדה המייעצת) הרכבו ומטרותיו עולה, כי ההתייחסות אל מנהל המחקר החקלאי הינה כאל עתודת נדל"ן בלבד. אין בו כל התייחסות למהות המוסד, לעבודה המחקרית המתבצעת בו ולתרומתו האדירה לחקלאות ישראל ולהערכה חובקת העולם לה הוא זוכה". ציין פיינרמן

ואכן, שר החקלאות לא ביקש וממילא גם לא דרש להציב בוועדה המייעצת ולו גורם אחד שתחום מומחיותו הוא מחקר חקלאי. היעדרותם של אנשי מקצוע מתחום המחקר החקלאי בוועדה המייעצת מעלה תהיות לגבי יכולתה לקבל החלטות בנושא מכריע זה. נציגות החוקרים במכון וולקני קוראים לשר החקלאות להתעשת ולהבין שתכנית העתקת מכון וולקני לצפון תהיה בכיה לדורות.

אנחנו דורשים משר החקלאות אורי אריאל לחשוף לציבור את כל חוות הדעת שיש ברשותו כדי לקיים דיון ציבורי שקוף בעניין היוזמה.

פיינרמן סיכם את דבריו ואמר, כי "נמשיך לפעול מול הגורמים השונים בכדי להשמיע את קולו של המנהל ולהגן על המחקר החקלאי ועל העבודה המדעית שאתם מבצעים ושמפירותיה נהנים כל אזרחי מדינת ישראל. חשוב לומר: אנחנו תומכים בפיתוח הצפון ויש בכוחו של המנהל המחקר החקלאי על שלוחותיו לסייע רבות לפיתוח הצפון ללא שום העתקה".