עמנואל שחף, בכיר לשעבר בשירותי הביטחון וממובילי תנועת הפדרציה, עונה תשובה נחרצת לקמפיין ההפחדה על שלטי החוצות מפני הרוב הערבי ("קמפיין הגנרלים"). שחף עומד בראש תנועת הפדרציה, המקדמת תוכנית מדינית חדשה לפיה יהודה ושומרון יסופחו לישראל, לתושבים הפלסטינים תינתן אזרחות ישראלית ובכלל שטחי ארץ ישראל (למעט עזה) ייושם מודל של מימשל איזורי בסגנון שיטת הקנטונים בשוויץ

כלים
עמנואל שחף, בכיר לשעבר בשירותי הביטחון וממובילי תנועת הפדרציה
עמנואל שחף, בכיר לשעבר בשירותי הביטחון וממובילי תנועת הפדרציה

מפקדים יקרים,

החלטתם לצאת בקמפיין הפחדה במטרה לשכנע את הציבור שחייבים להיפרד מהפלסטינים עכשיו כי אין ברירה. למה אין ברירה ? כי הפלסטינים רוצים להיות כאן רוב.

מעבר לאלמנטים הגזענים של קמפיין מסוג זה שפוגע ב-20% מאוכלוסיית ישראל שאינם יהודים ולבעית הנתונים שכלל אינם מצביעים על כל חשש שהפלסטינים יהיו רוב בארץ ישראל, לא כולל עזה, השקת הקמפיין בעיתוי הנוכחי אומר עליכם בעיקר עד כמה אתם מנותקים.

מנותקים מהמציאות כי הנתונים הדמוגרפיים שאתם מנופפים בהם שגויים. כיוון הם שני שליש מהאוכלוסייה בארץ משני צדי הקו הירוק והערבים הם שני שליש, והריבוי הטבעי בשני העמים זהה, אין סבירות שהפלסטינים יגיעו לרוב.

מנותקים פוליטית כי לא סביר שבעתיד הנראה לעין תווצר קואליציה בכנסת שתרצה לממש את ההיפרדות שאתם כל כך חושקים בה. מנותקים דיפלומטית כי לא סביר שהקהילה הבינלאומית תהיה מוכנה לקבל גישה שמשמעותה בסופו של דבר, המשך הסטטוס קוו כי אנחנו ממשיכים לשלוט בפלסטינים וגם ממשיכים לבנות, ללא מו״מ עם הרש״פ.

אתם מנותקים מהציבור הישראלי הרחב שאיננו מעוניין בהיפרדות, תוך הבנה שנסיגה אזרחית מאחורי הגדר והשארות צה״ל בשטח תחבר את הטראומה של עקירת 30,000 משפחות ( ובזה מדובר) לחשיפת חיילינו לטרור בגדה, טרור שלא יהיה מרוסן על ידי אינטראקציות אזרחיות חיוביות כפי הן קיימות היום בין המתיישבים והפלסטינים באזורים רבים.

אתם מנותקים מהצרכים של האוכלוסיה בגדה המערבית, גם האוכלוסיה היהודית שאיננה רוצה לעבור שוב טראומה של עקירה והתנתקות וגם האוכלוסיה הפלסטינית לגביה כל היפרדות תקשה על מצבה הכלכלית שגם כך תלויה בנו כמעט לחלוטין (ומשליך ישירות ומיידית על המצב הביטחוני בשטח).

והעיקר, אתם מנותקים ביטחונית. כל מהלך של היפרדות תחשוף את הפלסטינים עוד יותר לחתרנות על ידי קבוצות קיצוניות שרואות בנסיגה האזרחית (בצדק) את התחלת ההתקפלות של מדינת ישראל מהגדה. זה יוביל בהכרח .להגברת הטרור גם בגדה וגם במדינת ישראל

למה לא לחשוב מחוץ לקופסה ולממש תוכנית שמשלבת גישה ביטחונית מתקדמת שמשאירה את צה״ל בכל מקום בגבולות ארץ ישראל לא כולל עזה, עם רפורמה בממשל של ארץ ישראל שמשאירה את ההתיישבות במקומה ? במסגרת תוכנית תנועת הפדרציה יוקם בין הירדן לים (ללא עזה) ממשל פדרלי עם 20 קנטונים יהודים ו-10 קנטונים פלסטינים עם ממשל אזורי אוטונומי, תכתב חוקה לישראל ותנתן אזרחות מלאה לכל התושבים הפלסטינים בגדה המעוניינים בכך. נתמודד עם האיומים האמיתיים של אזורינו באופן שיוויוני ומתקדם, כפי שנעשה ב-27 מדינות מתקדמות בעולם. לא בצורה פחדנית ולא באמצעות הפחדה, יוזמתנו ראויה יותר בהרבה מאשר התוכנית שלכם, מפקדים יקרים. הגיע הזמן להתמודד עם המציאות.

הכותב הוא עמנואל שחף, בכיר לשעבר בשירותי הביטחון וממובילי תנועת הפדרציה