באמצעות שימוש נכון ומושכל באלמנטים שונים מעולם עיצוב הבית ניתן לייצר בבית, או באזורים מסוימים בו, אווירה מסוימת אשר שונה לחלוטין מזו הקיימת כרגע. ספציפית, אנשים רבים היו שמחים לייצר אווירה חמימה, נעימה וביתית יותר בחדרים מסוימים בבית.

כלים
פרקטים לבית
פרקטים לבית

אחת הדרכים היעילות ביותר להשיג תוצאה כזו היא על ידי שימוש בפרקטים לריצוף אזורים מסוימים בבית. מהם היתרונות שבשימוש בפרקטים והיכן בבית הם מתאימים במיוחד?

מראה חמים ומגע נעים בכפות הרגליים - פרקטים מעץ מלא

אחד הסוגים המרשימים והמורגשים ביותר של ריצוף עץ הוא פרקטים מעץ מלא. פרקטים מסוג זה יוצרים ריצוף בעל נוכחות מרשימה אשר משפיע בצורה ברורה הן על המראה השורר באותו אזור בבית והן על המגע בכפות הרגליים כאשר הולכים יחפים. מדובר כאמור בריצוף מעץ מלא ואיכותי, אשר לא עבר עיבוד רב במיוחד, ולכן מתאפיין במראה ובמרקם טבעי ביותר. כך, האווירה הנוצרת באותו חדר היא אווירה חמימה ונעימה, כאילו אנחנו נמצאים בתוך בקתת עץ ציורית באמצע היער. על ידי התאמת גוון העץ ניתן לשלוט במראה הכללי שיוצר ריצוף הפרקט, ולהשתמש למשל בגוון בהיר יותר בחדרים חשוכים יחסית, ולהיפך. חשוב לזכור כי באופן כללי פרקט מעץ מלא דורש חידוש ותחזוקה מדי כמה שנים – צביעה מחדש או הוספת שכבה של לכה ופעם בתקופה ארוכה גם ליטוש וחידוש של ממש. מדובר בתהליך פשוט, מהיר ולא יקר במיוחד, אשר נדרש במיוחד כאשר פרקט העץ ממוקם באזור החשוף לשמש.

המראה החמים והמגע הנעים בכפות הרגליים הופך את פרקט העץ המלא למתבקש בחדרי שינה, כמו גם בסלון הבית.

עמידים לאורך זמן ומגיעים במגוון סוגים וצבעים – פרקטים למינציה סינטטיים

סוג נוסף ונפוץ גם כן של פרקטים לעיצוב הבית ויצירת אווירה נעימה הוא פרקטים סינטטיים, כאלו אשר עשויים חומר דמוי עץ ומצופים בשכבה מגנה (למינציה). למרות שמדובר במוצר סינטטי, פרקטים אלו מדמים רצפת עץ בצורה טובה מאוד, וכך יוצרים גם כן אווירה מסוימת ונעימה באותם אזורים בבית. ניתן למצוא כאמור פרקטים למינציה במגוון גוונים ומרקמים שונים, וכך להתאים את הצבע לצרכי העיצוב שלנו מאותו אזור בבית. שכבת המגן בה מצופים פרקטים אלו הופכת אותם לעמידים במיוחד בפני מפגעים פוטנציאליים דוגמת חשיפה יומיומית לשמש או חשיפה למים. לכן, ניתן להשתמש בפרקטים אלו גם לריצוף חדר שירותים או אמבטיה, ללא חשש לעמידות הריצוף בפני המים.

בנוסף, ניתן להשיג פרקט למינציה בעוביים שונים וברמות עמידות שונות. גם כאן מומלץ להתאים לצורך הספציפי בכל אזור בבית, ולהשתמש לדוגמה בסוג הפרקט העבה והעמיד ביותר מפני שחיקה במרפסת או גינת הבית, או באזורים אחרים החשופים יותר למפגעים.

לסיכום, באמצעות שימוש בפרקטים מסוגים שונים ובגוונים שונים ניתן להשיג תוצאה מורגשת ומתבקשת במיוחד בבתים רבים – אווירה נעימה, חמימה וביתית יותר, ואפילו אווירה כפרית במידה מסוימת, גם עבור בתים ודירות עירוניות בבנייני מגורים.