שח"ם ארגון השחקנים, ובית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללת ספיר חתמו אמש (22.1.17) על הסכם, המסדיר את תנאי השחקנים העובדים בסרטי סטודנטים לקולנוע ובין היתר מגדיר תשלום מינימלי לשחקנים מקצועיים חברי שח"ם עבור השתתפותם בסרטי סטודנטים. אסתי זקהיים יו"ר שח"ם: " משחק הוא מקצוע לכל דבר ועניין ולשחקנים מגיע לקבל תמורה עבור השקעתם בפרוייקטים"

כלים
סרטי סטודנטים במשך שנים מהווים מקור עבודה לשחקנים ולשחקניות
סרטי סטודנטים במשך שנים מהווים מקור עבודה לשחקנים ולשחקניות

רני בלייר ראש התואר הראשון במכללת ספיר: " ההסכם מבטיח היענות של שחקנים או סטודנטים למשחק לסרטיהם של סטודנטים לקולנוע וטלוויזיה". שח"ם ארגון השחקנים חתם על הסכם ראשון מסוגו עם בית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללת ספיר, המסדיר לראשונה את תנאי וזכויות השחקנים בסרטי סטודנטים.

לאחר מאבק ארוך שנים של שח"ם ארגון השחקנים בתופעה של השתתפות שחקנים בסרטי סטודנטים ללא כל תמורה תוך הבטחה של ניסיון ושיפור תיק העבודות, נחתם אמש (22.1.17) הסכם היסטורי וראשוני המסדיר את תנאי וזכויות השחקנים והשחקניות המקצועיים בסרטי הסטודנטים. ההסכם מסדיר את השתתפות השחקנים בסרטים ואת התחייבותם להשתתף בסרט בהתאם למצופה משחקן מקצועי ומצדו השני ההסכם מבטיח תמורה לשחקנים ולשחקניות. ההסכם בין היתר מסדיר את זכויות היוצרים והמבצעים בסרט, התחייבות השחקן להשתתפות בסרט, ביטוח, נאותות הפקה, נסיעות, ארוחות, החזרי הוצאות ועוד. כמו כן נקבע כי שחקן מקצועי חבר שח"ם יהיה זכאי לתמורה מינימלית סמלית של 300 שקלים עבור יום צילום, או לחילופין הסכמת הסטודנטים לערוך או לצלם עבור השחקן פרוייקט משלו. סטודנטים למשחק, ימשיכו לעבוד בסרטי סטודנטים בהתנדבות מתוך הבנה כי ההשתתפות מהווה חלק מהליך הכשרתם המקצועית.

ההסכם צפוי להיות צעד ראשון בהסדרת השתתפות השחקנים המקצועיים בסרטי סטודנטים בכל רחבי הארץ וחלק עיקרי מן המאבק של ארגון השחקנים בהגדרת שחקן כמקצוע. וזאת לאחר שבמהלך השנים ארגון השחקנים ניסה ליזום מספר הסכמים מול מוסדות ההשכלה הגבוה המלמדים תקשורת וקולנוע ולהסדיר את השתתפות השחקנים והשחקניות המקצועיים בסרטי הסטודנטים. כעת משחתם ארגון השחקנים על הסכם עם בית הספר הגדול ביותר בארץ ללימודי קולנוע וטלוויזיה צפויה פריצת דרך משמעותית בתחום.

רני בלייר ראש התואר הראשון בבית הספר אמנויות הקול והמסך במכללת ספיר: "אנחנו שמחים על הסדרת תהליך העבודה של הסטודנטים והשחקנים במטרה בעיקר בכדי ליצור תהליך עבודה בריא ומחויבות של שני הצדדים לתוצר הסופי . אנו מקווים ששאר בתי הספר יפעלו בצורה דומה ויצטרפו להסכם בעיקר בכדי ליצור עבודה מקצועית יותר שתניב סרטי סטודנטים בעלי איכות גבוהה,

אסתי זקהיים יו"ר שח"ם: " שח"ם פועל ומאמין כי משחק הינו מקצוע, השחקנים והשחקניות משקיעים שנים בהכשרתם ובשיפור כישרונם, בין אם מדובר בלימודים במוסד גבוה להשכלה או בקורסים במהלך חייהם בדומה לשאר המקצועות בשוק, על כן מצופה להתייחס למקצוע המשחק בצורה הוגנת ומכבדת. במשך זמן רב שח"ם מודע לתופעה כי שחקנים ושחקניות מקצועיים משתתפים בסרטי סטודנטים ומשקעים את מירב זמנם וכישרונם ללא קבלת כל תמורה עבור תרומתם לסרטי הסטודנטים.אני שמחה וגאה בשיתוף הפעולה עם בית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללת ספיר. ההסכם ההיסטורי והראשוני הזה צפוי לשנות את חייהם של שחקנים ושחקניות מקצועיים רבים ורבות, משחק הוא מקצוע לכל דבר ועניין ולשחקנים מגיע לקבל תמורה עבור השקעתם בפרויקטים. "

אורי רשטיק, מנכ"ל שח"ם ארגון השחקנים: "סרטי סטודנטים במשך שנים מהווים מקור עבודה לשחקנים ולשחקניות, שמצדו האחד אוהבים להשתתף ולעזור לסטודנטים אך מצדו השני לא קיבלו תמורה עבור עבודתם. ההסכם מסדיר את ההשתתפות של השחקנים בסרטי הסטודנטים ומעניק תמורה סמלית עבור עבודתם. ארגון שח"ם פעל וימשיך לפעול למען רווחת השחקנים והשחקניות ולמען שיפור מעמדו של מקצוע המשחק.

עדכונים אחרונים

ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
נוב 30, 2023

שליטה באמנות האנימציה: המשמעות של קורסי אפטר אפקטס במכללות לאנימציה

בתחום כמו אנימציה, חשוב להישאר מעודכנים תמיד. ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הכלים והטכניקות…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…
אוג 03, 2023

מה חשוב ללמוד כשיוצאים לעבודה בהייטק

בעולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהצטייד בכישורים ובידע…
מרס 01, 2023

כל מה שחשוב לדעת על לימודי ניהול

תוכנית הלימודים בתואר ראשון בלימודי ניהול עוסקת בתיאוריות ובפרקטיקות של הניהול העסקי.…
ינו 16, 2023

סטודנטים? כך תקלו על עצמכם בתואר

לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.