ירושלים היא לא רק עיר הקודש אלא גם עיר תיירותית מרכזית בישראל ובמזרח התיכון. כתוצאה מכך, יש בירושלים הרבה אירועים שמתקיימים לכל אורך השבוע ובשבתות. הנה כמה הצעות

ירושלים
ירושלים

תיירים שמגיעים לירושלים מופתעים לעיתים לגלות שחלק מהמקומות פתוחים בשבת. ירושלים היא עדיין עיר הקודש והמקום הכי חשוב ליהודים בעולם, אבל מסתבר שהיא לא עוצרת לנוח בסופי שבוע. ההוכחה לכך היא בין היתר המגוון העצום של האטרקציות בעיר ואפשרויות הבילוי שפעילות מסביב לשעון כל השבוע.

עם זאת, יש לקחת בחשבון שחלק מהרחובות בעיר בעייתיים לתנועה בסוף השבוע ורצוי לתכנן מראש את הנגישות למקומות המרכזיים.

אירועים מרכזיים בימי שישי

את סוף השבוע בירושלים מתחילים עם אירועים מרכזיים של יום שישי. במתחם התחנה הראשונה נמצאות כמה מהמסעדות הטובות ביותר של ירושלים, כאשר לצדן פועלים בתי אוכל קטנים ואותנטיים. אירועים בירושלים נערכים גם בשוק מחנה יהודה ואפשר לרכוש כרטיס טעימות ייחודי במחיר משתלם.

העיר העתיקה של ירושלים אטרקטיבית ביום שישי בגלל טקסים דתיים מיוחדים שלא מתקיימים באף מקום אחר. נקודות התצפית המיוחדות של העיר העתיקה יאפשרו לכם לראות מרחוק את האירועים, בעוד כניסה לרחבת הכותל גם תספק לכם הזדמנות להתפלל ולהניח פתק בחומות העתיקות.

אם אתם נמצאים סביב ירושלים וישנים בצימר, תוכלו לפתוח את יום שישי עם ביקור בחוות העזים "הר הרוח". החווה נמצאת ביישוב נטף והיא מציעה פעילות חווייתית לילדים שכוללת צפייה בבעלי חיים, טיפול בצאן, האכלה וסיורים מודרכים. בימי שישי יש סדנאות לקבוצות ומכירת מוצרים מתוצרת עצמית בין השעות 10:00-16:00. בימי שבת נפתחת החווה בשעה 11:00 ונסגרת רק ב-17:00.

מעלית הזמן, גן החיות ומוזיאון ירושלים

במרכז ומערב העיר ירושלים פועלת בשבת מעלית הזמן. זו חוויה אינטראקטיבית שמתאימה לכל המשפחה, ומאפשרת מסע מופלא אל העבר הקרוב והרחוק של עיר הבירה. האטרקציה מוכרת מאוד בירושלים והיא מתבצעת באמצעות ישיבה במושבים נעים בתוך אולם מלא אפקטים. התחושה היא של טיסה ליעדים מעניינים והערך המוסף הוא שילוב בין סאונד, אפקטים מיוחדים והקרנה על מסך ענק.

עוד אטרקציה באזור מרכז ומערב העיר ירושלים היא כמובן גן החיות התנכ"י. אחד המקומות המפורסמים בישראל פתוח בימי שבת בין השעות 10:00-18:00 ולא סתם מגיעים אליו תיירים מכל רחבי הארץ. הגן שוכן בעמק נגיש ויש בו משטחי דשא לפעילות משותפת עם הילדים, פינות חמד מוצלות לבני זוג בחופשה רומנטית והדרכות לקבוצות.

גם מוזיאון ישראל פתוח בשבת וכדאי להקדיש עבורו ביקור של כמה שעות לפחות. המוזיאון מציע תערוכות קבועות מושקעות עם אמנים בינלאומיים, כאשר מדי פעם הן מתחלפות ומתרעננות. מומלץ בעיקר להיכנס להיכל הספר, בו שוכנים המוצגים החשובים והתגליות הארכיאולוגיות המרכזיות.