סוף לוויכוחי שכנים בנושא תמ"א 38 הסטארטאפ TamaFix חושף את התמורה לדיירים מביצוע תמ"א 38 בבניין מבדיקת החברה 190 אלף דירות בישראל הן עסקאות חמות ליזמים וייתכן שבעליהן אינם מודעים לכך מרבית מבעלי הדירות במבנים המתאימים לתמ"א 38 אינם יודעים להעריך את התמורות המגיעות לזכותם, חוסר הידע מוליד ויכוחים בין שכנים או יזמים ומחלוקות המעכבות פרויקטים.

תמונה: אילוסטרציה
תמונה: אילוסטרציה

אתר www.tamafix.co.il מציע לגולשים שירות ללא תשלום הבודק אם קיימת אפשרות לבצע פרויקט תמ"א 38 או פינוי בינוי בבניינם. בנוסף מתקבלים נתונים על עליית שווי הנכס הצפויה, היקף הרחבת השטח והוספת מרפסות ומחסנים. המידע נגיש לכולם וניתן לבדוק באתר גם כתובת של דירות שאינן בבעלות המחפש.

רוכשי דירה יד שניה יכולים לברר על היתכנות לביצוע פרויקט תמ"א 38 בנכס כדי לאמת הבטחות שניתנו מצד המוכר. בעלי דירות הנמצאים בשלבים שונים של פרויקט מתקדם יכולים לבדוק באתר את עליית שווי הנכס בעקבות התקדמות השלבים, לאחר התאגדות דיירים, קבלת היתר ובסיום הפרויקט.

לדברי ליאור גוזס, מייסד תמ"א פיקס, אנו מעוניינים לשחרר לחץ משוק הנדל"ן על ידי הנגשת מידע מקצועי ואובייקטיבי שיקל על ביצוע התחדשות עירונית במרכזי הערים. מבדיקה שערכנו קיימות בישראל 190 אלף יחידות דיור בכדאיות כלכלית גבוהה בעיני יזמים שתניב להם רווח של 28% ומעלה, כאשר 450 אלף יחידות דיור נמצאו בכדאיות כלכלית מינימלית לביצוע פרויקט שיניבו רווח של 20% ומעלה ליזם. במרבית המקרים בעלי דירות אינם מודעים לפוטנציאל הקיים בנכס שבאחזקתם וניזונים ממידע המגיע ממקורות בעלי ניגוד עניינים כמו היזמים עצמם.

חברת תמ"א פיקס זכתה במענק מהמדען הראשי ומשמשת כספקית מידע למשרד השיכון. מאחורי הפיתוח עומדים היזמים אלירן סימוני, בעל תואר שני בניהול נדל"ן ושמאות מקרקעין. וליאור גוזס, אדריכל בוגר הפקולטה לאדריכלות ותכנון ערים בטכניון ואנליסט מומחה להתחדשות עירונית.