סדנא למניעת אלימות - כעשרים אנשי צוות המרכז הרפואי פדה- פוריה מכל הסקטורים השתתפו בסדנא שכותרתה: "העוצמה מתחילה בתוכי – סדנא למניעה והתמודדות עם אלימות". מגוון אנשי צוות המרכז הרפואי פדה- פוריה, רופאים, אחיות, מזכירות, מאבטחים, השתתפו בסדנא מיוחדת למניעת אלימות מצד מטופלים ובני משפחותיהם.

כלים
צוות המרכז הרפואי פדה- פוריה
צוות המרכז הרפואי פדה- פוריה

בסדנא שהתקיימה ביום חמישי, 19.1.17 . במשך כשבע שעות קיבלו המשתתפים הכשרה וכלים להתמודדות עם אלימות מצד המטופלים או בני משפחותיהם. מנחת הסדנא, ד"ר אפרת גיל, מדריכה ומתרגלת עם אנשי הצוות כיצד לזהות ולמנוע סיטואציות העלולות להתדרדר למקרה אלימות. "הכח שלנו נמצא בהתמודדות היומיומית עם הציבור. הטיפול הכי נכון הוא מניעה, באמצעות הסדנאות והגישה הפרו-אקטיבית של הצוות אנחנו מצליחים להפחית משמעותית את מספר מקרי האלימות."

לדברי ד"ר גיל, לאחר פעילות של מספר שנים ברוב בתי החולים בארץ, ניתן לראות ירידה משמעותית במספר מקרי האלימות בפועל באותם בתי חולים. "גם חומרת המקרים ירדה, זאת לאור הערנות של אנשי הצוות, אשר היום יכולים לזהות מקרה שהוא פוטנציאלי להתדרדרות לסיטואציה אלימה ולטפל בו בכלים הנכונים בכדי למנוע את ההתדרדרות הזו".

נדיה בלחנין , אחות במח' פנימית אמרה , "בצורה זו או אחרת אנחנו מתמודדים כמעט מדי יום עם אלימות מילולית או פיזית. הסדנא היום שינתה את דרך החשיבה וההתמודדות שלי עם סיטואציות כאלה. זה נותן לי תחושה של ביטחון שיש לי את היכולת להתמודד."

מיתי לשם , אחות במח' הכירורגית , הוסיפה "ד"ר גיל נותנת לנו טיפים מעשיים, מה לעשות מחר בבוקר, לא תאוריות, אני מרגישה שהכלים הפרקטיים יעזרו לנו ". אוראל אטיאס, מאבטח, סיכם, "אני רואה את הפעילות הזו כהקדמת תרופה למכה. הגישה וההתנהגות שלנו יכולה למנוע התדרדרות של סיטואציה".

לדברי ד"ר הגר מזרחי, יו"ר הועדה למניעת אלימות במרכז הרפואי , "הנהלת המרכז הרפואי ממשיכה לקיים סדנאות למניעת אלימות כחלק מפעילות שמטרתה להרחיב את המודעות ולמנוע לחלוטין את התופעה הקשה של אלימות כלפי צוות מטפל. כמאה אנשי צוות מתוכננים בשנה הקרובה לעבור את הסדנא שמעבירה ד"ר גיל מהמרכז הישראלי למניעת אלימות(מ.י.מ.א), הפעילות כוללת הפעלה ויישום של מדיניות אפס סבלנות מחד, אשר מאפשרת למנהל המרכז הרפואי להרחיק מבית החולים למספר חודשים מטופל או בן משפחה אשר התנהג באלימות כלפי הצוות הרפואי או הסיעודי. מאידך, קיום סדנאות אשר מיועדות ללמד את הצוות כיצד להקטין נקודות חיכוך ומחלוקת וכיצד לזהות מצבים בהם מטופלים ובני משפחה עלולים להגיע לכדי אלימות".