נהג 'אגד' התחתן לפני מותו עם אשתו הראשונה כדי שתיהנה מהפנסיה – אך תכנונם נתקל בקשיים. סיפור אהבה יוצא דופן בין בעל ואישה שהיו נשואים זה לזו בעבר – הגיע לפתחו של בית המשפט לעינייני משפחה.

כלים
עו"ד מיקי שיפמן גירושין, צוואות, עיזבונות, ומגשר.
עו"ד מיקי שיפמן גירושין, צוואות, עיזבונות, ומגשר.

המקרה שהיה כך היה: נהג 'אגד' התגרש מאשתו הראשונה לפני שנים רבות, וכל אחד מהם אף מצא לעצמו זוגיות חדשה. ברבות הימים החליטו השניים להיפרד מבני זוגם, ושבו זה לזרועות זה ומיסדו את הקשר המחודש ביניהם במסיבת חתונה אליה הוזמנו כל קרוביהם ומכריהם. כעבור שנה מחידוש היחסים גילה הגבר כי הוא חולה בסרטן. הבשורה הקשה היכתה בשניים, והם החליטו להיאבק בכל כוחם על בריאותו של הגבר.

כעבור מספר שבועות לאחר חתונתם השנייה, הלך הבעל לעולמו והאישה פנתה לקרן הפנסיה של 'אגד' על מנת לקבל את קצבת השאירים המגיעה לה. אך בקרן הפנסיה של 'אגד' סירבו להעניק לה את מבוקשה. אנשי הקרן מסרו לאישה שבקרן הפנסיה הספציפית של 'אגד' –הזכאות ניתנת רק לבני זוג הנשואים לפחות שנתיים. היות והשניים היו נשואים מספר שבועות בלבד – סירבו בקרן לאשר לאלמנה את קבלת הגמלה.

רק לאחר מאבק משפטי ארוך שניהלה האלמנה מול קרן הפנסיה של 'אגד', באמצעות עו"ד מיקי שיפמן – הצליחה האישה לקבל את מבוקשה. למרות שהאלמנה חיה עם בעלה לאורך שנים, ואף הייתה נשואה לו כדת משה וישראל, סירבו בקרן הפנסיה של 'אגד' להעניק לה קצבת שאירים.

האישה הגיעה אובדת עצות לעו"ד שיפמן, אשר פנה לביה"ד לעבודה, שם מתבררות תביעות כנגד קרנות פנסיה,– וביקש להורות לקרן הפנסיה לשלם לאלמנה את זכויותיה, מתוקף היותה ידועה בציבור של הנהג המנוח עוד בטרם נישאו השניים בשנית. לדברי עו"ד מיקי שיפמן, קרנות הפנסיה מעניקות קצבת שאירים לבני זוג נשואים, או לבעלי מעמד של ידועים בציבור.

על מנת להוכיח כי השניים נחשבו בטרם נישואיהם השניים - כידועים בציבור, ביקש עו"ד שיפמן מהאלמנה לאסוף עדויות ותצהירים מכל קרוביהם ומכריהם – על מנת להוכיח כי השניים ניהלו תא משפחתי לכל דבר ועניין עוד בטרם נישאו בשנית.

כך נאספו תצהירים רבים ממכרי בני הזוג, מחבריהם ומבני משפחתם – כאשר כולם העידו כי השניים אכן התגוררו תחת קורת גג אחת לאורך תקופה ארוכה עוד בטרם החליטו להתחתן בשנית. לאחר שהוגשה התביעה נגד קרן הפנסיה, מגובה בהוכחות ותצהירים – קיבל ביה"ד את טענת עוה"ד שיפמן – וקבע כי השניים אכן היו ידועים בציבור עוד בטרם נישאו בשנית. לאור קביעתו של בית המשפט, לא נותרה לקרן הפנסיה של 'אגד' ברירה – והאלמנה הוכרה כזכאית לקבלת קצבת שאירים של בעלה המנוח.