לא מעט עובדים ישראלים אשר מפוטרים מעבודתם, נאלצים להתמודד אחרי הפיטורים עם תהליך ארוך ומייגע של מאבק לקבל את פיצויי הפיטורים אשר מגיעים להם על פי חוק. מעסיקים רבים מחפשים דרכים שונות כיצד להימנע מתשלום הפיטורים, מתוך תקווה שהעובדים המפוטרים יעדיפו לוותר ולא לדרוש מהם את זה יותר.

כלים
עו"ד פיצויי פיטורים
עו"ד פיצויי פיטורים

פיצוי פיטורים הם אחד מהדברים הבסיסיים אשר מגיע לכל עובד אשר מפוטר מעבודתו, בתנאי שהוא עבד למעלה משנה רצופה באותו מקום עבודה. על פי החוק, עובדים שנמצאים במקום עבודה, פחות משנה אינם זכאים לקבל פיצויים. לעומת זאת עובדים שכן נמצאים באותו מקום עבודה למעלה משנה, זכאים לקבל פיצויים בגודל שכר חודשי ממוצע על כל שנת עבודה. במידה והם לא מקבלים אותו, עליהם לפנות אל עו"ד פיצויי פיטורים אשר יפעל בשמם מול המעסיק, כולל פנייה לבית משפט.

חשוב להדגיש, פיצויי פיטורים, חלים בכל מקרה, כלומר אם העובד פוטר בגין הפרת חוזה, בגין אי השתלבות או בגלל כל סיבה אחרת, עם זאת, במידה וישנה הפרת חוזה מצד המעסיק, הרי שמגיע לעובד, פיצויים גם על כך והוא יכול לדרוש אותם במסגרת פנייתו אל המעסיק דרך עו"ד פיצויי פיטורים.

כיצד פונים אל המעסיק ומה צריך להציג בפניו

מן הסתם, לא כל מעסיק נמנע מלשלם פיצויי פיטורים, מרבית המעסיקים מעדיפים לשלם במקום להגיע למצב בו הם צריכים להתמודד עם שאלה משפטית האם הם מלינים את פיצויי הפיטורים לעובדים שלהם לשעבר.

על מנת שהמעסיק ישלם לנו פיצויים, עלינו להציג בפניו את תלושי המשכורות השונים, עם הדרישה הברורה לתשלום הפיצויים. במידה והמעסיק מאחר בתשלום או לא משלם, הרי שעלינו להגיש לו מכתב התראה לפני פנייה לבית משפט עם דרישת תשלום ברורה, במסגרת דרישה זו, עלינו לציין שעליו לשלם לנו לא רק את הפיצויים אלא גם את הריביות שנוצרו עם הזמן בעקבות האיחור וכן הצמדה למדד, על פי הצורך.

בפנייתנו לבית המשפט, עלינו להוכיח שאנחנו אכן עבדנו במקום העבודה ממועד מסוים עד מועד מסוים, וכן את מכתב הפיטורים שהמעסיק הגיש לנו. מכתב זה אמור להינתן לנו ברגע בו הוא מחליט לפטר אותנו. מכתב זה גם אמור לאפשר לנו לקבל דמי אבטלה במידה ולא נמצא עבודה חדשה.

מתי לא מגיעים לנו פיצויי פיטורים

יש מקרים בהם גם פנייה דרך עו"ד פיצויי פיטורים לא תעזור לנו, שכן לנו מגיעים לנו פיצויים. למשל, אם מתברר שהפיטורים שלנו נבעו בנסיבות שהצדיקו פיטורים, למשל עבירה על החוק, גרימת נזק, פגיעה ביחסי העבודה ובמקרים אחרים.

גם כאן, הדברים יכולים להיות נתונים לפרשנות משפטית ועל כן, רצוי לפנות לעורך דין שיבחן זאת, שכן ייתכן שבית המשפט יקבע שלמרות הדרך והנסיבות בהן פוטרנו ממקום עבודתנו, אכן מגיעים לנו פיצויים.