פסטיבל "דרום אדום" חוזר עם מרבדים אדומים ושלל פעילויות במרחבים הירוקים בין נחל שקמה לנחל הבשור בצפון הנגב.

הפסטיבל יתקיים השנה בסימן שנת המים לנגב, לרגל ציון 70 שנה להנחת קו המים לנגב ויבקר באתרי מקורות, מאגרי מים, נקודות תצפית ומסלולי טיול חדשים וישנים בעקבות סיפור הנחת קו המים. בנוסף המטיילים יוכלו להשתתף בסיורים מודרכים ללא תשלום מידי שישי ושבת. הפסטיבל בשיתוף משרד התיירות, קק"ל וחברת מקורות.

בין הפעילויות השנה: "שחקנים בין הפרחים" - לאורך סופי השבוע יחכו למבקרים במוקדי הפריחה דמויות מרתקות להפעלה בטבע ללא תשלום, ביניהן יהיה ניתן לפגוש את טיפי, טיפטיפון וטיפ-טיפונת ועוד דמויות שיחכו למטיילים בפינות חמד בטבע. בנוסף יתקיימו מגוון רחב של סיורים לאורך כל הפסטיבל: סיורי פריחה בהדרכת קק"ל ורט"ג ללא תשלום, סיורים זורמים לאורך קו המים ומאגרי המים, מיצגי שירה בטבע בנושא המים, סדנאות הפעלה ויצירה בטבע - "צבע בטבע", סיורים חקלאיים האופייניים וייחודיים לאזור, סיורים היסטוריים וסיורים מודרכים ברכב וברגל בכל המרחב אל מוקדי הפריחות. מומלץ להגיע לצפון הנגב כבר בימי חמישי, ליהנות גם מ-דרום אדום Live - מופעים בימי חמישי במהלך החודש, עם מיטב ההופעות ביניהם- רמי קלינשטיין וקרן פלס במופע המשותף, אהוד בנאי, שלומי שבן מארח את שלמה גרוניך, אביתר בנאי, אמיר דדון, יזהר אשדות ועוד.

גם השנה תתקיים בבתרונות רוחמה ב-4.2 צעדת הכלניות המסורתית לזכרה של ענקית הזמר שושנה דמארי, ומרתון אופני הרים בארי ה-9 יתקיים ב-10.2 בין מרבדי הכלניות של בארי. כמו כן יתקיים זו השנה הרביעית מרוץ הכלניות ב-17.2, עם מסלולי ריצה ברמות קושי שונות, בין מרבדי הפריחה והשדות החקלאיים.

בכל יום שישי יפעלו באזור מגוון שווקים וירידים חקלאים, "שוקשוקדה" ביער שוקדה, יריד האיכרים ההולנדי "Braderie" -בחווה ההולנדית במושב שדה צבי, שוק חקלאי אורגני של ירקות טריים ישר מן השדה ,שוק גבינות ועוד. "פרוייקט "בתים פתוחים" יציע חוויית אירוח אותנטית בבתי התושבים והיזמים ו"שישי נשי" יספק חוויה מעשירה ורגועה. בכל שבת יתקיים "קרקס על המים" בגן לאומי פארק הבשור (אשכול) ובו לצד מעיינות הבשור הנובעים יתקיימו הפעלות וסדנאות לכל המשפחה. ניתן יהיה להשכיר אופניים לכל הגילאים בכניסה לקיבוץ בארי, להשתתף בפעילות מרתקת בנושא המורשת הבדואית ובסיורי גששות במוזיאון ג'ו אלון שביער להב, ליהנות משוק כפרי בצומת כפר עזה, חוויה מתוקה ביד מרדכי, מופעי תיאטרון ובלונים בחוות אל היען, ועוד.

השנה מארח הפסטיבל את היזמים הבדואים ומידי שבת יתקיימו לסירוגין "שוקראן"- שוק בדואי אותנטי בצומת בית קמה ומוזיאון בדואי פתוח לצד מבחר פעילויות, הדרכות, סיורים וסדנאות בחיבור המורשת הבדואית לאדמה ולטבע, אשר יתקיימו ביער דבירה.

בכל סופ"ש יתקיימו גם אירועים חד פעמיים באתרי התיירות באזור, ביניהם מופע טברנה יווני "בבאר בצאלים", מופעי תאטרון וקרקס בחוות היענים, יריד מרקטיטו בקיבוץ צאלים, מדרחוב בקיבוץ נירים, יריד דרומי בחבל שלום הכולל שפע פעילויות וסיורים בעסקים המקומיים, סדר ט"ו בשבט ומופעים לילדים בחוות אדמאמא, בראנץ מוסיקלי ושבת אקסטרים של מופעי קפיצות אופנים וחנוכת סינגל חדש בחוות שבדרון, פעילות קולינרית בהדרכת שף שחקן במבוך מרים, מופע ייחודי לפסטיבל מבית היוצר של צמד הרקדנים ליאת וניר בן גל שעברו לאזור ועוד הפתעות רבות ביניהן ארוחות שף, סלסלות פיקניק וארוחות מפנקות בחיק הטבע. בין היתר יתארחו חבורות זמר במחלבת צאלה, חוות אל היען ו"כלי בראשית בתאשור-אשר מזמינים את המטיילים להצטרף ולשיר במלוא גרון.

חדש בפסטיבל - דרום אדום מרקט - הקניון האינטרנטי של יזמי צפון הנגב. אתר המכירות החדש של האזור בו ניתן להזמין מוצרים וגם צימרים, אטרקציות וארוחות במחירים מיוחדים. להכיר את היזמים והיוצרים הדרומיים - סלי פיקניק, יינות, שמן זית, אומנות, יצירה ועוד.

תכניית מלאה לפסטיבל דרום אדום

מידע למטיילים

בימי שישי ושבת

תחנות מידע של קק"ל ורט"ג יעמדו לרשות המטיילים בצומת יד מרדכי ובצומת בית קמה בין השעות: 9:00-15:00 ויפעלו בכל מזג אוויר.

בתחנת מידע בבית קמה תתקיים מכירת מוצרים בתוצרת מקומית: תכשיטים, כלי בית ומטעמים, עוגות, שמן זית, וסלי פיקניק.

באמצע השבוע

"שבילים - COLUMBIA" - צומת דבירה. עמדת מידע והצטיידות למטיילים באזור. צומת דבירה- א'-ה' 10:00-19:00 טלפון:08-6341893 ,054-4423334

עמדות מידע - יפעלו בימי שבת בין השעות 9:00-15:00 ויפעלו בהתאם לתנאי מזג האוויר:

  • בתרונות רוחמה - בכניסה לקיבוץ רוחמה
  • חניון רעים ( יער בארי) - דרך מתקני המים
  • בכניסה הדרומית לדרך הבשור - הגשר התלוי
  • שמורת טבע פורה
  • צומת דבירה

בעמדות ובתחנות יחולקו תכניה עם הטיולים והאירועים בפסטיבל, ,מפת מסלול קו המים לנגב ,מפה וחוברת על מסלולי טיול, אתרי בילוי ולינה באזור ושקיות אשפה שיחולקו למטיילים לשמירה על הניקיון.

דמויות וסיפורים בין הפרחים

לאורך כל סופי השבוע יחכו למבקרים במוקדי הפריחה דמויות חייכניות של טיפות מים מתוקות. נפגוש את משפחת טיפ טיפה אשר באו לטיול שורשים בעקבות הסבא והסבתא שהיו הטיפות הראשונות שהגיעו לנגב וכבר אז נפגשו עם הכלנית הלבבית לראשונה. בין הדמויות נפגוש את מר טיפה וגברת טיפטיפונת עם ילדם הקטן אשר ייקחו אתכם אחורה בזמן, אל הנחת צינור המים הראשון לנגב ואל מפעל ההתיישבות שהחל בעקבותיו בנגב .הפעילות תועבר בשילוב משחק והפעלה בטבע עם המון הומר וסיפור לכל המשפחה .

הדמויות יפעלו בכל סוף שבוע בשעות 10:00-15:00. הפעלה כל שעה עגולה למשך כ -20 דקות:

בימי שישי: ביער שוקדה

בימי שבת :חניון איבים, נחא'ביר בארי הישנה והגשר התלוי- על דרך הבשור .

סיורי מים ופריחה -ללא תשלום

דרך מתקני המים" –על גדת נחל גרר, יער בארי- חניון רעים. בהדרכת קק"ל

כל שישי, יציאה בסמוך לבאר המים בכניסה לחניון. 10:00,12:00 כל שבת 10:00, 12:00,14:00 יציאה מתחנת המידע .ללא תשלום. פרטים קו ליער 1-800-350-550

סיור משולב של בורות ובארות. כאן, בנחל גרר, חפרו רועי אברהם ורועי יצחק, בארות מים. כאן לאורך ההיסטוריה השכיל האדם המתיישב לאגום מים ולאסוף מי-נגר. מסלול זה משלב את כל אלה – את הגבים בנחל, את בורות המים ואת הבארות. בנוף עוצר נשימה של מצוקי נחל גרר, בלב חורשות קק"ל עטורות פריחה. סיפור ההתיישבות באזור לפני קום המדינה. טיול רגלי משך הטיול כשעה וחצי.

אל הגשר התלוי-דרך הבשור

כל שבת בפברואר בשעות 10:00 – 15:00 כל שעה עגולה, יציאה מתחנת המידע הסמוכה לגשר התלוי בדרך הבשור. ללא תשלום. טעימה קטנה מנופי נחל הבשור, אחד הנחלים הגדולים בארצנו וחצייתו על גשר תלוי באורך 80 מטרים מעל בריכת מים טבעית וציורית. סיור של כחצי שעה אשר יצא מיד לאחר סיום הפעילות של הדמות במקום בהדרכת מדריכי רשות הטבע והגנים לפרטים 3639

תצפית בתרונות רוחמה וחורבת ג'ממה, בהדרכת קק"ל

כל שבת 10:00, 12:00,14:00 יציאה מתחנת המידע בסמוך לכניסה לקיבוץ .ללא תשלום. פרטים קו ליער 1-800-350-550

ראשית ימיה של רוחמה בתחילת המאה העשרים - מפעל ההתיישבות בנגב, סיור רגלי לפריחה, בשילוב תצפית על הנופים, החקלאות בצפון הנגב. ( למעט 4.2).מאגר מים שביקש להעיז ולפתח גידול חרובים. הצצה נדירה אל קו המים ההיסטורי משנת 1947 שהובילה "מקורות" שנתגלה בסמוך למגדל התצפית. אלה הן שתי תחנות בסיפור המים, המשולבות בסיור בבתרונות רוחמה .תצפית אל המרחב וטיול במרחב חקלאי לצד שמורת טבע ונוף טבעי פורח.

אתר "גבעת מקורות" ומוזיאון המים בנירעם

כל שישי ,10:00, 12:00, 14:00 כל שבת 9:30, 11:00, 12:30, 14:00 מכאן הכול התחיל. ללא תשלום

סיפורו המופלא של קו המים הראשון לנגב, הקו שאפשר את מבצע עליית 11 הנקודות ועליו אמרה ועדת החקירה של האו"ם שהמליצה על החלטת החלוקה – "קו מים זה הוא שייתן לכם את הנגב". נסייר במבני המשאבות ובריכות המים, נבקר במוזיאון ונצא לסיור קצר המשלב תצפיות למרחב, אל מתקני המים ואל מאגר המים של מפעל השפד"ן.

מאגרי תקומה וסיפורו של "קו ירקון-נגב"

כל שישי 10:00, 12:00, 14:00.ללא תשלום נפגשים ברחבת בית העלמין בכניסה לחוות יזרעם על כביש 25 מול מושב תקומה

סיור במספר תחנות המספרות את סיפורו של מפעל הובלת מי הירקון אל הנגב – מאגרים, תחנות שאיבה אדירות מימדים, מים וביטחון, סיפורה של "מקורות" שהוא גם סיפור ההתיישבות והחקלאות וסיפורם של הפרדסים שנדדו מהשרון לנגב, בעקבות מפעל השפד"ן. בנוסף, הכרות עם הרכבת שהגיעה לאזור, באתר הנפלא של גשר "נחל בוהו".

משאבת באר פועלת באתר הראשונים ברוחמה

כל שישי ,10:00, 12:00, 14:00 כל שבת 9:30, 11:00, 12:30, 14:00. ללא תשלום

חלוצי ההתיישבות בנגב, הקימו חווה ברוחמה וחפרו באר עמוקה. המבקרים מוזמנים לחוות את סיפורה של החווה ושל ההתיישבות באזור וגם, ממש כמו אז, לקחת חלק בחוויית שאיבת המים, הנשאבים במשאבת הענק ששוקמה ושוחזרה. פינת חמד המאפשרת בילוי משולב עם סיפור ההיסטוריה הייחודית של ההתיישבות הציונית הראשונה בנגב.

המקום עבר חידוש וכעת ניתן לחזות בסרט, לשמוע את הסיפור דרך תמונות מיוחדות ובעיקר לראות את הבאר פועלת כפי שפעלה לפני יותר מ- 100 שנה, במקום תצוגת כלי עבודה משנות ה-50 ,משוריינים שולחנות פיקניק ושירותים.

פלא בלב החולות – מים ב"מצפה גבולות"

כל שבת. ב 10:00 11:30 13:30 .ללא תשלום ( למעט ב4.2)

סיור והפעלה במכלול ייחודי, משוחזר ופעיל של מערכת איסוף מי גשם ואגירתם – המטרת מים, נגר ושאיבה. הפלא והנס של קו 1947 שהובילה "מקורות" מצפון הנגב ושהציל את המצפה. וגם, בנייה בלבנים מבוץ, כמו שבנו החלוצים וביקור במאפייה המשוחזרת של המצפה. כל אלה בלב מרחב חקלאי רחב ידיים ופרדסים.

מאגרים וגשרים דרך נופית על נחל הבשור

כל שבת 10:00, 12:00, 14:00 - יציאה "מצפור המאגרים" על דרך הבשור. ללא תשלום.

איגום מים ועצירת מי שיטפונות, מהווים מרכיב חשוב במערכת אספקת המים של "מקורות" בדרום – מבקרים במכלול מאגרי הבשור, צועדים על גשר הבנוי על צינורות המים, משקיפים אל המאגרים ומספרים את סיפור החקלאות הנפרשת במלא הדרה מכאן. כל זאת, על נתיב "דרך הבשור", דרך נופית המתפתלת לאורך שמורת הטבע הירוקה והפורחת של נחל הבשור.

"באר מרווה" ומרבדי הפריחה בלב חורשות קק"ל בשדות נגב

כל שישי 10:00, 12:00, 14:00.ללא תשלום. כניסה מול קיבוץ עלומים

סיור משולב אל מרבדי הפריחה בחורשות קק"ל וביקור באתר "באר מרווה" המנציח את זכרה של בת קיבוץ עלומים והמספר את סיפור אגירת המים של מתיישבי העת הקדומה.

'החיים במים' – חוקרים ומגלים ב"עין הבשור" -בגן לאומי פארק הבשור (אשכול )

כל שבת 11:30 ובשעה 13:30 08-9985110/120 3639 ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

לכבוד יום בתי-גידול לחים שיצוין ב-4 לפברואר ובמהלך ימי פסטיבל "דרום אדום" נפגשים סביב המעיין עם מדריכי רשות הטבע והגנים לפעילות חקר מרתקת. בעזרת ערכת חקר משפחתית, מגלים את החיים המסתוריים של בעלי החיים במים.

מתקן התפלה ע"ש ציון כהן – חברת מקורות- ללא תשלום

במיוחד לרגל חג הכלניות מתקן ההתפלה ע"ש ציון כהן פותח את שעריו למספר מוגבל של סיורים לקבוצות מאורגנות.

בביקור מסיירים בין מתקני האתר, שומעים את הסיפור המיוחד של שיקום מי התהום באמצעות ההתפלה, מכירים את האתגרים הייחודיים איתם מתמודדים במתקן ורואים את שלבי התהליך מקרוב. מתקן ההתפלה נמצא במרחק של כ-8 ק"מ מאשקלון. הסיורים יתקיימו בכל יום שלישי במהלך חודש פברואר, בשעות 10:00, 12:00 ו-14:00. משך הסיור: 45 ד'. הסיורים בקבוצות של עד 40 איש, בהרשמה מראש בלבד. בטלפון 03-9506999

אל נחל גרר ופריחת הכלניות

כל שבת 11:00, 12:30 14:00 - יציאה ממתחם הפעילות "יער של חוויות" ללא תשלום.

נחל גרר הנו יובלו הראשי של נחל הבשור, החורץ את מישורי הלס .קק"ל סללה בפארק דרכים נופיות המובילות לנחל גרר עליון ותחתון. זה המקום בו חפרו ו בארות, לאורך הנחל מעל 70 נביעות. נצא לסיור בנחל ,אל פריחת הכלניות ונקודות טבע מקסימות. הכניסה מכביש 25( לבאים מצפון) מול מושב תדהר

בנוסף לשפע האטרקציות, סיורים חקלאים ופעילות לכל המשפחה, יתקיימו מגוון אירועים בסוף שבוע ובמהלך השבוע בתיאום מראש.

פעילויות מיוחדות בפסטיבל:

סופ"ש ראשון 2-4.2

יום חמישי 2.2

דרום אדום LIVE

שלומי שבן והפסנתר- אורח: שלמה גרוניך

יום חמישי 2.2 בשעה פתיחת דלתות 20:30, תחילת הופעה 21:00, אולם דורות

מחיר 129 ₪ להזמנות כרטיסים 8949

שלומי שבן, מאמנים והיוצרים המקוריים, המאתגרים והמצליחים במוזיקה הישראלית היום, במופע סולו וירטואוזי עם הפסנתר, מופע שקצר שבחים הן מצד התקשורת והן מצד הקהל.

הופעותיו של שבן הפכו עם השנים לשם דבר, בזכות הכישרון הנדיר ,שמשולב עם חוש ההומור הייחודי ובזכות היכולת להפנט את הקהל באמצעות הכריזמה יוצאת הדופן שלו. שבן מצליח לשלב בהרמוניה מוסיקה קלאסית, רוק ואפילו פופ, בווירטואוזית מרשימה, עליה זוכה לשבחים רבים מכל עבר.

בירה ונשירה באדמאמא, מושב ניר משה

יום חמישי 2.2, 20:00 כניסת אורחים, 21:00 התחלת מופע. 077-7295833

שרים ביחד אל תוך הלילה. שירים שכולם אוהבים, שירי ארץ ישראל, מחווה אלברשטיין ועד מרגלית צנעני, רוקדים, שותים ונהנים. ערב בירה ונשירה משמח, אתם במרכז הבמה, מוזמנים ומוזמנות מכל הגילאים ולכל המשפחה. מחיר כניסה 30 ₪.

יום הולדת 13 לגרין פאב – בקיבוץ ניר עם

2.2 יום חמישי בשעה 22:00- גרין פאב קיבוץ ניר עם- הכניסה חופשית 077-7295734

מסיבה מטורפת עם דיג'יים מגניבים, הרבה פינוקים והפתעות

יום שישי 3.2

בראנץ' מוסיקלי, שוק איכרים ומתנות- מסעדת נתנאל בחוות שבדרון - שביער להב

שישי 3.2 9:00-13:00 077-7295756 . מומלץ להזמין מקום. המקום כשר

בראנץ' עשיר הכולל מגוון סלטים, לחמים ומאפים, גבינות, מטבלים ופינוקים נוספים, במזנון חופשי ללא הגבלה.

את ארוחת הבוקר יסעדו האורחים לצלילי הרכב מוסיקלי אשר ינגן מוסיקה חיה ברקע.

בחצר היפה והמטופחת של המסעדה, יתקיים יריד מתנות, בגדים וינטג', תכשיטים ושוק איכרים עם מיטב תוצרת האזור.

במרחק חמש דקות נסיעה, נמצא מרכז ג'ו אלון המציע פעילות לכל המשפחה.

מחיר ארוחת הבראנץ': מבוגר – 80 ₪ ילד ( גיל 3 עד 10) – 65 ₪ ניתן לשלם באשראי בהזמנה מראש. במקום התשלום במזומן ובשיק בלבד.

"תחזיות טקסטיל לבית לשנת 2017/2018" – הרצאה

שישי 3.2 ו ב 17.2 בשעה 11:00 במועדון לחבר

מיקי קידר, מרצה במחלקה לעיצוב טקסטיל במכללת שנקר, ומעצב טקסטיל בעצמו, מעביר הרצאה במועדון של קיבוץ רעים בנושא "תחזיות טקסטיל לבית לשנת 2017/2018"

בהרצאה רואים את כיווני הצבעים, הדוגמאות והטקסטורות לשנים הקרובות, ונקבל הסברים על סוגי הבדים השונים. מתאים לכל אוהבי עיצוב לבית, הומסטיילינג, עיצוב פנים וטקסטיל בכלל.

אורך ההרצאה כ 30 דקות והיא ללא עלות אך מותנית בהרשמה מראש במייל או בsms לנייד 054-2234232. לצד ההרצאה תהיה תערוכה של מעצבת הטקסטיל שלומית לזר בנושא "כלניות ועוטף עזה". במקום נמצא בית הקפה של "דובשנית" שפתוח לפני ואחרי ההרצאה.

טברנה יוונית ב"באר" בצאלים.

שישי 3.2, פתיחת דלתות: 14:00 תחילת המופע: 16:00.בתיאום 077-7295889

מסיבה יוונית שמחה וקצבית, הופעת פולקלור יוונית אותנטית -מופע של אומן הבוזוקי והשירה היווני דיוניסוס תיאודורו בלווי נגני בוזוקי, קלידים, גיטרה בס ותופים. המופע בזיקה לעיבודים ישראליים לזמר היווני. כולל תפריט יווני עשיר ושתיה ללא הגבלה. בתאום מראש בלבד. מחיר לאדם :225 ₪

יום שבת 4.2

שבת על גלגלים- מופע קפיצות אופניים EXTREME

שבת 4.2 11:00- 15:00, 077-7295756. הכניסה ללא תשלום

הפנינג אקסטרים בחוות שבדרון ביער להב. לרגל פתיחת סינגל "רימון" – הסינגל השני ביער להב, חוות שבדרון מגישה לכם שבת על גלגלים. מופע קפיצות אופניים EXTREME מטורף של טובי הרוכבים בישראל, השכרת אופניים, אוכל והרבה נופים ופריחה.

צעדת הכלניות לזכר שושנה דמארי

בתרונות רוחמה שבת, 4.2, 8:30-15:00, לפרטים קו ליער 1-800-350-550

חנייה רק במכללת ספיר משם יצאו שאטלים לאורך כל היום אל תחילת הצעדה (אתר ראשונים בקיבוץ רוחמה)

צעדת הכלניות הנחשבת לאחת הצעדות העממיות המובילות במדינה כבר מעל מעשור-צעדה לכל המשפחה בין גבעות מוריקות באזור שמורת בתרונות רוחמה בסימן חשיבותם של השטחים הפתוחים והמרחב הביוספרי באזור נחל שקמה .החניה במכללת ספיר משם יצאו לאורך כל היום הסעות לתחילת המסלול וחזרה בסיום.

תחילת הצעדה באתר ראשונים בקיבוץ רוחמה משם יצאו שלושה מסלולים: מסלול קצר (2.5 ק"מ) מסלול בינוני (5.5 ק"מ) וארוך ( 12 ק"מ). לאורך המסלולים תחנות הפעלה והדרכה לכל המשפחה עם מדריכי קק"ל ,להטוטנים, חבורת זמר, מסלולי מיני גולף ועוד הפתעות. יציאה למסלול הארוך תתאפשר עד השעה 9:30,יציאה למסלול הבינוני תתאפשר עד השעה 10:30,יציאה למסלול הקצר תתאפשר עד השעה 11:30 (השעות מתייחסות לשעת היציאה ממתחם החניה בספיר(

ביום הצעדה לא תתאפשר כניסת כלי רכב אל אזור הקיבוץ והצעדה. חניה אך ורק במכללת ספיר.

מחיר כרטיס: 35 ₪ לאדם מעל גיל 3 בהרשמה מראש, או 150 ₪ משפחתי (עד 5 אנשים) לקניה מראש דרך האתר http://www.habsor.co.il/

ביום האירוע המחיר יעלה ל 50 ₪ (תשלום במזומן בלבד). הכרטיס מקנה השתתפות בצעדה, תעודה ומדליה. המסלולים מומלצים מגיל 3 ומעלה ואינם מתאימים לעגלות. מומלץ להצטייד במנשאים. הצעדה מתואמת עם גורמי הביטחון והרפואה. לאורך המסלול נקודות מים ושירותים. ניתן לערוך פיקניק באתר ראשונים או לאורך המסלול.

הפנינג לכל המשפחה במצפה גבולות

4.2 שבת, שבת 10:00-15:00, יש להרשם בטלפון 077-7295743

חוויה חלוצית לכל המשפחה. מצפה גבולות, אתר ראשית ההתיישבות בנגב והמצפה הראשון פותח את שעריו:

במהלך היום ישמעו את סיפורי החלוצים שחיו במקום, ישתתפו בפעילות חווייתית (ODT) סביב נושא המים – הפעלה במכלול ייחודי, משוחזר ופעיל של מערכת איסוף מי גשם ואגירתם. בנוסף, אפיית פוקצ'ות ריחניות בתנור הלבנים ששימש את מתיישבי המקום בסוף שנות ה40 של המאה הקודמת, צילומים בתמונה משפחתית בבגדי חלוצים שתהיה למזכרת, שתילת ירקות וצמחי תבלין בגן הירק המקומי, סיור חקלאי רכוב בין שדות הגזר ותפוחי האדמה ללמוד על החקלאות שלנו וכיצד התפתחה עם השנים.

סבב הדרכה יצא פעם בשעה החל מ10:30,מחיר: 35 ₪ לאדם מעל גיל שנתיים יש להירשם בטלפון 077-7295743

סיפורי היער הקסום –אדמאמא, ניר משה.

שבת 4.2 ו ב- 25.2 בשעה 10:00 12:00 077-7295833

הצגת יחיד עם עודד צדוק בשיתוף פעולה עם תיאטרון קליפה. ביער הקסום יש מסיבה גדולה רק המכשפה איזבל לא הוזמנה, על כן היא כישוף מטילה על רובי השדון לרוץ ולחפש פתרון. במסע המפרך עליו להתעמת עם פחדיו רק כך הוא יציל את חבריו. יצירה קסומה וצבעונית השוזרת בהרפתקה מופלאה הפעלת בובות, קטעי ריקוד, שיתוף הילדים וקטעי מוסיקה קלאסית לצד מוסיקה מקורית. מתאימה לילדים גילאי 3-7 מחיר 35 ₪

קטיף קלמנטינות במבוך מרים- ניר משה, משק 26

שבת 4.2 וב -25.2 10:00-16:00 כל שעה עגולה. 077-7295715 מומלץ להזמין מקום ראש

מבוך מרים: בשביל התבלינים והבשמים -מבוך של תבלינים ובשמים המשתרע על פני 4 דונם בו ניתן ניתן ללכת לאיבוד – ממגוון הריחות והטעמים. פעילות מלאה ריחות, טעמים וצבעים,לומדים לזהות ולהכיר צמחי תבלין שונים בעזרת חוש הריח וחוש הטעם. מכינים שקיות ריח מפרחים ועלים של צמחי הבושם הריחניים, לומדים שימוש משכיל בצמחי התבלין והבושם לתועלת האדם, מבינים את הקשר בין הסביבה, הצומח, בעלי החיים, והאדם. בתום הסיור עוברים דרך בוסתן עצי פרי הדר לקטיף קלמנטינות ואוכלים במקום. מקנחים בכוס חליטת לימונדת הבית . ניתן למלא סלסלה בקלמנטינות תמורת 5 ₪

סופ"ש חשיפה קליטה באשכול- לבקר, להתאהב, להישאר

3-4 שישי - שבת. להכיר מקרוב את הקהילות של אשכול הקולטות אליהם בימים אלו חברים חדשים

אבשלום (ישוב קהילתי): שנמצא בשנים האחרונות בקליטה ופריחה, קלט בשנים האחרונות כ20 משפחות נמצא בעיצומה של קליטה נוספת של כ-50 משפחות מציע מגרשים של חצי דונם לבנייה עצמאית או מרוכזת.

שישי סיור בישוב 10:00-15:00, שבת- יריד 11:00-16:00. ענת- 0544884666

קיבוץ גבולות (קיבוץ מתחדש): מקיים יום פתוח וסיורי משפחות להכרות עם הקיבוץ ופרויקט הקליטה והבניה (קולט משפחות לחברות, מציע מגרשים של חצי דונם לבניה מרוכזת).שישי בתיאום- 0547779599, שבת 10:00-15:00

מושב יתד (קליטה לשכונה קהילתית) מושב בפתחת שלום. נמצא בתהליך הרחבה וצמיחה, קלט כ-30 משפחות בשנים האחרונות. מגרשים של 600 מ"ר לבנייה מרוכזת.שישי יריד 10:00-15:00, שבת סיור- 11:00-16:00. ג'ניה- 0523060327 פרטים על ישובים ואירועים נוספים במועצה אזורית אשכול מוזמנים לפנות ל- 089929181.

סופ"ש שני 9-11.2

יום חמישי 9.2

דרום אדום LIVE

אהוד בנאי ופרפרי הקצב- אולם מועצה אזורית אשכול

יום חמישי 9.2 בשעה פתיחת דלתות 20:30, תחילת הופעה 21:00 8949

משורר הרוק העברי וחבר של כבוד בהיכל התהילה של המוסיקה הישראלית, במופע חשמלי ובועט, הכולל את כל הלהיטים הגדולים שהפכו להמנונים בתרבות הישראלית.

אהוד ידוע בהופעותיו הסוחפות, עם תופים שיגבירו לכם את קצב פעימות הלב וגיטרות שיפרטו לכם על הנשמה. איתו על הבמה ההרכב המנצח שמלווה אותו שנים, יחד הם יוצרים חגיגה חד פעמית של קצב, אנרגיה, צלילים ומילים.

המופע יכלול את השירים האהובים מכל התקופות והאלבומים: היום, כולם יודעים, טיפ טיפה, זמנך עבר, פלורנטין, דוד ושאול, ג'מלי פורוש ועוד.

מחיר 119 ₪ בקניה מוקדמת, 139 ₪ ביום האירוע. להזמנה:http://www.habsor.co.il/daromadom-live

יזהר אשדות במופע סולו עם השירים, הגיטרות והסיפורים- מסעדת נתנאל- חוות שבדרון יער להב

יום חמישי 9.2 בשעה פתיחת דלתות 20:30, תחילת הופעה 21:00 חוות שבדרון, יער להב 8949

אחרי 30 שנה ואלפי הופעות בהן חלק את הבמה עם חבריו לתיסלם וביסס את עצמו כאומן הופעות מבוקש ומצליח בלווי הנגנים הקבועים שלו, יוצא יזהר אשדות לראשונה במופע יחיד, לבד על הבמה.

לא לגמרי לבד. במופע ילווה יזהר את עצמו בגיטרות חשמליות ואקוסטיות, קצת אלקטרוניקה ובעיקר בשירים מהרפרטואר העשיר והעמוק שלו. האוירה האינטימית תאפשר ליזהר לחלוק עם הקהל חלק מהחוויות והסיפורים שמאחורי השירים.

זו הזדמנות ליזהר לאוורר שירים שלא ביצע מזמן, החל משירים מתקופת תיסלם, מאלבומי הסולו המצליחים שלו ושירים שכתב לאחרים. המופע יאפשר ליזהר להפתיע גם בביצועים מיוחדים וספונטניים לשירים שהוא אוהב במיוחד.

מחיר 90 ₪ כולל מרק חם ושתיה חמה חופשית. להזמנה: http://www.habsor.co.il/daromadom-live

ערב מוזיקת בלוז סיקסטיס

חמישי 9.2 במסעדת "מידס" בקיבוץ ברור חיל. פתיחת דלתות: 19:00 תחילת מופע: 20:30- 077-7295711

ערב על טהרת מוזיקת הבלוז והסיקסטיז עם להקת "בוגלו טריו"

מומלץ להזמין מראש בטלפון: 077-7295711, מינימום הזמנה לסועד 50 ₪.

דב נבון במופע סטנד אפ-גרין פאב – בקיבוץ ניר עם

9.2 חמישי בשעה 21:30- גרין פאב קיבוץ ניר עם- הכניסה חופשית טלפון 077-7295734

דב נבון - במופע בידור חדש אינטימי, כנה וכובש.

מופע אקוסטי באדמאמא, מושב ניר משה

חמישי 9.2 – 20:00 כניסת אורחים, 21:00 התחלת מופע. 077-7295833

גל שטיינר ותומר טייב בהופעה אקוסטית משותפת. ההופעה כוללת קאברים בעיבוד מיוחד ושירים מקוריים שמספרים את המסע שלנו מול עצמנו ומול הביחד. ערב אינטימי ונוגע. כניסה 40 ₪.

חג המים ב"עינות בר" –גבעות בר

9-11.2 טיפולי מים קסומים בזריחה ובשקיעה. חוויה ייחודית רב חושית, עם מוסיקה תת ימית המעניקה שלווה אמיתית בבריכה מחוממת, מול שקיעות הנגב הקסומות. מיטב מטפלי המים בנגב עם מיטב טכניקות טיפולי המים.

23-25.2--חוגגים בסדנאות משפחתיות במים. עולם טיפולי המים בחוויות מגבשות ומעצימות. מגיעים עם כל המשפחה למתחם "עינות בר" ולומדים על עולם טיפולי המים בסדנא מצחיקה ומעשירה, מגבשת ומלאת שלווה.

בתיאום מראש 077-7295877 אפשרויות לינה במקום.

יום שישי 10.2

מרתון אופני הרים בארי ה-11

יום שישי, 10.2, זינוקים החל מ- 8:00 בבוקר. 077-7295716

אחד המרוצים הוותיקים והגדולים בארץ במסלול מהיפים בארץ. לה-מדווש ו- מזמינים למרתון סינגל בארי, מרוץ תחרותי לרוכבי אופניים מקצועיים לאורך 25,50,75 ק"מ בין מרבדי הכלניות. המרתון פתוח לכולם ובו גם מקצה עממי (25 ק"מ) ללא מדידת זמנים. מסלול התחרות כולל סינגלים וקטעי רכיבה טכניים הדורשים מיומנות רכיבה גבוהים. טקס הסיום ב 13:00. יציאה וחנייה ממרכז האופניים לה מדווש שבכניסה לקיבוץ בארי. במקום מתחם דוכנים ואוכל. ההשתתפות במרוץ התחרותי מותנית בהרשמה מראש עד לתאריך 5.2.2016. תקנון התחרות והרשמה באתר תאוצה: www.teutza.co.il

לפרטים נוספים: נמרוד הנגבי תאוצה 050-8807548 ארז מנור לה-מדווש 054-7918071.

ביתן הבד-מושב יושיביה

שישי, 10.2 ,10:00-14:00 טלפון 077-7295810

בית בד להפקת שמן זית בכבישה קרה באמצעים מודרניים. בבית הבד יתקיימו סיורים מודרכים, סרטון מן הזית אל השמן, התנסות בבית בד עתיק, הכנת פיתה אותה אוכלים עם שמן זית וזעתר ועוד.

מחיר לילד 30 ₪. הורה - חינם.

סדנאות יצירה נוספות בתשלום :עיטור בקבוק קטן של שמן, מילוי בקבוק בחול צבעוני. עיטור קופסה לטושים מעץ ועוד. (10-15 ₪) בתיאום טלפוני. במקום ניתן לקנות שמן זית איכותי, זיתים וקוסמטיקה טבעית.

יריד יוצרים מבית "מרקטיטו" במתחם ה"חמאם" - קיבוץ צאלים

שישבת 10-11.2 (וגם ב 17-18.2 ) בין השעות 10:00-16:00 - הכניסה ליריד ללא תשלום 077-7295802

יריד יוצרים מ"בית מרקטיטו" יחכה במתחם החמאם שבקיבוץ צאלים. יוצרים ותיקים וחדשים מכל תחומי הלייף סטייל - הום סטיילינג, אופנה, וינטג', תכשיטים, תיקים, עולם הילד, טקסטיל ועוד, והכל מקורי, איכותי ואחר. הילדודס יוכלו להנות מסדנאות יצירה מקוריות וכיפיות ואנו המבוגרים נהנה מאווירה בניחוח חו"ל, מוסיקה קסומה קולינריה משובחת ועוד המון הפתעות. מגוון רחב של דוכני מזון. פרטים בפייסבוק: מרקטיטו

"הכוכב של הדרום" - ג'אז ומוזיקה אתנית בחצר- מושב כוכב מיכאל

שישי 10.2 , ובשישי 24.2 מופעי ג'אז ומוזיקה אתנית משעה 14:00-16:00 077-7295837

מקבלים את השבת במושב בכוכב מיכאל, רחוב הזית 43 בחצר של ראומה (המתחם יפתח לבאים כבר מהשעה 13:30)

לאחר טיול בטבע אפשר לקנח את היום באתנחתא מוזיקלית וקולינרית בחצר של ראומה, לצלילי רביעיית דייב גרבר המשלבת אילתורי ג'אז במגוון סגנונות- אתני, ישראלי ויהודי. בזמן המופע ניתן ליהנות מבית קפה, עוגיות ומאפים של "האלפחורס של יהודית", ומארוחת צהריים של מרק חם, בגט אנטריקוט צ'וריפן והמבורגר מוגש בלחמניות תוצרת בית, חלות לשבת ולחמי מחמצת ופוקצות מתוצרתו של "יובל האופה ". כל המחירים במתחם האוכל עממיים ושווים לכל נפש.

עלות כניסה למופע 25 ₪

חוגגים ט"ו בשבט באדמאמא, ניר משה

שישי 10.2 החל מהשעה 13:00 . 077-7295883

בשעה 13:00 מנדלה בצמיחה עם נועם פז באדמאמא. סדנת ציור מדיטטיבי בהשראת המקצב הפנימי של הטבע. בסדנה מתנסים ברישום וציור בהשראת הטבע, המנדלה ועץ החיים כפי שהוא מתבטא במסורות שונות. הציור המדיטטיבי מפתח את יכולת הריכוז, הסבלנות והיצירתיות, ובעל השפעה חיובית ומוכחת על תהליכי ריפוי בכל הרמות. אין צורך בניסיון קודם. מחיר40 ₪

בשעה 14:00 ג'אז יין ואוכל טוב . מחיר כניסה: 20 ₪ עלות הארוחה 35 ₪, מחיר כוס יין עשרה שקלים 0776704577

יום שישי מושלם של ג'אז יין ואוכל טוב במקום הכי שלו בדרום. רביעיית ג'אז מהשורה הראשונה בהפקת נגן הבס אלון שטרן ודוד יצחקי ומזנון טבעוני, במחירים עממים, בשילוב של יין ביתי יכניסו אותכם לסופ"ש בדיוק כמו שצריך.

בשעה 16:00 סדר ט"ו בשבט כניסה 40 ₪

לרגל ראש השנה לאילנות חוגגים יחד את החיבור בין האדם לטבע בחגיגה של טעמים, שירים וסיפורים. הכניסה כוללת ארוחת סדר ט"ו בשבט בליווי מוזיקאי נועם פז והשתתפות בטקס השראה שירה וחברותא.

בשעה 21:00 יתקיים מופע של " סשה הגדול" כניסת אורחים החל מהשעה 20:00.מחיר 40 ₪

סשה הגדול והדר כהן בהופעה, מופע מוזיקאלי-קומי מלא בדרמה והומור. שירים בביצוע המעמיק, המרגש (והמצחיק) ביותר שתשמעו אי פעם עידו בן-גל מגלם את דמותו של סשה הגדול, זמר אופרה מחונן שעלה מרוסיה בעקבות ליבו הציוני. בארץ נפגש סשה עם הזֵמר העברי ועם נגנית הגיטרה הדר יעקב. ביחד הם מופיעים במופע סטנד-אפ מוזיקאלי אומנותי.

יום שבת 11.2

שבת 11.2 שעת סיפור לכל המשפחה בשעה 13:00, 11:00 מחיר 35 ₪ 077-7295883

הסיפור המופלא על הנסיכה שירה - מעשיה מקורית וקסומה על כוחה של נדיבות. כיצד הצליחה נסיכה אמיצה להציל שתי ממלכות? המוסיקה של הטבע תוביל אותנו בהשתתפות הקהל אל סופה הטוב של האגדה שירת הבריאה – מעגל שירה ותפילה.

ערב שירה וריפוי באדמאמא, ניר משה בשעה 19:00 מחיר 40 ₪ 077-7295883

כמו טיפות המים שמסוגלות לחדור את הסלע ברכות, כך הצלילים ממיסים את חומות הלב ומקרבים בין אנשים. ערב שכולו שירה, ריפוי והשראה.

מדרחוב "נירים יוצרים" – הפנינג ססגוני בקיבוץ נירים

שבת 11.2 בשעות 10.00-16.00 הכניסה חופשית 077-7295875/871

לכבוד פסטיבל "דרום אדום" פותח קיבוץ נירים את שעריו בהפנינג ססגוני על טהרת מיטב היוצרים המקומיים:

דוכני אוכל וקינוחים, תכשיטים, תיקים, קריאה בקלפים, שמיכות וטקסטיל לתינוקות, הפעלות לילדים, ירקות טריים מהשדה, סיורים מודרכים, אומני רחוב ובועות סבון ועוד.

בתאריך 11.2 לכבוד ט"ו בשבט- בנוסף לסיור, יקיימו את מצוות השתילה ע"י העברת שתיל מכוסית השרשה לעציץ (תוספת 5 ₪). במקום מתחם מקורה עם כסאות ושולחנות, ומכירה של שמן זית ,מארזי תבלינים, חטיפי זעתר, עציצים.

הכניסה בתשלום 32 ₪ מגיל 4

כנס "בארות בנגב" השישי ,בקיבוץ עלומים

יום שני, 20.2, 9:00-16:30, מידע נוסף: 077-7295799

עמותת "בארות בנגב", בשיתוף המועצה האזורית "שדות נגב", הקרן קימת לישראל והמועצה לשימור אתרי מורשת בישראל מזמינים את הקהל הרחב לכנס מורשת מרתק- עיוני, ציוני וערכי. כמידי שנה, מועד הכנס מנציח את יום העלייה לקרקע של קבוצת "בארות יצחק", ומושך קהילות וקהלים מכל קצוות הארץ. השנה, הכנס המסורתי יעסוק בסיפורי העלייה והתיישבות של מושבי מערב-הנגב ויחבר בין אנשי ציבור, חקלאות, חינוך ודת. בנוסף יכלול הכנס מגוון של הרצאות, סרטים, ניגונים, סיורי פריחה ומורשת.

דמי השתתפות סמליים: 20 ש"ח | הרשמה בדף הפייסבוק "בארות בנגב קיבוץ עלומים"

סופ"ש שלישי 16-18.2

יום חמישי 16.2

דרום אדום LIVE

אביתר בנאי אולם התרבות שדות הנגב

חמישי 16.2 פתיחת דלתות 21:00 , תחילת מופע 21:30 08-9938919

היצירה של אביתר מקורית, כנה ואמיצה. מצליחה לתאר בעומק ובדקות, התרחשויות פשוטות של חיים כמו גם התרחשויות מורכבות של תנועות הנפש והאמונה.

המוסיקה שלו מעירה את תשומת לבנו למציאות הפשוטה והטריוויאלית ביותר, מזכירה לנו להתפעל, לנשום ולהודות .

במופע הסולו של אביתר, הוא נוגע בראשית השירים, החדשים והמוכרים, ומציג אותם לקהל כפי שהיו ברגע לידתם – עירומים וחשופים, קרובים אל הלב.

מחיר 119 ₪ בקניה מוקדמת, 129 ₪ ביום האירוע. להזמנה:http://www.habsor.co.il/daromadom-live

שלמה בראבא – מופע יחיד

יום חמישי 16.2 בשעה פתיחת דלתות 20:30, תחילת הופעה 21:00 אולם דורות 8949 מחיר: 129 ₪

השחקן והקומיקאי שלמה בראבא חוזר לבמות לראשונה בחייו עם מופע יחיד חדש !

אחרי קריירה מצליחה בת ארבעים שנה בטלוויזיה בתיאטרון ובקולנוע, בראבא נחשף בגוף ראשון כפי שלא עשה מעולם, ומספר את סיפור חייו הצבעוניים במופע ווירטואוזי מרגש שמשלב תיאטרון ובידור, הומור ואופטימיות.

המופע מספר את סיפור חייו מלידתו ועד היום כשהוא מוצא את עצמו בגיל 65 נשוי בשלישית ואב לתינוקת ״אני להחליף חיתולים? עוד רגע יחליפו לי. את הבת מצווה שלה נחגוג באחוזת ראשונים ואת החתונה בהוספיס״. בהומור המטורף שלו הוא לא פוסח על אף תחנה בחייו, אישית ומקצועית, ומפרק אותן לחתיכות.

בכנות שטרם נראתה בראבא צוחק על הוריו, על נתניה של שנות ה- 50, על מרד גיל הנעורים (שנמשך אצלו עד היום), ההדחה מקורס טייס, "יאצק" הדמות המיתולוגית, תקופת "זהו זה”, ההצגה "הקורקבן" עם אורי זוהר ויוסי בנאי, משבר גיל הארבעים ותשע (והחמישים ואחד), הנסיעה לטקס האוסקר עם הסרט הערת שוליים, מות ההורים, מות החלומות ועוד.

להזמנה:אhttp://www.habsor.co.il/daromadom-live

ערב דרום אמריקאי -במסעדת פטגוניה -אור הנר

חמישי כניסת קהל החל מ- 19:30 תחילת מופע בשעה 21:00.

בהזמנה מראש 077-7295709. מספר המקומות מוגבל

ערב באווירה דרום אמריקאית- ארוחת בשרים בליווי הופעה חיה. הרפרטואר כולל שירים לטינים, שירים ישראלים, ו"שירים שעלו לארץ" .שירים קלאסים ומודרניים. התפריט כולל: אמפנדס, סלטים, תוספות, אסאדו ומגוון בשרים מיושנים, שתיה וקינוחים.

מחיר לאדם- 145 ₪. הארוחה בשעות: 19:00-20:30. הופעה: 21:00.

"בירה ונשירה" - גרין פאב, בקיבוץ ניר עם

16.2 יום חמישי בשעה 21:30- גרין פאב קיבוץ ניר עם- הכניסה חופשית טלפון 077-7295734

"שירו שירו" שירים וגיטרה לתוך הלילה בירה ונשירה עם שרון לבנון.

יום שישי 16.2

מירוץ הכלניות- שישי 17.2 יער שוקדה –( באר מרווה) 8:00-12:00

מרוץ בלב שדות ומרבדי פריחה .מרוץ הכלניות הרביעי יכלול 3 מקצים תחרותיים של ריצה למרחקים של 2 ק"מ למשפחות 5 ק"מ ו 10 ק"מ וכן מסלול של 300 מטר לאפרוחים. המרוץ יתקיים בשטחי יער שוקדה של קק"ל ומשתתפיו ייהנו מחוויה ייחודית של ריצה בנופים מרהיבים בלב שדות ומרבדי פריחה. נקודת התכנסות ויציאה מ"באר מרווה" מול קיבוץ עלומים.

הזנקות: 10 ק"מ ריצה - 08:00, 5 ק"מ ריצה - 08:10 , 2 ק"מ 8:20. בסיום יערך טקס הענקת גביעים. הרשמה למרוץ באתר: www.daromadomrun.co.il

שישי ונשי - גלריית גוטיק קיבוץ רעים

ימי שישי 17.2 וב -24.2 שעות: 9:00-15:00 הגלריה פתוחה כל השבוע :9:00-15:00. 077-7295786

בוקר מפנק -ארוחה טבעונית עיסוי וטיפולי פינוק בטבע ,סדנאות יצירה ייחודיות ומיטב דוכני יצירה מקורית נשית: קרמיקה, תכשיטים, יצירות קראפט , בגדים, שטיחי טריקו, ציורים, יצירות בבדים, ביגוד יד שניה, וינטאג ועוד.

בשעה 10:00 הרצאה :איך נעורר את האישה היוצרת הטמונה בנו? בין השעות 11:00-13:00 סדנת פסיכודרמה נשית: ליצור מהרחם. קפה על חשבון הבית. במקום גלריה וסדנא לעבודות קרמיקה פסלים, תמונות, מוצרים ממוחזרים, תכשיטים ועוד.

שירה ואווירה-כלי בראשית- מושב תאשור

שישי 17.2 , בשעה 14:00 077-7295797

בחצר סטודיו כלי בראשית במושב תאשור במרחב הירוק בין עצים וכדים יתקיים מופע מוסיקאלי של מקהלות זמר בשירים עבריים. בנוסף תתאפשר התנסות מרגשת של יצירה בחומר, לצד קפה ונישנושים.

מחיר:: 15 ש"ח כולל שתייה חמה.

ליאת דרור, ניר בן גל והלהקה - מתחם "קולומביה עודפים" במושב קלחים

שבת 18.2 10:00-16:00 טלפון: 077-7295704 הכניסה חינם

המופעים יערכו בשעות: 11:00 . 13:00 , 15:00

ליאת דרור, ניר בן גל והלהקה יוצאים במופע חדש מלהיב ומיוחד לפסטיבל דרום אדום

בעקבות המעבר המתוקשר של הלהקה לאיזור ולשדרות, הלהקה, בהשתתפות 6 רקדנים, תופיע בשדה חיטה במושב קלחים עם

מופע בתנועה טבעית לקהל תחת כיפת השמיים בשדה חיטה.

יום שבת 18.2

שבת קולינרית במבוך מרים- ניר משה, משק 26

שבת 18.2 - 10:00-16:00 כל שעה עגולה 077-7295715 מומלץ להזמין מקום ראש

מבוך מרים: בשביל התבלינים והבשמים -מבוך של תבלינים ובשמים המשתרע על פני 4 דונם בו ניתן ניתן ללכת לאיבוד ממגוון הריחות והטעמים. בכל שעה עגולה תתקיים סדנת השף, אשר ייגלה את סודות צמחי התבלין. לאחר ההדגמה יוצאים לסיור מודרך במבוך מרים בשביל התבלינים והבשמים. פעילות מלאה ריחות, טעמים וצבעים, בה מזהים ומכירים צמחי תבלין שונים בעזרת חוש הריח וחוש הטעם. בנוסף, מכינים שקיות ריח מפרחים ועלים של צמחי הבושם הריחניים, לומדים שימוש משכיל בצמחי התבלין והבושם לתועלת האדם ומבינים את הקשר בין הסביבה, הצומח, בעלי החיים, והאדם. בתום הסיור מקנחים בכוס חליטת לימונדת הבית. ניתן לרכוש מנות שהוכנו ע"י השף. במידה ומזג האוויר לא יאפשר את פעילות השף, הפעילות תדחה לשבת 25.2. במקום מתחם מקורה עם כסאות ושולחנות, ומכירה של שמן זית ,מארזי תבלינים, חטיפי זעתר, עציצים. הכניסה בתשלום 32 ₪ מגיל 4

קורין אלאל במחלבת צאלה חצי ק"מ דרומית לעין הבשור

שבת 18.2 שעות: 13:00-15:00, לבירורים ופרטים נוספים: 077-7295712

בלב החווה הפסטורלית "משק צאן", שוכנת לה "מחלבת צאלה", מחלבת בוטיק לייצור גבינות כבשים ומרכז מבקרים המופע יתקיים בחוץ, אל מול כרי המרעה בחווה.

פתיחת שערים 12:00. (האתר פתוח כבר מ-10:00, לפעילות משפחות, סלי פיקניק, וסיור מודרך ב-11:00).

מיטב השירים של קורין אלאל, בלווי של אילן קורן בסקסופון וחליל צד, בעיבודים חדשים ומרגשים. חזקה מהרוח, ימי הפרח והאהבה, שיר לשירה, ארץ קטנה עם שפם, זן נדיר, אנטארקטיקה, שיר בכיף, אי שם בלב, כשזה עמוק ועוד רבים משיריה של קורין, שהפכו כבר מזמן לחלק מהצופן הגנטי שלנו, בהופעה מלהיבה וסוחפת

מחיר: 75 ₪ למבוגר , 35 ילד (6-12) עד גיל 5 ללא תשלום

בהזמנה מראש דרך אתר "דרום אדום מרקט" או בטלפון: 077-7295712

יריד יוצרים במתחם ה"חמאם" -קיבוץ צאלים

בין השעות 10:00-16:00 - הכניסה ליריד ללא תשלום 077-7295802 פרטים בסופ"ש השני 10-11.2

סופ"ש רביעי 23-25.2

יום חמישי 23.2

דרום אדום LIVE

רמי קלינשטיין וקרן פלס- המופע המשותף

חמישי 23.2 בשעה 21:00 באולם אשכול ע"ש שמוליק שילה 077-3191149.

קרן פלס ורמי קלינשטיין חוברים למפגש עוצמתי של שני הרי געש, על במה אחת, עם שבעה נגנים ואש על הפנים. במהלך המופע מבצעים שני האמנים האהובים ממיטב הלהיטים שכתבו במהלך שנות קריירה מוצלחות לעצמם או לאחרים, ובנוסף גם שירים משותפים שכתבו יחד, מתוך האלבום המשותף שהוציאו לאחרונה.

מה שמתחיל כמו קונצרט לשני פסנתרי כנף ומסתיים במסיבת דיסקו שמחה וסוחפת. ניהול אומנותי: עמוס בן דוד

מחיר 129 ₪ בקניה מוקדמת, 159₪ ביום האירוע. להזמנה: http://www.habsor.co.il/daromadom-live

ירמי קפלן@ספנסרוסו – "פטיש"

חמישי 23.2 פתיחת דלתות 20:30 תחילת מופע 21:00 בית במה לקהילה בקיבוץ כרמים 077-7295844

אחרי מעל שני עשורים של יצירה עצמאית, להיטים אינספור וחמישה אלבומי סולו, חובר ירמי קפלן לשני מפיקים צעירים ומחוננים - מתן ספנסר ואורי רוסו - ומביא סאונד וצדדים חדשים שטרם שמעו ממנו. אלבום חדש ומרענן המשלב בין השפעות הרוק של צמד המפיקים, מוסיקה אלקטרונית עכשווית והייחודיות של קפלן.

בסיבוב ההופעות החדש יבצעו השלושה משירי האלבום החדש 'פטיש' לצד מבחר מהלהיטים של קפלן בעיבודים חדשניים ומפתיעים. בין השירים במופע: פושע, פטיש, לא סתם, מודדת, מחטט, אני אשתנה, הדפוק הזה ועוד.

מחיר 70 ₪ בקניה מוקדמת, 90 ₪ ביום האירוע. להזמנה:

אלישע בנאי במופע אקוסטי בגרין פאב – בקיבוץ ניר עם הכניסה חופשית

23.2 חמישי בשעה 22:00- גרין פאב קיבוץ ניר עם- טלפון 077-7295734

אלישע, ביחד עם עומר ג׳ו נווה, חורשים את הארץ לאורכה ולרוחבה חמושים בשישה מיתרים כל אחד, ושני קולות ומבצעים את השירים שעושים להם, לנו, לכם ולכן טוב וחם על הלב.

יום שישי 24.2

הפנינג משפחות בקיבוץ עלומים

שישי, 24.2 9:00-13:00: 077-7295818 הכניסה חופשית

חגיגה מהנה במרכז המבקרים בארות בנגב, מגוון פעילויות חווייתיות לכל המשפחה: יריד דוכנים | מתנפחים | רכבת הקיבוץ | פינת חי | מיצג אורקולי | שזירת פרחים | תיאטרון הבובות | שוק ססגוני ממיטב תוצרת המקום

12:00 קבלת שבת מוזיקלית

"כבשה וזמר" –במחלבת צאלה בחוות משק צאן, ליד מושב עין הבשור

שישי 24.17 שעות מופע: 14:00-16:00 הכניסה חינם, פרטים לבירורים: 077-7295712

בלב החווה הפסטורלית "משק צאן", שוכנת לה "מחלבת צאלה", מחלבת בוטיק לייצור גבינות כבשים ומרכז מבקרים

מופע זמר של מקהלות – "הכל בקול" מנס ציונה, בניצוחה של כינרת מורדוך, וחבורת זמר "אשכול", מרמת גן בניצוחו של רוני לרנר, המופע יתקיים מול הנוף הפסטורלי של כרי המרעה בחווה. לאחר המופע המבקרים מוזמנים להשאר לקבלת שבת חגיגית. חנות הגבינות פתוחה ברצף: 10:00-16:00.במשך היום יוגשו ארוחות חלביות מפנקות.ללא תיאום מראש.לפרטים בפייסבוק: מחלבת צאלה.

"הכוכב של הדרום" - ג'אז ומוזיקה אתנית בחצר- מושב כוכב מיכאל

שישי 24.2 מופעי ג'אז ומוזיקה אתנית משעה 14:00-16:00 077-7295837 (פרטים בסוף שבוע שני 10.2)

שישי ונשי - גלריית גוטיק קיבוץ רעים

שישי 24.2 שעות: 9:00-15:00 כל השבוע :9:00-15:00. 077-7295786 (פרטים בסוף שבוע שלישי 17.2)

אמיר דדון- מועדון הבאר, קיבוץ צאלים

שישי 24.2 פתיחת דלתות 22:00 תחילת הופעה:23:00

לאחר תקופה מדהימה עם רצף של הצלחות ממשיך אמיר דדון את סיבוב ההופעות שלו עם מופע חשמלי!

בשנים האחרונות פרץ דדון אל מרכז התודעה הישראלית והפך להיות שם מוכר בכל בית. מי שהיה עד לא מזמן הקול הגדול והמעט מסתורי שמאחורי הלהיט 'שאריות של החיים', הפך עד מהרה מ- 'תגלית' ומ- 'הבטחה גדולה' לאחד היוצרים הבולטים והמובילים בסצנה. היום דדון הוא אחד הזמרים העסוקים והמבוקשים, עם קול גדול וטונות של סטאר קוואליטי, רצף להיטים, שני אלבומים מצליחים ואלבום שלישי שבדרך.

המופע כולל את מיטב השירים משני אלבומיו ומהאלבום שלישי עליו עובד בימים אלו, ביניהם: "לא סתם", "חלל" ,"בגלגול אחר", "גלים" , "יש אין סוף", "שאריות של החיים" "כל יום כמו נס" וכמובן הלהיט הגדול "אור גדול".

המופע בעמידה מחיר 100 ₪ :08-9989273

כרטיס משולב כולל כניסה למופע, לינה (בלינת השטח), ארוחת בוקר וכניסה חופשית לחמאם: 250 ₪ לאדם.

יריד "תוצרת מקומית" במושב פעמי תש"ז

שישי 24.2 15:00- 11:00 077-7295883 בדשא המרכזי (סמוך לבית העם). הכניסה חופשית

שוק אוכל ומכירת תוצרת מקומית - מאכלים אותנטיים, תוצרת חקלאית, שמן זית, גבינות, מאפים, מתוקים.

יריד אמנים - תכשיטים , קרמיקה, יד שנייה, עיסת נייר ומוצרי עץ.

מתחם סדנאות והפעלות לילדים - סדנת שוקולד, סדנת צחוק, סדנת עיסת נייר, סדנת קישוט תיקים.

ביקור במפעל לגידול פטריות. סיורים בשעה 12:00 ו- 13:00

היריד יתקיים בדשא המרכזי של פעמי תש"ז, על רקע מוסיקה ישראלית (DJ ) הסיורים והסדנאות בתשלום סמלי.

במקרה של גשם היריד יידחה בשבוע.

יום שבת 25.2

"חוויות וטעמים"- ביישובי חבל שלום

שישי 24.2 החל מהשעה 13:00 , שבת 25.2 בין השעות 10:00-15:00, לפרטים: 052-6599542 052-5822655

פסטיבל כפרי מלא בפעילויות, אוכל משובח וחוויות לכל המשפחה. מתחילים ביום שישי מהופעת אומן אורח במבשלת הבירה isis במושב דקל שם ייהנו ממוזיקה טובה ובירה בוטיק מתוצרת המקום אוכל משובח ויריד תוצרת מקומית. ביום שבת יחכה למבקרים מסלול מלא בפעילויות לכל המשפחה. בעמדת מידע שתוצב בלב הישובים בחורשת השלום תחכה מפה עם שלל מוקדי הפעילות שיפתחו ברחבי החבל. יהיה ניתם ליהנות מסדנאות שוקולד, צביעת מנדלות ואבני מזל, סדנאות נפחות מרהיבות, לצאת לסיורים חקלאיים ולבקר באתרים ובעסקים מקומיים ועוד. אוהבי הטבע והמרחבים יוכלו לצאת לרכיבה מהנה במסלולי אופניים ולצפות במאגר המים המקומי. בואו ליהנות מחוויה כפרית איכותית.

כרוך בתשלום סמלי של 10 ₪ למשתתף לפעילות.

לפרטים דף הפייסבוק: תיירות חבל שלום ,או לאתר: לפרטים נוספים צרו קשר: 052-6599542

קטיף קלמנטינות ופירות הדר במבוך מרים- ניר משה, משק 26

(פרטים בסופ"ש 4.2 )

פעילויות נוספות

מיצבי שירה על אם הדרך- כל שעות היום, ללא תשלום כל תקופת הפסטיבל

זו השנה החמישית שפרויקט 'שירה על אם הדרך' מתקיים בפסטיבל דרום אדום. הפרויקט מפגיש בין דמויות מפתח מהתרבות הארצישראלית לבין אוצרות הטבע והנוף. שירי המשוררים מוצגים לאורך מסלולי הטיולים, והפעם מחווה לשנת המים לנגב – בסימן 70 שנה להנחת קו המים הראשון בנגב - שהיווה את עורק החיים וראשית ההתיישבות בדרום. שירים בנושאי מים, שירי ילדות מוכרים ואהובים- שירים שנחרטו בזיכרון הקולקטיבי של כולנו והפכו לחלק בלתי נפרד מהתרבות הארצישראלית. כי מים הם החיים.

השירים יוצבו בין פינות טבע ונוף באזור דרך מתקני המים בסמוך לחניון רעים

"בתים פתוחים" בשדות נגב- מידי שישי במהלך פברואר

תושבי שדות נגב מזמינים להתארח בעסקים המקומיים, להכיר, לחוות וליהנות ממגוון של פעילויות, סדנאות, אוכל ותוצרת מקומית מעשה ידיהם. בכל יום שישי במהלך חודש פברואר יחכו מסלולי פעילות מגוונים בעסקים ובאתרים המקומיים שיפתחו את שעריהם ויאפשרו לטעום ולהכיר את תוצרת האזור.

יער של חוויות- פארק שרשרת, נחל גרר

כל שבת 10:00-15:00- ללא תשלום. כניסה מכביש 25 לבאים מצפון, מול מושב תדהר

פעילות מהנה לכל המשפחה ביער - פינת ליטוף, הפעלה והופעה בבועות סבון. הילדים יוכלו לשחק ולהפריח בועות סבון בצורות וגדלם שונים, פינת איפור עם ציורי כלניות, מספר סיפורים שיפליג למחוזות רחוקים, סיור מודרך בנחל גרר ואל פריחת הכלניות. חוויה משפחתית בטבע. בפארק שולחנות פיקניק ומתקני קק"ל לנוחות המבקרים. הפעילות לאורך כל שעות היום והפינות יפעלו לסירוגין. על בסיס מקום פנוי.

לאוהבי שווקים

"שוקשוקדה"-יער שוקדה- כל שישי 10:00-14:00. הכניסה חופשית

(למעט ב 12.2- אז השוק יתקיים ביער שרשרת) 077-7295898

בלב הפריחה, יוקם שוק ססגוני עם מיטב תוצרת האזור: תוצרת חקלאית, שמן זית, עבודות אמנות ועוד. במקום ניתן לערוך פיקניק ומסלולי טיול בלב החורשה בין מרבדי הכלניות.

יריד האיכרים ההולנדי"Braderie" - החווה ההולנדית במושב שדה צבי

כל שישי, בין השעות 9:00-15:30, 077-7295732 הכניסה חופשית

יריד הולנדי בלב משק החווה ההולנדית ובו מבחר מנות שף הולנדיות וגבינות הולנדיות כשרות, קופי-שופ הולנדי עם מאכלי בוקר מיוחדים, דוכן צ'יפס בסאטיי, וואפל הולנדי, ומאכלים הולנדיים נוספים. חדש: פאב הולנדי : "Heineken" עם עוגיות חמות מהולנד "פופוטייס".מכירת פקעות צבעונים מהולנד, תיבת נגינה ענקית מהולנד, תלבושות הולנדיות מסורתיות. צוות השגרירות ושגריר הולנד בישראל יגיעו לביקור. בנוסף מגוון דוכני איכרים מקומיים של מאכלים, טבע ואומנות- מתוצרת הדרום. כל המוצרים כשרים. היריד יתקיים בכל מזג אויר.

שוק אוכל לשבת– קיבוץ סעד

כל שישי 9:00-12:00 חדר אוכל קיבוץ סעד 077-7295813 כשר למהדרין

מגוון תבשילי אוכל ביתי מוכן לשבת -בשרים, דגים, ירקות מבושלים, תוספות וסלטים. מומלץ גם ללנים בצימרים באזור.

שוקראן- שוק בדואי אותנטי וחד פעמי עם ריחות, טעמים ותבלינים בדואים

שבתות 4.2 ו- 18.2 בצומת בית קמה, בין השעות 10:00-15:00. יהיה שילוט במקום

שוק יזמיות ויזמים בדואים ססגוני שיקח למסע לעולם קסום מדברי ואמיתי. בשוק מתוקים, רחת לוקום, עוגיות בדואיות, תבלינים, צמחי מרפא, קפה בדואי טחון במקום, מוצרים בעבודת יד, תכשיטים, רקמה, אריגה, דברי נוי, ועוד דברים שלא ניתן למצוא בשום חנות. השוק בשותפות עם מעוף. פעילויות התיירות הבדואית בנגב מתקיימות בתמיכת ובעידוד משרד החקלאות ופיתוח הכפר, המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל באמצעות הרשות לפיתוח הנגב והמשרד לשוויון חברתי באמצעות הרשות לפיתוח כלכלי בחברה הערבית. בפייסבוק: קסם המדבר.

שוק כפרי- תרבות ואמנות "אמצע הדרך" - צומת כפר עזה

כל שישי :10:00-15:00 וכל שבת בין השעות 10.00-16.00- הכניסה חינם. 077-7295880

במתחם תחנת הדלק בכניסה לקיבוץ כפר עזה – בדרך לפריחה, שוק ססגוני עם מיטב תוצרת האזור. תוצרת חקלאית, שמן זית, עבודות אמנות מתקני שעשועים אתגריים ,מתקן חבלים אתגרי , מוזיקה ואווירה.

הפעלה ויצירה לילדים, אוהל בדואי, רכיבה על גמלים, אסאדו ודוכני מזון. בואו ליהנות מפינה קסומה בדרך לכלניות.

שוק גבינות מחלבת בארי- ברחבת "לה מדווש" בכניסה לקיבוץ בארי

כל שישי שבת 10:00 - 15:00. 077-7295767

שוק גבינות כולל טעימות והסברים - מחלבת בארי ובעלת ותק של 15 שנים בייצור גבינות מציעה מבחר עשיר ומגוון של גבינות בוטיק מחלב בקר, המיוצרות בעבודת יד. השוק יתקיים ברחבת חנות האופנים "לה-מדווש" שבקיבוץ בארי. הגבינות כשרות. ניתן להצטייד בגבינות ולשלב עם השכרת אופנים לטיולים באזור.

לאוהבי טיולים וסיורים

סיורים בהדרכת קק"ל-

כל שישי ,10:00,12:00 כל שבת 10:00 12:00 14:00 יציאה מתחנת המידע .ללא תשלום. פרטים קו ליער 1-800-350-550

הסיורים יכללו סיור רגלי קצר המתאים לכל המשפחה ויודרכו ע"י מדריכים מזמרים בליווי אקורדיון ושירי ארץ ישראל היפה. חוויה סוחפת

1.יער שוקדה- סיור רגלי אל מרבדי הפריחה. (כל שישי)

2.יער בארי- חניון רעים ( כל שבת) דרך מתקני המים. סיפור ההתיישבות באזור לפני קום המדינה. טיול רגלי בדרך מתקני המים ביער בארי. משך הטיול כשעה וחצי.

3.בתרונות רוחמה (כל שבת) יציאה מתחנת המידע בסמוך לכניסה לקיבוץ .ראשית ימיה של רוחמה בתחילת המאה העשרים- מפעל ההתיישבות בנגב ,סיור רגלי לפריחה, בשילוב תצפית על הנופים, החקלאות בצפון הנגב.( למעט 30.1).

סיורים בהדרכת רשות הטבע והגנים 9:30-15:30 3639 ללא תשלום

כל שבת מהגשר התלוי- על נחל הבשור -סיור מודרך בהדרכת רשות הטבע והגנים . סיור של כחצי שעה אשר יצא מיד לאחר סיום הפעילות של הדמות במקום. ( סיורים יצאו כל שעה החל מ- 9:30)

סיורים מודרכים אל אתרי הפריחה והאנשים בצפון הנגב- ימי שישי ושבת יציאה בשעה 8:00 מרכבת מרכז מתל אביב ומירושלים .בהרשמה מראש

כל סוף שבוע יתקיים סיור מודרך וייחודי להכרות עם הנופים, האנשים, הטעמים והפריחה של צפון הנגב. אוטובוס יאסוף את הנרשמים מרכבת מרכז ,מדריך ילווה את הקבוצה בהסברים על האזור וכמובן באתרי הפריחה. הסיור כולל ביקור באתרי תיירות, באתרי הפריחה ובשוק ססגוני. סיור מוזל ומסובסד. הסיור בהרשמה מראש באתר הבשור ומותנה במינימום משתתפים.

סיור בנתיב המוראלים באור הנר

מידי שבת, 10:00-14:00 בתיאום מראש 077-7295772 כל השבוע בתיאום

יציאה ממגרש החניה באור הנר. סיור מודרך לאורך נתיב המוראלים (ציורי קיר ייחודיים) ושדרת שבעת המינים בקיבוץ אור הנר. יחיד במינו בארץ. בקיבוץ אפשרויות הסעדה מגוונות לאחר הסיור.

משך הסיור כשעה וחצי בתשלום 15 ₪ לאדם. הסיור מתאים למבוגרים

שיעור וסדנת צילום בפריחה- בשיתוף עם ביה"ס לצילום גליץ

כל שישי, בשעה 9:00, נקודת מפגש ב"באר מרווה" מול קיבוץ עלומים. 077-4090280

סדנת צילום חווייתית בטבע בשיא הפריחה של דרום אדום. לומדים ומשלבים טכניקות של צילום מאקרו וצילום נוף באחד המקומות היפים בישראל בתקופה הטובה ביותר בשנה. בסדנא לומדים לצלם את יופיו המרהיב של הטבע עם כלים פשוטים וטכניקות הכרחיות שירימו את רמת הצילום. הסדנאות יתחלקו לרמת מתחילים, ומתקדמים.

מתחילים: עלות הסדנא: 75 ש״ח ( מותנה במינימום משתתפים).ציוד נדרש: מצלמה פשוטה / ניתן גם עם סמרטפון (3.2, 17.2)

מתקדמים: עלות סדנא: 125 ש״ח (מותנה במינימום משתתפים) ציוד נדרש מצלמת DSLR וחצובה( 10.2, 24.2)

נושאים שנלמדים בסדנא:- קומפוזיציה, צילום מאקרו, טכניקות צילום נוף שונות כגון חשיפות ארוכות ועבודה עם חצובה, טכניקות צילום טטימלאפס או וידאו פשוטות, צילום פנורמי. סה״כ שיעור וסדנת שטח כשעתיים וחצי. מותנה במספר משתתפים.

לאוהבי חקלאות

בחצר של אורה- כפר מימון

כל שישי,9:00-14:00 בתיאום והרשמה. 077-7295739 בימים א-ו, בתיאום מראש, סגור בשבת.

סיור ייחודי מודרך בבוסתן של 120 עצי פרי מ-80 זנים של פירות אקזוטיים. הסיור כולל טעימת מיצים תוצרת בית מפירות הבוסתן בליווי סיפורי שורשים אישיים מרתקים. ניתן לקנות ליקרים ,ריבות אורגניות או בירת בוטיק מתוצרת המקום. ארוחה תימנית ביתית בהזמנה מראש. כשר ונגיש לנכים. במיוחד לתקופת הפסטיבל תתקיים הדרכה בהכנת ליקרים וקונפיטורות ביצור ביתי כולל טעימות. בנוסף אפשרות לסיור דגם מדויק של המשכן של בני ישראל במדבר בגודל של 1:20

מחיר: 30 ₪

"שביל הסלט"- חוויה חקלאית ייחודית שילוב של טעם, ריח וטבע - מושב תלמי יוסף

כל שישי שבת 11:00 שביל הסלט משודרג (2.5 שעות) 14:00 שביל הסלט קלאסי (שעתיים). בתיאום והרשמה מראש 077-7295702 שאר ימות השבוע- לקבוצות בתיאום

חוויה חקלאית ייחודית –שילוב של טעם, ריח וטבע. במהלך הסיור לומדים, טועמים וקוטפים הישר מהשתיל לפה.

סיור חווייתי "משודרג":

חממת עגבניות לקטיף עצמי- איך העגבנייה מטפסת למעלה ומה עושות שם דבורים ענקיות? קטיף עצמי של מלפפונים, עגבניות בשלל צבעים .(הקטיף לאכילה במקום).

חממת תות ביולוגי תלוי- למה התות טפס לשמיים? עוקבים אחר אויבים טבעיים וטועמים מן הפרי.

מבוך פסיפלורה- משתעשעים במבוך פסיפלורה בתחרות הורים נגד ילדים .

מרוץ יוני דואר- בעקבות סיפרו של "מאיר שלו" המשלב את סיפור המשפחה כל ילד ישלח יונת דואר במו ידיו.

פרדס תפוזונים סיניים- הידעת שכל פרדסי השרון עברו לנגב? את הסיבה לכך שומעים תוך כדי טעימת תפוזי הנגב.

שדה תפוחי אדמה-מי מוציא מהר יותר תפודים מהאדמה? מה אפשר לעשות איתם חוץ מאוכל? כל משפחה תאסוף סלסלה לבישול בבית.

משק תבלינים- מבקרים במנהרה של תבלינים שונים, תבלינים ירוקים מתבלים לא רק מאכלים אלא גם סיפורים ואגדות. מריחים וטועמים.

מכינים ואוכלים פיתה בדואית מייצור עצמי בשילוב עם תבליני המשק.

אוספים גזר -בשלל צבעים ולוקחים אחד מהם הביתה.

סיור חווייתי "קלאסי": חממת עגבניות לקטיף עצמי- איך העגבנייה מטפסת למעלה ומה עושות שם דבורים ענקיות? קטיף עצמי של מלפפונים, עגבניות בשלל צבעים . (הקטיף לאכילה במקום).

חממת תות ביולוגי תלוי- למה התות טפס לשמיים? עוקבים אחר אויבים טבעיים וטועמים מן הפרי. .

מרוץ יוני דואר- בעקבות סיפרו של "מאיר שלו" המשלב את סיפור המשפחה כל ילד ישלח יונת דואר במו ידיו.

פרדס תפוזונים סיניים- הידעת שכל פרדסי השרון עברו לנגב? את הסיבה לכך שומעים תוך כדי טעימת תפוזי הנגב.

משק תבלינים- מבקרים במנהרה של תבלינים שונים, תבלינים ירוקים מתבלים לא רק מאכלים אלא גם סיפורים ואגדות. מריחים וטועמים.

נאסוף גזר - בשלל צבעים ולוקחים אחד מהם הביתה.

מחיר לסיור קלאסי 42 ₪ , סיור משודרג 50 ₪. התשלום מגיל שנתיים . הסיורים מתקיימים במינימום משתתפים. בימי שישי הרשמה יומיים מראש. רכישת כרטיסים באתר

חוויה קיבוצית מתוקה בקיבוץ יד מרדכי

כל שישי 09:00-13:00 ושבת 10:00-15:00, 077-7295701

התכנית כוללת ביקור בבית הדבש והדבורה שם ניתן לצפות בפתיחת כוורת אמיתית ולטעום דבש טרי-טרי. בנוסף, יצירת נר מדונג, ביקור בבית האוסף "קיבוץ של פעם" לחוויה קיבוצית אמיתית ולקינוח נסיעה בטרקטור ועגלה ברחבי הקיבוץ, הרפת, בית האריזה ועוד. בסוף כל הפעילות יוצאים בשיירה לשדה הכלניות בשמורה הסמוכה.

הפעילות מתאימה לכל המשפחה. מומלץ מגיל 3 משך התכנית - כ- 3 שעות.

כרטיס משולב לכל האתרים והפעילויות- 55 ₪ לילד מגיל שנתיים, 50 ₪ למבוגר. כרטיסים מוזלים ניתן למצוא במועדונים השונים. לפרטים נוספים פייסבוק - תיירות יד מרדכי

משתלת בן בן- מושב נתיב העשרה

כל שבת בין השעות 9:00-17:00 077-7295855. הכניסה חופשית

חממה פורחת וצבעונית ובה מבחר של צמחים ועציצים פורחים מחממת הגידול בנוסף ייבוא של צמחים ייחודיים מהולנד.

מדי שבת מתקיימת במשתלה מכירה של תוצרת חקלאית,

לילדים- פעילות שתילה של אדניות צבעוניות עם צמחים בהרכבה אישית (תבלינים, תותים, פרחים ועוד).

חוויית הקקטוסים- מושב תלמי יוסף

כל שישי 10:00- 13:00 כל שבת 10:00 – 16:00 077-7295725. בתיאום מראש

במשך השבוע א- ה' 11:00 – 16:00 בתיאום. סיור מודרך בחוויית הקקטוס הגדולה בישראל. גן בוטני בו ניתן לראות, להכיר וללמוד על מגוון של אלפי קקטוסים וסוקולנטים מרהיבים ביופיים, לשמוע על כושר ההישרדות והריבוי של הצמחים ,לטעום מפרי הקקטוס ולפגוש את צמח הדיאטה הפלאי- צמח ההודיה. משך הסיור: שעה וחצי

במקום משתלת גידול ומכירה של קקטוסים וסוקולנטים וחאן לאירוח משפחות וקבוצות.

עלות כניסה: למבוגר 25 ₪, לילד: 10 ₪ גמלאי 15 ₪

מבוך מרים: בשביל התבלינים והבשמים, משק 26 מושב ניר משה

כל שישי- שבת 077-7295715 בכל ימי השבוע – לקבוצות – בתאום מראש

שבילים מפותלים בין שיחי התבלינים ושיחי הבשמים -פעילות מלאה ריחות, טעמים וצבעים, בה מזהים ומכירים צמחי תבלין שונים בעזרת חוש הריח וחוש הטעם ומכינים שקיות ריח מפרחים ועלים של צמחי הבושם הריחניים.

כל שישי בשעות 10:00 12:00 14:00 (בתיאום מראש) שבת: סיורים מודרכים כל שעה עגולה, בין השעות 10:00-16:00.

הביקור כולל הכנת שקיות ריח וחליטת לימונדה ביתית .במקום מכירת: עציצי ומארזי צמחי תבלין, חטיפי זעתר ושמן זית.

מחיר: 32 ₪, מגיל 4

בשבת ה 4.2 וב 25.2 הסיור כולל קטיף קלמנטינות. ניתן למלא סלסלה בתוספת 5 ₪. ובתאריך 10.2 תתקיים סדנת שתילת צמחים לכבוד ט"ו בשבט ובתאריך 18.2 תתקיים סדנת בישול בהדרכת שף .

ביתן הבד-מושב יושיביה

10:00-14:00ימים א-ו 077-7295810 לקבוצות בתיאום מראש

בית בד להפקת שמן זית בכבישה קרה באמצעים מודרניים. בבית הבד יתקיימו סיורים מודרכים, סרט, ופעילות לילדים ומשפחות, מילוי חול צבעוני בבקבוקים, פסיפס, הכנת סבון ועוד. סיורים יתקיימו בימים א-ו בתיאום טלפוני. במקום ניתן לקנות שמן זית איכותי וקוסמטיקה טבעית. מחיר למשפחה 25 ₪, סדנא תוספת 10 ₪.

"כרם המעשים הטובים" -במושב תקומה

כל שישי- 9:00-13:00 בכל שעה עגולה . 077-7295863

פעילות חווייתית במושב- משחק אינטראקטיבי המשלב: כושר ניווט, כושר המצאה, יכולת עבודה בצוות, שימוש במדיה דיגיטלית , בישולי שדה ועבודה חקלאית, והכל בליווי מדריך. לעבודה ישנם יתרונות רבים, ובראשם המגע הבלתי אמצעי עם הטבע והחיבור החזק לאדמה – בהחלט חוויה יוצאת דופן בעולם האורבאני של ימינו, ויש בה גם מימוש עצמי וחיזוק הקשר לארץ ישראל. במהלך השנה העמותה מפעילה נערים בסיכון על ידי עבודה בחקלאות וכמו כן תורמת סלי מזון שהנערים אורזים למשפחות נזקקות, חלק מההכנסות של יום הסיור יופנו לפעילות השוטפת התומכת בהם. זמן הפעילות ביום הסיור כ 3-4 שעות. אפשרות לשעת עבודה חקלאית בתוך "כרם המעשים הטובים". מחיר למשתתף: 25 ₪ למעוניינים בסיום הפעילות ישנה אפשרות קטיף לימונים עצמי (בתשלום נפרד).מספר המשתתפים בכל פעילות מוגבל מומלץ להירשם מראש .

משק ספוטה – מושב כוכב מיכאל

שישי שבת- 10-11.2 בשעה 10:00 וב 13:00 077-7295892 בתיאום והרשמה מראש. שאר הימים בתיאום מראש

מטע ייחודי הכולל מעל מ200 צמחים. לאחר קבלת פנים חמה וטעימה, נצא לסיור מודרך שכולו טעמים, ניחוחות, הסברים וסיפורים על עצים, פירות וצמחים שונים מכל רחבי העולם. הסיור נמשך כשעתיים וחצי וכולל כיבוד קל ושתייה חמה/ קרה.

ניתן לשלב חגיגות משפחתיות ולהתארח לאחר הסיור במטע. בנוסף, ניתן לקנות ריבות ופירות בעונה.הסיור מותנה במספר משתתפים. מחיר: מבוגר: 40 ₪ , ילד : 30 ₪ .

לאוהבי יצירה

מורשת הבדואים - מרכז ג'ו אלון – יער להב,

077-7295735 שישי 3.2 וב- 17.2- 14:00-09:00

חוויה לכל המשפחה. ביקור במוזיאון היחיד בעולם למורשת הבדואים- סיור מודרך כל שעה עגולה, כולל אירוח באוהל בדואי אותנטי לקפה ותה ומכירת פיתות.- כניסה בעלות של 10 ₪ תשלום מגיל 5 ומעלה.

שבת 4.2 וב 18.2 16:00-09:00 יתקיימו סדנאות יצירה אותנטיות: טווית צמר בפלח, הכנת תכשיטים בדואים מסורתיים ,ציורי חינה וכן מופע דבקה ססגוני. בנוסף תתקיים מכירת פיתות מהטבון, הדרכה במוזיאון למורשת הבדואי כל שעה עגולה. עלות כניסה 15 ₪ לאדם תשלום מגיל 5 ומעלה.

חגיגה בדואית - חוויה של ריחות, טעמים וחיבור לאדמה ולמסורת הבדואית

סדנאות קסם המדבר בטבע - שבתות 11.2 ו- 25.2 ביער דבירה, סמוך לקיבוץ דביר, 10:00-14:00

לצד מרבדי הכלניות ביער דבירה יתקיימו מבחר פעילויות, הדרכות, סיורים וסדנאות.

אוהל אירוח לקהל הרחב - קבלת פנים כמיטב המסורת עם קפה מר ותה מתוק, הכניסה חופשית במשך כל היום. סדנאות לילדים ולמשפחות - יתקיימו בתחילת כל שעה עגולה. משך הסדנאות כ- 30 דקות. הסדנאות בישיבה על מחצלות. כל סדנא מוגבלת במספר משתתפים וברישום בעמדת הרשמה ביום האירוע.

סדנאות לדוגמא - רקמת כלניות על בד שחור/ ציור בחינה של פרחי בר וכלניות/ חובזות בר מהטבע/ תה צמחים ושמן טיפולי / צמחי מרפא וסודות צמחי הבר/ תכשיטנות בדואית עם חומרים מן הטבע / יצירה לכל המשפחה/ מחזיקי מפתחות בצורת פונפונים מחוטי בד.

הדרכות המוזיאון לתרבות הבדואים וסיורי גששות - מתקיימות בשבת 11.2 וב 25.2 על ידי מרכז ג'ו אלון באוהל המוזיאון הנודד לתרבות בדואית בנושא כלי חקלאות, טבע ומורשת. סיורי גששות על ידי מדריך מוסמך של המוזיאון. יחלו שעה עגולה.

ללא תשלום. חוויה לכל המשפחה.

צבע בטבע- חוויית ציור לכל המשפחה -ללא תשלום- כל שבת 10:00-15:00

חוויה ייחודית של ציור בלב הטבע על בד ענק ליצירה אחת משותפת של כל המשתתפים. ציור חופשי של הנופים הפריחות והטבע סביב. בהדרכת סטודנטיות מבית ספר לאמנות במכללת ספיר. הפעילות תתקיים בשני מוקדים בו זמנית: רוחמה- מגדל התצפית ליד חורבת ג'ממה ובמצפור המאגרים שעל דרך הבשור .

סדנת ציור בטבע- כל שבת 10:00-15:00ללא תשלום

בית הספר לאמנות מכללת ספיר, יוצא לטבע לחוות את הטבע בדרך אחרת, לאט, ברגש ועם הרבה שקט ויופי. כל מי שרוצה להתנסות ברישום בצבעים, לראות, להרגיש ולצייר את הטבע במכחול על כני ציור, דרך נקודת מבט אישית ולא דרך מצלמה. מוזמן לבוא וליצור יחד אומנות דרומית ( הפעילות מוגבלת בכמות משתתפים בכל סדנא ) הפעילות תתקיים במספר מוקדים בו זמנית אתר הראשונים ברוחמה, יער קלחים- אתר פריחה בכניסה למושב קלחים

סדנא להכנת פרחים מחומרי מיחזור- כל שבת- 10:00-15:00 ללא תשלום

סדנא חווייתית ליצירת כלנית ממוחזרת. על רקע הפריחה יכין לעצמו כל משתתף פרחים מחומרים ממוחזרים מעשה ידיו, אותה ייקח עמו למזכרת בסוף הפעילות. חוויה משפחתית בחיק הטבע בהדרכת סטודנטיות מבית ספר לאמנות במכללת ספיר. הפעילות תתקיים בשני מוקדים בו זמנית: יער קהילתי שוקדה ( באר יוני ), חניון הררי ( סמוך לנחל הבשור, כביש 241 צומת מעון) ,יהיה שילוט הכוונה במקום.

ארוחות צהריים מהשדה לצלחת ופינת יצירה לילדים מושב שדה צבי

כל שבת, בנקודה ה-12, בין השעות 12:00 -16:00, מספר המקומות מוגבל. מומלץ להזמין מראש ב - 077-7295750

ארוחת צהריים של תבשילים ססגוניים שכל כולם תוצרת חקלאית מקומית בליווי יין הבית שלנו. במקביל תפעל במקום פינת יצירה בשירות עצמי. ניתן לרכוש ערכת יצירה ייחודית מחומרים טבעיים .בנוסף יתקיים במקום דוכן בגדים יד שניה.

כלי בראשית- מושב תאשור.

כל שישבת, 077-7295797 10:00-16:00 שאר השבוע בתיאום מראש

בקדרות "כלי בראשית" נעשה שימוש בטכניקה יפנית עתיקה של שרפת העבודות בתנור עצים אנגמה. השרפה בלהבות יוצרת צבעוניות חיה וחמה, החושפת את עושרו הטבעי של החומר. בביקור נפגשים עם האומנים שיספרו על תהליך היצירה המיוחד, מסיירים במרחבי הסטודיו, מכירים את תנור האנגמה, מבקרים בגלריה ושותים משקה חם בכלי קרמיקה שנוצרו במקום. עלות 15 ₪

חוויה באש – שישי 10.2, 24.2 שבת 11.2 ,25.2 בשעה : 11:00 ו 13:00 , בתיאום 077-7295797

סדנת שרפת כלי קרמיקה בחיבור ליסודות הטבע. רקו - RAKU ( ביפנית: עונג ) שרפה קצרה התפתחה ביפן מהשפעת הזן בודהיזם ובאמצעותה שרפו ספלים עבור טקס התה. סדנא זו מאפשרת לכולם לקחת חלק בעיטור כלים בשלל גלזורות ולהכין אותם לשריפה, להיות עדים ביחד לאש המתלקחת בעת היציאה מהתנור ולקבל את היצירות החמות בצבעוניות זוהרת, מפתיעה ומרהיבה. מחיר : 130 ₪ למשתתף.

חוויה בחומר- שישבת : 3.2 שבת 4.2, 18.2 בין השעות 15:00-10:00 בתיאום 077-7295797

התנסות של יצירת כלים באובניים. שעה של חוויה מרגשת בחומר ובמים בתנועת סיבוב מהירה.

מחיר : 80 ₪ למשתתף.

פסיפס נתיב לשלום - נתיב העשרה

פתוח כל שבת 10:00-16:00 077-7295808

"נתיב לשלום"- הינה יצירת פסיפס משותפת, של אלפי אנשים יחדיו, למען התקווה, האהבה והשמחה בין בני האדם, היצירה נמצאת על חומת הגבול, בסמוך לבתי מושב נתיב העשרה. היצירה הנראית למתבונן משני צידי החומה, משתרעת על גבי חומות המגן האפורות ומשנה לחלוטין את אוירת המקום. בפרויקט ייחודי זה, מוזמנים המבקרים לקחת חלק פעיל ביצירת קיר לשלום, כל אורח כותב משאלה אישית על גבי אריח פסיפס צבעוני ומדביקו על גבי חומת הבטחון. חלקי הפסיפס מיוצרים בעבודת יד בסדנת נתיב לשלום ובשיתוף אנשים עם צרכים מיוחדים, בין החלקים הצבעוניים והאופטימים, נוכל למצוא עיצובים שונים כגון פרחים ופרפרים, חלקי פסיפס עם המילה שלום בשפות שונות ועוד. כולם מוזמנים להשתתף ביצירה.

בנוסף: שלל פינות יצירה והפעלות לכל המשפחה: חימר צבעוני, עפיפונים, בועות סבון, ציורי פנים וקעקועים ועוד.

נגישות וחנייה בשפע . עלות ערכה משפחתית 50 ₪.

אומנות הזכוכית בקיבוץ מפלסים- כל שישי ושבת בתיאום בין השעות 10:00-14:00 077-7295790

ציור על זכוכית- שעת יצירה לילדים (מגילאי 8 ומעלה) ומבוגרים. במקום כלי נוי יודיאקה ותכשיטים למכירה.

הגלריה של שוש בקיבוץ כפר עזה- שישי : 10:00 – 14:00 שבת 10:00 – 16:00 077-7295783

גלריה צבעונית ומוארת לציורים מקוריים על קנווס עבודות קרמיקה תכשיטים ופסלים מעיסת נייר אשר שוש שגב, אמנית רב תחומית יוצרת במגוון חומרים מפגש עם האומנית ואפשרות לסדנאות ליחידים או לקבוצות בתיאום מראש א- ו 9:00 – 16:00. בקנייה מעל 300 ₪ מקבלים סדנא חינם!

גלריית "המכחול"- בתלמי יוסף

כל שישי ושבת 8:00-20:00 בתיאום מראש 077-7295788

ציור על עלים, על חלוקי נחל, צביעת מנדלות ומפגש אישי עם היוצרת ובעלת הגלריה. הסדנאות מתקיימות בחצר הגדולה, הירוקה ,המטופחת ולקול ציוץ הציפורים. שתיה קרה וחמה מובטחת לאורחי הגלריה. מכירת ציורים מקוריים ועבודות.

מחיר הסדנאות - 30 ₪ לכל משתתף, בכל גיל.

פעילויות לכל המשפחה

קרקס 'על המים' בגן לאומי פארק הבשור (אשכול )

כל שבת 10:00-16:00: 077-7295753 3639 הכניסה בתשלום. חינם לבעלי כרטיס מטמון.

קרקס כפרי מגיע אל הפארק עם מופע מלהיב. אקרובאטיקה אווירית עוצרת נשימה, ליצנות מודרנית בשיתוף הקהל, להטוטנות וירטואוזית ומופע אש מרהיב לסיום. סדנאות ומיומנויות קרקס לכל המשפחה: ג'אגלינג, קביים, הליכה על חבל ועוד. (מופעי הקרקס בין השעות 11:00-15:00) במקום יעמדו דוכני מזון ומשקאות, ובית קפה בטבע (בתשלום).

בפארק כרי דשא נרחבים ,מתקני פיקניק ,מסלולים משולטים לבעלי אופנים ,מסלולי ניווט למשפחות (ערכת ניווט חינם בקופת האתר) ואפשרות לינה בחניון לילה. קיום האירוע מותנה במזג אוויר.

מחירי כניסה לגן הלאומי: מנוי "מטמון" של רשות הטבע והגנים - ללא תשלום. ניתן להצטרף במקום.

מחיר כניסה למבוגר: 22 ₪. מחיר כניסה לילד מגיל 5: 10 ₪.

משתלת ה"שתיל"– במושב תדהר- חוויה צבעונית לכל המשפחה

כל שישי בין השעות 8:00-13:00 , 077-7295886 ימי א-ה 8:00-17:00

חוויה צבעונית לכל המשפחה -סיור מודרך כל שעה עגולה "איך פרח בא לעולם", פינת התנסות ויצירה לילדים ,"ממלכת להלהלנד" תגיע ותשעשע את הילדים, בובות ענק, פופקורן , שערות סבתא ובעיקר המון כיף ואוירה טובה. בנוסף, במקום מגוון צמחי גינה ובית, צמחי תבלין, שתילי ירקות, עצי נוי ופרי ,דקלים, שיחים ומבחר ענק של כדים, ריהוט גן חיפוי אבנים וטוף, עזרי גינון ועוד הכניסה למתחם ללא עלות ומתאימה לכל המשפחה.

הפנינג ב"אדנייה", - פעמי תש"ז הכניסה ללא תשלום

כל שישי 9:00-15:00 שאר השבוע המשתלה פתוחה ראשון-חמישי: ‏08:00‏ - ‏18:00‏ 077-7295884

"אדנייה" הינה המתחם גדול הכולל גלרייה מעוצבת עם חפצי וינטאג' ועתיקות ומתחם תצוגה ענק המכיל את כל הדברים שחלמתם שיהיו לכם בגינה; החל מכדים בכל הצורות והגדלים, דרך מבחר רחב של חלוקי נחל, דשא סינטטי, עצי נוי ופרי, אבני מדרך, אדני רכבת וחביות יין לשימושים שונים וכלה בריהוט גן מפואר שיהפוך את החצר שלכם למושלמת.

פעילות לילדים: סדנת יצירה לקישוט וצביעת כדי חרס כולל עציץ מתנה לכל משתתף.

פעילות אינטראקטיבית לילדים ע"י מפעילה מקצועית. דוכני מכירה: נקניקיות, שערות סבתא, לימונדה טבעית, פופקורן, עמדת מגנטים- מגנט ממותג, מתנה לכל משתתף.

פעילות למבוגרים: מתחם טעימות של בירות בוטיק ישראליות, ממיטב המבשלות בארץ, כולל קבלת שבת., פעילות הרצאה ע"י יינן מומחה כולל טעימות של יינות בוטיק מובחרים. מכירת אלמנטים מעץ, עבודת יד "הנגריה של שועל", מאהל בדואי מסורתי כולל הכנת פיתה בדואית וקפה אותנטי. דוכני מכירה: שמן זית בוטיק, בירות ישראליות, יינות מובחרים, זיתים ועוד, מכירת מוצרי המתחם בהנחות מיוחדות, לכבוד הפסטיבל. שילוט מתאים מהכניסה למושב, חניה בשפע כולל סדרנים.

יריד המזרח הקרוב בחוות אורחא בעין הבשור

כל שבת מ-10:00 ועד שקיעה. טלפון: 077-7295870

מתחם כפרי עם פעילויות לכל המשפחה. יריד המזרח הקרוב: מגוון מוצרים אותנטיים מנחושת, זכוכית, קרמיקה עץ, ביגוד, תכשיטים ועוד.

חומוסיה בחווה- חומוס ביתי טעים ובירות בוטיק מקומיות.

לילדים יחכו שלל פעילויות: מתנפחים, פינת חי ,רכיבה על כרכרות חמורים (בתשלום נוסף) ועוד. במקום מדשאה גדולה ופינות ישיבה ומגוון אפשרויות לינה . מחיר כניסה :10 ₪ לאדם.

חוות רעים- לפידות

כל שבת 9:00-17:00 077-7295858 הכניסה חינם

המקום לפתוח את הבוקר או לסיים.חוות רעים מתמחה בייצור שמן זית מזנים שונים.

במקום מאהל אירוח מתנפחים ופינת חי קטנה. ג'חנון, מלאווח, פיתות עם לבנה, חומוס, שקשוקה, מסבחה ועוד.

בנוסף, מתחם ירי בחץ וקשת (בתשלום), מדשאה גדולה ופינות ישיבה. במקום מגוון אפשרויות ללינת שטח.

מיני גולף בברור-חייל-

כל שבת ( למעט ב 4.2 ) 10:30-16:00 0542386890 050313050, במגרש הכדורגל שבקיבוץ

משחק מיני גולף עם מסלולים מגוונים וצבעוניים לכל גיל. גולף אמיתי מגוון ומאתגר ,עם מחבטים וכדורים מקצועיים. המשחק מתאים לכל המשפחה .בנוסף :סדנאות יצירה, דוכני אוכל, על האש, פופקורן, מוזיקה ועוד.

"חווית פריחה בנחל הבשור"

בכל יום שישי ב-10:00 וב 14:00 בתיאום 077-7295888

משחק אינטראקטיבי חווייתי לכל המשפחה המתבצע ברכבים פרטיים. דרך חדשה ומהנה להכיר את המסלול המרהיב בדרך נוף נחל הבשור. ניתן לקיים את הפעילות לחברות ולפרטיים במהלך השבוע בתיאום מראש.

פעילויות עם חיות

חוות יעל- מושב גיאה- כל שבת בין השעות 10:00-16:00 077-7295840

חוות יעל הנה חוות סוסים אשר ממוקמת במושב גיאה סמוך לאשקלון, חווה מטופחת ויפיפייה לצד נוף שדות המושב

בחווה משק חי, סוסים, עיזים ננסיות, חמורים, נחש, איגואנה, ארנבים, שרקנים, חמוס, בעלי כנף- תוכים, שלווים, זני תרנגולות שונים ועוד.

המקום מרווח ומציע אטרקציות ופעילויות לילדים: פינת יצירה עם חימר , צבעי פנדה, גואש וחומרי גלם מהטבע , פינת ליטוף מקורה עם ספסלי ישיבה, מתנפחים לפעוטות ולבוגרים יותר , משטח רך ונעים של מרבד דשא סינטטי ומוסיקת רקע נעימה. רכיבה על סוס/סוס פוני באמצעות ליווי מדריך, אפיית פיתות על הסאג׳ עם שוקולד/לאבנה ביתית, אטרקציה מהנה לכל המשפחה- נסיעה בכרכרה הרתומה לסוס בשדות המושב. מרחבים גדולים ונוחים לתנועת הילדים. המקום נגיש לבעלי צרכים מיוחדים.

במקום מזנון פתוח עם בר קפה איכותי ושתייה חמה, גלידות, חטיפים, בירות ,מלאווח, טוסטים ועוד .

עוד בחווה פינות ישיבה מוצלות ושולחנות פיקניק. הפעילות והבילוי בחווה מיועדים בעיקר למשפחות וילדים.

הכניסה לחווה בתשלום (ילדים מעל גיל שנתיים):51 ₪ למבוגר, 25 ₪ לילד ( מעל גיל שנתיים)

כרטיס הכניסה כולל כניסה למשק חי, פינת יצירה, פינת ליטוף ומתנפחים.

אטרקציות בתשלום -רכיבה על סוס/סוס פוני 15₪,אפיית פיתה על הסאג׳ 10₪,נסיעה בכרכרה 20₪ לאדם

ניתן לרכוש כרטיס משולב לילד על סך 45 ₪ הכולל: כניסה למשק חי, פינת ליטוף, פינת יצירה, מתנפח רכיבה על סוס/סוס פוני, אפיית פיתה על הסאג׳. נספים בדף הפייסבוק

פריחות, חיות וחוויות – שבת של כיף בגברעם

כל שבת , 10:00-16:00 , 077-7295803 ראשון- שישי 9:30-14:00 רק פינת החי.

חוויה ירוקה בחיק הטבע ובקיבוץ. פריחות, סיורים מודרכים, פינת חי וליטוף ארנבות, שרקנים וצבים, פינות יצירה ירוקות – מחומרים טבעיים, פינת קפה חופשי, חדר טבע ובו פאזלים ,ספרים וחיות נוספות, פינת ציור וארגז חול. האכלת עזים וחיות ומגוון חיות נוספות. במקום קיימים מסלולי אופניים – "סינגל" ומסלולים לכל המשפחה.

עלות כניסה לפינת חי כולל יצירה: 30 ₪ לילד (מגיל שנה וחצי) , 15 ₪ למבוגר, פנסיונר 10 ₪ (פנסיונר מלווה שני חינם)

רכיבה על פוני 10 ₪, פיתה בטאבון 5 ₪.סיור מודרך לפריחת הכלניות- 12:30, כלול במחיר הכניסה. שתיה קרה וגלידות

מחלבת צאלה- חוות משק צאן (ליד עין הבשור)

שישי– 10:00-16:00 שבת- 10:00-17:00 077-7295712

מחלבת צאלה ממוקמת בחוות הבודדים הפסטורלית משק צאן. חווה חקלאית לגידול כבשים שחוגגת 50 שנה. בימי שישי "קפה במחלבה" - מוגשות במקום ארוחות בוקר לאורך כל היום, גלריית העץ וחנות המעדנים והגבינות פתוחה ברצף. סיורים בימי שבת יתקיימו בשעות: 11:00, 13:00, 15:00, הסיור כולל את סיפור המקום, סיור לדיר הכבשים וטעימת גבינות וכן הקרנת סירטון המספר את סיפור החווה. עלות: 20 ש"ח לאדם. סלי פיקניק בהזמנה מראש. חנות המחלבה ומעדני האזור פתוחה ברצף, פעילות ילדים – הכנת פיתות בטבון ולבנה. (עלות: 15 ₪ לילד). דוכן קפה ועוגות משובחות. לפרטים בפייסבוק: מחלבת צאלה

אל היען- חוות היענים מול פארק אשכול

שישי- 16:00- 9:00 שבת- 10:00-16:00 טלפונים- 077-7295726

חוות אל היען מזמינה אתכם למפגש עם העוף הגדול ביותר על פני כדור הארץ. תקופת החיזור בפתח, מרבדי הכלניות מתחילים לבצבץ והחווה נצבעת אדום במיוחד בשבילכם. זה בדיוק הזמן לבקר בחווה שלנו- חוות בודדים אשר הוקמה בשנת 81 עם המון אהבה, בין בתרונות הבשור הקסומים.

במקום שוכן בית קפה ביתי המציע ארוחות חלביות עשירות ומפנקות, פינת חי, פינת יצירה לילדים וחנות מזכרות.

לכבוד דרום אדום, ובאווירת הפסטיבל, החווה כולה לובשת חג ותפעל במתכונת ייחודית בימי שישי בית הקפה יפעל במתכונת רגילה ומשעה 13:00 מקבלים את השבת עם אורחים מזמרים ומנגנים שינעימו את הזמן. בשבתות מופעים לילדים, פינת יצירה, דוכני מזון ועוד, והכל באווירת החג ובחיק הטבע. מחיר כניסה: שישי 15 ₪ ילד/מבוגר/גימלאי .שבת 30 ₪ לילד, 10 ₪ למבוגר. פייסבוק: אל היען חוות היענים – ostrich farm

תוכנית מופעים באל היען:

שישי 3.2 - 13:30 קבלת שבת במה פתוחה המזמינה את הכישרונות הצעירים מהאיזור ל"ג'אםג'אם".

שבת 4.2 - בין השעה 11:00 – 14:00 מופע בלונים - מופע בלוני צורות מרהיב וליצני כולל כניסה לתוך בלון ענק וסדנת בלונים המונית. .

שישי 10.2 - 13:30 קבלת שבת עם להקת RAMA מפרוייקט הבית הירוק .

שבת 11.2 -בין השעה 11:00 – 14:00 אופרת סבון - מיצג פסל חי המשלב מוזיקה, תיאטרון פיזי ובועות סבון מבית היוצר של תיאטרון "באבלינג"- צמד באבלישס יוצאות להרפתקה מבעבעת ויוצרות סיטואציות מצחיקות בשימוש חפצים, מוזיקה עם המון בועות סבון.

שישי 17.2 - 13:30 קבלת שבת עם כפר הנוער ביכורים במרתון הרכבים מוזיקליים מארחים את הבית הירוק בשלש במות בהרכבים מוזיקליים מתחלפים.

שבת 18.2 - בין השעה 11:00-14:00 מופע בועות סבון וסדנת בועות סבון. מופע ליצנות בועתי המדהים את הקהל במגוון להטוטי בועות סבון: כוכב שבתאי מבועות, כדורגל, פינג פונג, כדורסל בועות, מקלחת בועות, בועות בידיים, בועות ענק ועוד. במהלך המופע יצפו הילדים במגוון רחב של תרגילים המשלבים בועות וכלים מיוחדים. ובין לבין תתקיים סדנת בועות סבון- הפעלת בועות סבון בה נלמד ליצור בועות בגדלים שונים, לשחק עם בועות בדרכים שאפילו לא חשבנו כי הן קיימות ולהפריח בועות סבון ענקיות עם מגוון רחב של כלים.

שישי 24.2 - 13:30 קבלת שבת עם חבורות זמר שישירו לנו שירים ישראלים

שבת 25.2 -בין השעה 11:00 - 14:00 שילוב של מופע בלונים ובועות סבון וסדנאות לילדים. מופע אמנותי והומוריסטי לכל המשפחה, המשלב ליצנות קלאסית, להטוטנות ואקרובאטיקה במופע צבעוני וייחודי, אמן בלוני הצורות ייעצב ויפסל מגוון צורות מיוחדות מבלונים בשיתוף הקהל. בתום המופע תתקיים סדנת בלונים המונית ומשעשעת.

פינת חי, קפה ויצירה –קיבוץ נחל עוז

כל שבת 11:00-16:00. 054-7917296

פינת חי – ובה מגוון בעלי חיים- ברווזים, חמור, תיש ועזים, ארנבות, קביות , תוכים ועוד. סדנת יצירה לילדים – מגיל 4, בית קפה מסעדה עם מגוון מנות.

חוות הדקלים

חמישי- שישי 9.30-15.00. סגור בשבת. בתיאום מראש. 077-7295866

ביקור בחווה,סיור בדיר והגמעת טלאים. מחיר 20 ₪ לילד. (מעל גיל שלוש). 10 ₪ למבוגר. ארוחות ואפיית פיתות בתשלום נפרד. ניתן לעשות פיקניק ומנגל במקום.א-ה לקבוצות בתיאום מראש. אפשרות לינת שטח במקום.

לאוהבי אתגרים

אופניים בלה מדווש- קיבוץ בארי

שני-חמישי 9:00-18:00 שישי 7:00-15:00 שבת 7:00-16:00 לה-מדווש שבכניסה לקיבוץ בארי. 077-7295716

מרכז האופניים לה מדווש מציע השכרת אופניים מכול הסוגים במגוון מסלולי אופניים מהיפים בארץ - מסלולי משפחות ומסלולים אתגריים. המסלולים מסומנים בצורה ברורה ועוברים בשדות הנגב חורשות קק"ל ואתרי היסטוריה מעניינים. במקום חנות אופניים, אפשרות להשכרת אופניים לכל גיל, מפות וייעוץ ליוצאים למסלולי טיולים. מסלול קארטינג חדש ומדליק לילדים, מזנון, שירותים, מקלחות. כדאי להזמין אופניים מראש. סיורים מודרכים, ימי כיף וגיבוש ,בתאום מראש. בסופי שבוע יפעלו במקום :מזנון עם גלידה אמריקאית מקומית, שתייה חמה וקרה, וסנדוויצ'ים, שוק גבינות מחלבת בארי מציגה את גבינות הבית המקומיות, חומוס לה מדווש, בירה ISIS עם מגוון בירות ממושב דקל, הפעלות לילדים ,דוכני עבודות יד הכול מתוצרת האזור.

חדש! מסלול קארטינג פדלים-לה מדווש

שישי 7:00-15:00 שבת 7:00-16:00

מסלול חדש ואטרקטיבי לקארטינג פדלים, רכבים קטנים במידות שונות המתאימים לילדים מגיל 4 ועד מבוגרים. ההנעה ע"י סיבוב פדלים כמו באופניים והנהיגה עם הגה כמו מכונית. מצוין לשיפור הקורדינאציה של הילדים. המסלול המיוחד סגור ובטוח הכולל אתגרים המתאימים לילדים. פעילות כיפית ומהנה לילדים בזמן שהמבוגרים יכולים לצפות מהצד עם כוס קפה מהמזנון.

במקום מדריך המתאים את הרכבים לילדים ושומר על כללי הבטיחות.

טיול טרקטורונים וריינג'רים לפריחה

כל השבוע 8:00- 15:00 077-7295733 בתיאום. יציאה מקיבוץ כרמים.

טרקטורוני צליל נודד מזמינים לטיול שטח לצד נופים מרהיבים בין גבעות מוריקות באזור יער כרמים, יער להב ועד יער יתיר בשיא עונת הפריחה, כלניות חבצלות שדה פלפלים ועוד.

מסלול א: יציאה מקיבוץ כרמים לכיוון היער הנטוע בשביל מסודר לצד נוף פריחת הכלניות וממשיכים עד שיוצאים לנוף מדברי ופתוח עם גמלים ,צבי ארץ ישראלי ושפני סלע תמיד בקרבת מקום ,סיבוב בתוך היער הקסום של כרמים, עצירת קפה\תה בלב היער וחזרה לכיוון נקודת ההתחלה.

מסלול ב: יציאה מקיבוץ כרמים לתוך שדה הפלפלים וממשיכים לכיוון הר חירן, אשר נמצא כ 3 ק"מ מצפון – מזרח למיתר, מערבית ליער יתיר, גובהו 587 מטר מעל פני הים, ונמצא בשלוחות המערביות של הרי יתיר. בסביבת ההר נשמרה היטב בתת – הספר של שולי הר חברון, בפסגות הרכס פורחים הקדד הנאה ושום אשרסון, שני צמחים יפים ונדירים. משלוחת הר חירן נשקפת תצפית יפה להרי יתיר ולאזור הישובים חורה, מיתר, לקייה, טנא עומרים, שמעה ולכל ההתיישבות שבשיפולי הר חברון. חזרה דרך בור המים הביזאנטי.

אופנים בקיבוץ כרמיה

כל שבת 16:30-09:00 077-7295839

217 – חנות אופניים מקצועית - מרכז להשכרת אופניים לטיולים לכל המשפחה ,בסמוך לשמורת הטבע היפיפייה של כרמיה, השכרת אופניים לזמן מוגבל או לכל היום . מגוון כסאות לילדים ולטף ,עגלות המתחברות לאופניים , ואפילו אופני טנדם . (זוגיים) בכל שבת יתקיימו פינות יצירה לילדים , דוכני מזון, גלידה ושתיה. לרגל הפסטיבל הנחות מיודות על כל מוצרי החנות.

פיינטבול - מתחם 39 בשדה צבי

ראשון - חמישי בין השעות 9.00- 22.00,ביום שישי 9.00- 14.00. 077-7295859

פעילות פיינטבול לקבוצות ומשפחות בתיאום מראש, קליעה למטרה נושאת פרסים, דוכני אוכל ומכירת עצי בונסאי מעוצבים.

טיסה חווייתית בכדור פורח עם חברת Over Israel מעל מרבדי הכלניות

כל ימות השבוע בבוקר ואחר הצהריים בתיאום מראש 077-7295801

טיסה בכדור פורח הינה חוויה יוצאת דופן ומתאימה לכולם ולכל אירוע- לבודדים, למשפחות, לזוגות, לילדים, לאירועי יום הולדת, להצעות נישואין, לאירועי חברה, לאירועי גיבוש ועוד- השמיים הם הגבול.

הטיסה מתחילה בשלב ההכנות וניפוח הבלון, ממשיכה לטיסה של כשעה מעל נוף קסום של שדות, פריחות ומרבדי כלניות ומסתיימת בהשקת שמפנייה צוננת, תעודת השתתפות אישית ותמונות למזכרת.

טיסות מתקיימות בכל ימות השבוע כולל שישי שבת בכפוף למזג האויר. בואו לנשום אויר נקי, לחוש את הרוח ולגעת בעננים.

מבצע מיוחד לדרום אדום החל מ- 550 ש"ח לאדם בטיסה.

סיור אופנים מודרך- נחל שמריה סובב אופקים

כל שישי ושבת. יציאה ממועדון האופניים במושב גילת ,בהרשמה מראש 050-4966248

נאמני השביל של קק"ל מזמינים אתכם לרכב אתנו , משפחה ויחידים ברכיבה מודרכת ,במסלול האופניים נחל שמריה סובב אופקים המחודש ,בין הפריחה , העתיקות והנופים .דרגת הקושי - כחול , מתאימה למשפחות .

השכרת אופניים בעלות של 70 ₪ הכוללת הדרכה וביטוח בתיאום והרשמה מראש 050-4966248

ניתן להגיע עם אופנים מהבית. מידע נוסף בקו ליער 1-800-350550

פארק סיירת שקד (ליד אופקים )

כל שישי שבת – 10:00 – 15:00 052-4371780 (דני)

חווית אומגה מרגשת לכל המשפחה בצמוד לגשר הברזל הבריטי העתיק משנת 1917.סיפורי מורשת מפי מפקדים ולוחמים מתקופת שירותם בנגב ובעזה. סיור מודרך עם וותיקי סיירת שקד בפארק סיירת שקד והפעלה בגישוש, טשטוש וגילוי עקבות.

הסיור המודרך ללא תשלום | פעילות האומגה בתשלום

למחפשים רוגע

חמאם על הזמן בקיבוץ צאלים

כל שישי ושבת 11:00-18:00, 077-7295802

חמאם עם ג'קוזי של של מים תרמו מינראלים (חמים) הנובעים ממעמקי האדמה. בתאום מראש בלבד

מחיר כניסה לחמאם 50 ₪ למבוגר 35 ₪ לילד. ניתן גם להזמין עיסויים בתיאום מראש.

חג המים ב"עינות בר" –גבעות בר

9-11.2 טיפולי מים קסומים בזריחה ובשקיעה, חוויה ייחודית רב חושית, מוסיקה תת ימית תעניק לכם שלווה אמיתית בבריכה מחוממת, מול שקיעות הנגב הקסומות. מיטב מטפלי המים בנגב יעניקו ממיטב טכניקות טיפולי המים.

23-25.2--חוגגים בסדנאות משפחתיות במים. עולם טיפולי המים בחוויות מגבשות ומעצימות מגיעים עם כל המשפחה למתחם "עינות בר" ולומדים על עולם טיפולי המים בסדנא מצחיקה ומעשירה, מגבשת ומלאת שלווה.

בתיאום מראש 077-7295877 אפשרויות לינה במקום.

טיפולים וחוויות במים במתחם "עינות בר" ביישוב גבעות בר

ימים ב' ו ד' 9:00-16:00, יום שבת 9:00-21:00 בתיאום מראש 077-7295877

בריכה קסומה וחמה מול סוואנת הנגב, סדנאות למשפחות וטיפולים זוגיים במים, סיפור הקמת היישוב החדש בנגב, גבעות בר, על ידי מקימת היישוב. בהזמנה מראש. ארוחת בראנץ וארוחת ערב בהזמנה מראש. פרטים נוספים בפייסבוק "עינות בר".

לאוהבי היסטוריה ומורשת

אתר חץ שחור: (בסמוך למפלסים)

כל שישבת, שעות: 10:00-15:30, ללא תשלום.

אתר מורשת הקרב של הצנחנים מתקופת פעולות הגמול בשנים 1956 -1953. האתר מתאר 11 פעולות ומבצע "קדש" בכלל זה, מתוך 70 פעולות שהצנחנים ביצעו בשנים אלו. אנשי הכומתות האדומות -ו עמותת חץ שחור להנחלת מורשת הצנחנים – מזמינה את עם ישראל לבקר באתר חץ שחור למפגש עם לוחמי העבר מיחידת ה- אשר ידריכו באתר על הקרבות וסיפורי הגבורה של היחידה המונצחים באתר ועל שימור מורשת הצנחנים, בתקופת פעולות הגמול 1953-1956.

חדש- משחק "הנווטים",- משחק ניווט משפחתי, מהנה ומלמד, מפגש עם סיפורי האזור בצורת משחק משימות, חוויה משפחתית מגבשת, מאתגרת ומלמדת, הפעילות עצמאית ניתן להתחיל מתי שרוצים, לסיים מתי שרוצים ולשחק כמה זמן שרוצים. – בתשלום, והזמנה מראש. עלות משחק הניווט 160 ₪ למשפחה ברכב הכוללת ערכת הפעלה. שעות המשחק בין 9:00 ל-14:00 בתאום מראש.( 050-7630644 )

מוזיאון מחוזות ילדות- מושב עין הבשור

כל שישי, 10:00, 14:00 , כל שבת 10:00. כל שאר השבוע בתיאום 077-7295775

הצריף של יענקלה איתן. מסע בארץ ישראל טרם הקמתה. המוזיאון הוקם על מנת לשמר ולהראות לדורות הבאים איך הסתפקנו במועט ולהראות כלים וציוד של העבר שמאחורי כל חפץ ישנו סיפור. פריטים מהתקופה העותמנית, המנדט הבריטי, מלחמת העולם השנייה .חפצים מספרים על ארץ ישראל -במקום פריטים ייחודיים ונדירים- טלפון חוגה בו הודה בן גוריון לטרומן נשיא ארה"ב, שירותי בול קליעה, טלפון ציבורי, רכב סוסיתא ששימש לחלוקת דואר ליישובים, משקפיים לתרנגולות. מפת כיבוש אום רשרש חטיבה הנגב כיסא ספרים, כיסאות בית כנסת שהיו לסליק של אצ"ל, טנדר ויליס, . ארון תרופות שהיה בסרט ספיחס חיפושית וכרכרה מלפני 150 שנה מראשית הישוב, סרט משנות החמישים של זהבה ושלשת הדובים מאת משרד החינוך חולון כל זאת דרך פנס קסם. ועוד פריטים נוספים מלווים בסיפורים.

המוזיאון פתוח בתאום מראש ויכול להכיל עד 15 איש כל פעם. מחיר כניסה 25 ₪.

מעוז מול עזה-קיבוץ סעד מימי הקמת המדינה ועד 'צוק איתן'

כל שישי 9:00 - 13:00, בתיאום 077-7295773 , סגור בשבת. שאר השבוע לקבוצות בתיאום

המקום מספר על ראשית ההתיישבות בנגב, המוזיאון נמצא בתוך בית הביטחון – המבנה היחידי ששרד מלפני מלחמת השחרור. במקום תצוגת אביזרים ומסמכים נדירים. הביקור כולל סיור מודרך במוזיאון, תצפית אסטרטגית ביטחונית מגג המבנה, אל עבר עזה והקרנה של חזיון אור-קולי המספר את סיפור הקמת היישוב. התצפית טובה וקרובה לאתרי הפעולה של צה"ל בימי 'צוק איתן'. בסיור נדבר גם על עמידתם ופועלם של אנשי ההתיישבות בעוטף עזה גם בימים אלו.

משך הסיור כשעה, במקום שולחנות לפיקניק (ללא אש) לאחר הסיור.

בתיאום מראש ניתן לקיים סיור מודרך בקיבוץ הכולל חוויה אישית עם אורח החיים החקלאי של הקיבוץ, ביקור בבית הכנסת האומנותי שבקיבוץ ובגן הקקטוסים, פרי ידיו של אחד ממייסדי הקיבוץ.

עלות 20 ₪ לאדם. אפשרות להסעדה בקיבוץ לתאום קייטרינג סעד 052-3968784 .

מרכז מורשת גוש קטיף- ניצן

כל שישי בשעה 10:00 ו ב- 12:00 , בהרשמה מראש 077-7295771

סיורים מודרכים בעקבות סיפור גוש קטיף במפגש אנושי חווייתי ומרגש.(למבוגרים ולילדים מגיל עשר ומעלה)

לקבוצות כל השבוע, בתיאום מראש.

הגדת חבל ימית- מרכז מבקרים במושב דקל

כל השבוע בכל שעה בתיאום מראש ( בקבוצה מעל 10 משתתפים). 10:00-16:00 077-7295776

במרכז המבקרים מוגש סיפור חבל ימית בנימה אישית, מההתיישבות בפתחת רפיח, דרך הפרחת השממה, הפינוי למען השלום ועד הבנייה מחדש בחבל שלום. חוויה שתרגש אתכם בליווי הדרכה מקצועית, מוצגים אותנטיים, חידות וסרט קצר ההופך את הסיפור למוחשי. לא רחוק מאתרי פריחת הכלניות. משך הביקור כשעה והעלות למבקר 15 ₪

ב 25.2 כחלק מחגיגות " חוויות וטעמים" - תתקיים סדנא לילדים להכנת כלניות

פארק סיירת שקד (ליד אופקים )

כל שישי שבת – 10:00 – 15:00 052-4371780 (דני) ללא תשלום.

סיפורי מורשת מפי מפקדים ולוחמים מתקופת שירותם בנגב ובעזה.

סיור מודרך עם וותיקי סיירת שקד בפארק סיירת שקד והפעלה בגישוש, טשטוש וגילוי עקבות.

מרכז בארות בנגב קיבוץ עלומים

בימים א-ה מ 08:30 ועד 18:00 ביום ו' מהשעה 08:30-12:00. בתיאום 077-7295799 סגור בשבת.

"חולמים ולוחמים" –מרכז המבקרים ״בארות בנגב״ כולל ביקור של כשעה וחצי ב-2 תחנות המשלימות יחד את הסיפור המרתק של קבוצת בארות יצחק שבמשך שנים רבות הוצנע ונשכח. התחנה הראשונה היא ביקור מודרך באולם המורשת שבעלומים (תערוכת חפצים שמספרים, הדרכה מקצועית ומייצג מולטימדיה). התחנה השנייה אליה מגיעים באוטובוס של הקבוצה באופניים/ ברגל/ במכוניות - היא ״אתר המגדל״ אתר המורשת הלאומי הנמצא בלב השדות של הקיבוץ. עלות 25 ₪ לאדם (מגיל 6). אפשרות להסעדת קבוצות בקיבוץ לתאום 08-9937300.

אטרקציה למשפחות- סיור סובב קיבוץ - נסיעה חווייתית בקרונות צבעוניים הרתומים לטרקטור מנגן. בסיור נבקר בשדות, במטע האבוקדו, ברפת ובבתי האריזה. נפגוש כלים חקלאיים שונים ונקנח בשוק ממיטב התוצרת המקומית. עלות 15 ₪ לילד 10 ₪ למבוגר. לרגל הפסטיבל יפעל בימי שישי במרכז המבקרים בית קפה קונדיטוריה ושוק ממיטב תוצרת המקום, תוצרת חקלאית, מאפים, חלות ועוד. ניתן להזמין מראש עוגות לאירועים, ימי הולדת וכד' בהזמנה מראש.

גבעות בר - מהתקופה הביזנטית ועד היום

בכל יום שבת בין 9:00-12:00 , בתיאום מראש 077-7295877

סיור ברחובות היישוב גבעות בר. מבקרים בכיכר המנזר, היישוב הראשון בגבעות בר מהתקופה הביזנטית ושומעים ממקימת היישוב איך בונים יישוב בימינו, אוכלים פיתות בדואיות אותנטיות ושותים תה צמחי נגב. משך סיור והארוחה שעה וחצי , מתאים לקבוצות של 5-30 אנשים.

מוזיאון אדונירן ברבוזה- קיבוץ ברור חייל

כל שבת 14:00 – 12:00 ,050-5390189, 052-2747843 ,הכניסה ללא תשלום

המוזיאון על שמו של היוצר הברזילאי "אדונירן ברבוזה", בהשראת שירו המפורסם "רכבת של השעה 11" ,מציג תמונות המתארות את חייו ועשייתו של האמן, כלי נגינה אופייניים למוזיקה העממית הברזילאית ואוסף תקליטים ודיסקים של מוזיקה ברזילאית.

רכבת ישראל תרמה למוזיאון קרון משנת 1910, בהשראת שירו המפורסם של אדונירן ברבוזה. בו הנכם מוזמנים להאזין ליצירתו המגוונת של אדונירן ברבוזה ויוצרים ברזילאים נוספים. הילדים יוכלו להתנסות בבניית כלי נגינה אופייניים, לצייר, לשמוע מוזיקה ולחוות את האווירה הייחודית של התרבות הברזילאית. המוזיאון ממוקם בכניסה לברור חיל, ליד מסעדת מידס.

איפה אוכלים בפסטיבל?

ג'אז יין ואוכל טוב- אדמאמא , מושב ניר משה

המופע מתחיל ב 14:00 בכל יום שישי ומסתיים ב16:00 077-7295833

יום שישי מושלם של ג'אז יין ואוכל טוב במקום הכי שלו בדרום. רביעיית ג'אז מהשורה הראשונה בהפקת נגן הבס אלון שטרן שטרן ודוד יצחקי ומזנון טבעוני, במחירים עממים, בשילוב של יין ביתי יכניסו לאווירת סוף השבוע.

עלות הכניסה 20 ש"ח ועלות הארוחה 35 ₪ מחיר כוס יין עשרה שקלים.

אירוע בשר ברזילאי ויין בוטיק איכותי בטבע- סמוך לברור חייל

בכל שבת בין השעות 12:00-15:00 בתיאום מראש בלבד 077-7295829

בלב הטבע, בסמוך לשביל שקמה על רקע נוף הכלניות ומחצלות פרושות לנוחיותכם, תימצאו גריל ברזילאי איכותי גדוש נתחי בשר אסדו ואנטריקוט עסיסיים מלווה במגוון ירקות ויין בוטיק משובח. חוויה קולינרית מהנה ומרגשת. במהלך האירוע יתקיים הסבר של היינן מיקב בן שושן ,על היינות. אפשרות לקניית יין במקום.

מחיר לאדם 180 ₪ מחיר לילד עד גיל 10 - 90 ₪. מספר המקומות מוגבל וההרשמה הינה מראש בלבד.

מיקום מדויק יינתן לנרשמים.

isis מבשלת בירה - מושב דקל ,משק 22

שי- 11:00 שבת- 11:00-16:00 טלפונים- 077-7295890 אמצע שבוע – בתיאום מראש .

מבשלת בירה בוטיק במושב דקל בקצה הנגב המערבי ליד גבול מצרים, ISIS על שמה של האלה המצרית ,(קיימיםהרבה לפני דעא"ש), מבשלה מסחרית קטנה בנפח של 3000ל' לחודש המבשלת 5 סוגי בירה קבועים ובירות עונתיות, בחצר המבשלה (beer garden ) פינות ישיבה. מזון קל וכיבוד ליד הבירה.

במה פתוחה להופעות חיות וג'אם סאשנ'ס ,עמדת dj - מתעדכן בעמוד הפייסבוק.

כל שעה עגולה – סיורים במבשלה והסברים על תהליך בישול הבירה וכמובן טעימות .

עלות למשתתף 30 ₪. ( מחירי הופעות בהתאם לכל מופע)

מחלבת צאלה -משק צאן-ליד מושב עין הבשור

שישי– 10:00-16:00 שבת- 10:00-17:00 077-7295712

טעימה ומכירת גבינות בוטיק ויוגורטים איכותיים מחלב כבשים וכן מעדנים תוצרת האזור. בשישי – "קפה במחלבה" - ארוחות בוקר המוגשות כל היום, גלריית העץ וחנות המעדנים והגבינות פתוחה ברצף. בשבת סיורים מודרכים וסדנאות לילדים. ניתן להזמין מראש: מארזי פיקניק .לקבוצות כל השבוע בתיאום מראש.כל השבוע בתיאום מראש. לפרטים בפייסבוק מחלבת צאלה

סלי פיקניק בדרום אדום- חוויה מושלמת בטבע

יצרני האזור נערכו והכינו סלי פיקניק למטיילים- אין צורך לבוא עם אוכל מהבית, אפשר להזמין מראש או פשוט להגיע ולקנות סל זוגי או משפחתי ובו גבינות תוצרת האזור ומגוון מטעמים לחוויה מושלמת בטבע.

מחלבת צאלה

סלי פיקניק למטיילים- אין צורך לבוא עם אוכל מהבית, רצוי להזמין מראש או פשוט להגיע ולקנות סל זוגי או משפחתי ובו גבינות תוצרת המחלבה ומגוון מטעמים לחוויה מושלמת בטבע.

תכולת הסל: ירקות, גבינות המחלבה, לחמניות כפריות/לחם בוטיק, חמאה/ריבה/דבש, מים מינרליים ,יוגורט וגרנולה כלי אוכל חד פעמיים ומפת פיקניק, סל פיקניק איכותי מתקפל/צידנית- מתנה שנשארת שלכם לשימוש חוזר.

עלות סל זוגי: 150 ₪ עלות סל משפחתי: 275 ₪ - מתאים לזוג עם 2 עד 4 ילדים.

מחלבת צאלה-משק צאן- 052-8478935. 052-8981199

"מנשנשים אורגני", מארז אורגני לדרכים - משק טבע הבשור

במיוחד לכבוד חג הכלניות, משק טבע הבשור, משק לירקות אורגניים ובקתות אירוח, מציע למגוון המטיילים באזור לרכוש מארז טעים ומהיר בתקופת הפסטיבל. "מנשנשים אורגני"- במארז מגוון ירקות אורגניים טריים מהמשק האורגני וחבילת קרקרים אורגניים. עלות מארז 50 ₪. מארז שכיף לנשנש גם בדרכים וגם במנוחה בטבע.

להזמנה: 054-6243776.איסוף מהמשק שבמושב עין הבשור (בדרך לכל מקום)

"טעימבפה"- מארז נישנוש (תוצרת המקום)

המארז כולל: שלוש צנצנות טפנדים שונים לבחירה: עגבניות שרי, זיתים ירוקים, זיתי קלמטה, פסטו, ארטישוק, פלפלים קלויים, לחם כפרי, גבינה צפתית מתובלת. איסוף ממסעדת "טעימבפה" בקיבוץ דורות, הזמנה מראש. מחיר 70 ש"ח

טלפונים להזמנות: 050-7208117/ 050-4200500

אדמאמא- ניר משה

ימי חמישי , 16:00 - 21:00,שישי ושבת מ 10:- 18:00. בתיאום מראש 0776704577

מכירת סלסלות פיקניק. במקום ימכרו גם יין, שמן זית, ריבות, לחמים וגבינות.

ארוחות שף ואירוח בחצר המשק

ארוחת שף מושב שרשרת

כל שישי בשעות 12:00-14:00, בתיאום מראש. שאר השבוע בתיאום מראש בטלפון 054-7730379.

השף רודד מציע חוויה קולינארית באווירה כפרית, בתפריט הכולל פיוז'ן של טעמים - שילוב בין המאכלים של פעם לבין הטרנדים של המטבח העכשווי תוך כדי שימוש בחומרי גלם טריים מהגינה הפרטית של השף ומירקות הנקנים ישירות מהמגדלים במושב.

בתפריט:

מנות פתיחה: כרובית בבצק בירה בליווי מטבלים, פוקצ'ה ירקות ומלח ים.

עיקריות: חזה אווז על מצב סלט מנגו ורימונים, פטריות פורטובלו במילוי עגל על מצע קרם בטטה, עוף בצליה איטית בפרנה צלעות עגל בפרנה בצלייה איטית, רוסטביף אנטריקוט בצלייה איטית.

תוספות: אורז מקלובה, צ'יפס קצין.

מטבלים: טפנד זיתים, ממרח עגבניות, טחינה ירוקה.

סלטים:, סלט ירקות בויניגרט הדרים, סלט אפרסמון ורימונים, חומוס תוצרת בית, כרוב, חמוציות וקשיו, עגבניות שרי, בזיליקום ואגוזים, חציל וטחינה ירוקה, ירקות אנטיפסטי, חציל יווני.

מנות אחרונות: סופלה שוקולד וקרם וניל, קרמבל פירות יער.

עלות למשתתף: 230 ₪ ,כולל שתיה, בירה ביתית תוצרת בית (חדש) ויין מתוצרת יקב בוטיק של השף. ללא הגבלה.

הארוחה כשרה .בתיאום והרשמה מראש. ניתן גם להזמין סדנאות ארוחות לקבוצות במהלך כל השבוע.

שף מארח שף -בית ליבנה- מושב עין הבשור

כל שבת במהלך הפסטיבל 12:00-18:00. 052-8284152. ניתן להגיע גם ללא תאום מראש.

ארוחות גורמה באווירה מיוחדת. נחמיה, השף והבעלים של מסעדת ״בית ליבנה״ במושב עין הבשור, מארח את תומר-הבעלים של רשת ״וולפנייטס״ - רשת שפבורגר במרכז הארץ. מפגש עם השפים ומתן טיפים קולינריים לסועדים

לרגל חג הכלניות פותחת המסעדה את שעריה בתפריט מגוון וייחודי.

שאר ימות השבוע בתאום מראש

הניסים של השף-מושב צוחר

ארוחות גורמה מגוונות בבית פרטי, השף ניסים יפתיע את הסועדים עם תפריט עשיר, מגוון ומפתיע, בשילוב מיטב התוצרת המקומית. מתאים לזוג ועד מספר סועדים. בתיאום מראש 052-4329599

"אצל סיגלית בחצר" – אטרקציית סושי – במושב שדה צבי

כל שישי 09:00-14:00, מומלץ לשריין מקום מראש 054-7740649 052-8061187.

ארוחות בוקר מגוונות באווירה ביתית וחמה, קפה ומאפה, במקום ניתן לרכוש מגוון מאפים ועוגיות ביתיות ועוד.

מכירת סושי ביתי וטרי לישיבה במקום ו TAKE AWAY.

אטרקציה לילדים והורים: סדנת סושי –בהדרכתה של צופיה מ"סדנת הסושי שלי".

המתחם נגיש לנכים - מותאם לכסא גלגלים, פתוח בכל מזג אויר.

בשבת: אפשרות להזמנת ג'חנון וסושי TAKE AWAY בהזמנה מראש בלבד

טעימות מהנגב- בית האירוח "רמון צרפתי" - במתחם "עינות בר" גבעות בר

ארוחות בראנץ וארוחות ערב " נגב" עשירות: מטבלים תוצרת בית, ירקות וגבינות מחוות הנגב, תבשילי נגב אותנטיים לחם מקומי ומאפה הבית. מתאים לקבוצות ,בימים ב-ד בהזמנה מראש בלבד 077-7295877 ניתן להוסיף לחוויה טיפולי מים מפנקים.

ארוחות צהריים מהשדה לצלחת ופינת יצירה לילדים מושב שדה צבי

כל שבת, בנקודה ה-12, בין השעות 12:00 -16:00, מספר המקומות מוגבל. מומלץ להזמין מראש בטלפון 0508351340 /0544600578

ארוחת צהריים של תבשילים ססגוניים שכל כולם תוצרת חקלאית מקומית בליווי יין הבית. במקביל תפעל במקום פינת יצירה בשירות עצמי. ניתן לרכוש ערכת יצירה ייחודית מחומרים טבעיים. בנוסף יתקיים במקום בזאר בגדי יד שניה.

סדנת שף ב"אורגניה"- שוק אורגני במושב ישע,

24.2 שישי בין השעות 9:00-14:00. 077-7295856

סדנת שף בשיתוף פעולה טעים יצירתי ובריא במיוחד עם השפית אפרת אלבז מ'השוק של פרנצ'סקה'. מזמינים לחוות ולטעום את התוצרת האורגנית המגוונת הטריה והטובה של השוק דרך הניסיון והרעיונות הקלילים והפשוטים להכנה של אפרת. הסדנה בליווי טיפים, הסברים וכמובן טעימות.

לפרטים נוספים אודות הפסטיבל, מידע על אתרי לינה, מסעדות ואטרקציות:

פרטים מלאים גם ב- פסטיבל "דרום אדום"- הטבות ומבצעים למצטרפים לעמוד הפסטיבל בפייסבוק