לבחור בושם לאישה זו מלאכת מחשבת ממש, וזאת בגין מספר סיבות. ראשית בשל היות מבחר הבשמים הקיימים על מדף החנות עצום. לבחור אחד מתוך כל המוצע זה אתגר אמתי, ובנוסף קיים קושי בשל היות חוש הריח בלתי מוחשי, רבים הם האנשים שנתקלים בקושי בנסותם להגדיר את הריח, להבדיל ממראה אותו קל יותר להגדיר במושגים של צבע, גודל וצורה. אך כאשר החלטתם לצאת ולרכוש בושם לאישה תוכלו להיעזר בניסיון של מומחים וכך להצליח בקניה של הבושם המוצלח והמתאים. זה המושלם לאישה המושלמת.

בושם לאישה
בושם לאישה

סגנון ניחוח אהוב

עולם הבישום נחלק למשפחות. חלוקה זו עשויה להקל על הבחירה. קבוצת ניחוחות פרחונית, זו קבוצה בעלת ניחוח של פרחים שונים, כמו יסמין, ורד וכדומה. קבוצת ניחוחות רעננות, לבשמים ממשפחה זו ניחוחות של עלים ירוקים, הדרים, מים צלולים ועוד. קבוצת ניחוחות אוריינטלית, בשמים בעלי ניחוח חושני ועמוק. קבוצת ניחוחות היער, לבשמים אלו ניחוח של חורשה ויערות. קבוצה ארומטית, קבוצה בניחוח של עשבי תיבול בארומה עשירה. בנוסף לקבוצות אלו קיימות קבוצות משנה קטנות יותר. באם ידוע על משיכה לקבוצה מסוימת, אז קל יותר לבחור את הבושם המתאים שיענה על הנטייה הזו של האישה.

חוקים בעולם הבישום

בעבר התייחסו לחוקים בתחום הבישום, והתאימו את הסוג של בושם לאישה לגוון העור, בעוד שלנשים כהות עור המליצו על בשמים אוריינטליים, לנשים בהירות עור המליצו על ניחוחות קלילים יותר. למעשה כיום לא מתייחסים עוד למיתוסים אלו, וזאת מכיוון שכיום כולנו יודעים שבושם זה לא עניין כימי - טכני. הבחירה איננה מקרית בהתאמה טכנית. יש כאן ממד פסיכולוגי עמוק יותר. כי בחירת הבושם האהוב יש בו משום אמירה לחברה והעברת שדר לסביבה. ואין לכך כל קשר לגוון העור או למראה. כאשר אישה בוחרת בושם היא מתחברת לניחוח ומחליטה שאכן הוא מתאים להתלוות אליה, ובעצם להפוך לחלק ממנה.

שינויים בעונות השנה ובגוף האישה

הניחוח המתקבל בעת שימוש בבושם מושפע מנתונים נוספים. עונות השנה משפיעות אף הן על הבחירה. לדוגמה, בקיץ עלולים בשמים כבדים וחושניים להוות גורם מכביד ומציק. לעומת זאת בחורף הם מתקבלים היטב. כמו כן שינויים הורמונאליים בגופה של האישה משליכים על התוצאה המתקבלת. במקרה של שינוי הורמונאלי או שימוש בתרופות יש לבדוק מחדש את ההתאמה של הבשמים ולבחור מחדש את הבישום המתאים לתקופה זו.

גיוון מול שמרנות

בעוד שיש נשים כאלו שדבקות בבושם שלהן ולא מחליפות אותו, הרי יש כאלו שמגוונות בין ריחות שונים ואף מטיילות בבחירה שלהן בין המשפחות השונות של הבשמים. במקרה שמדובר באישה שמרנית, ניתן לבחור בושם זהה או דומה למה שהיא מורגלת בו, ואילו אם זו אישה שנהנית לגוון, ניתן להפתיע אותה דווקא בבושם חדשני ומרענן שהיא טרם התנסתה בו.