למשחק יש מקום של כבוד בהתפתחות של הילדים שלנו. וממש כמו שהם חייבים מזון מזין ובריא, ותנאי מחיה נאותים לשם התפתחות תקינה, כך חשוב גם לאבזר את ארון הצעצועים בצעצועים מתאימים ומוצלחים. כי יש להם השפעה מכרעת על ההתפתחות של הילד שלנו. מחקרים מוכיחים כי עולם המשחק מהווה עבור הילד כר נהדר להתקדמות ולהתפתחות במישורים רבים. ילד שלא משחק הוא ילד שעלול להתקשות לבצע מטלות שונות. ילד שמרבה לשחק מפתח יכולות נחוצות ומשפר את הכישורים שלו. הן במישור העצמי והן במישור החברתי.

כלים
משחקי קופסא לילדים
משחקי קופסא לילדים

במה לשחק? משחקי קופסא

עולם רחב של משחקים נפרש מולנו בעמדנו מול מדפי הצעצועים בחנות. משחקי קופסא לילדים מהווים מרכיב משמעותי בו.

ואכן קיים מבחר גדול ביותר של משחקי קופסא מקסימים, כאלו שמיועדים לספק לילד שלכם שעות ארוכות של חוויה נפלאה לצד פיתוח יכולות וכישורים. משחקי קופסא דידקטיים, כמו מה במשבצת, לוטו, משחק זיכרון וכדומה משפרים את הלוגיקה של הילד, את הזיכרון, את החשיבה החשבונית ואת המודעות הפונולוגית.

כל אלו מהווים הכנה יעילה ונחוצה ביותר לקראת כתה א'. משחקי קופסא לילדים מסוג נוסף הם רב משחק, טאקי, רברסי וכדומה. הללו מציעים משחק חברתי מעניין וסוחף. במהלך משחק כזה משפר הילד את האינטראקציה החברתית שלו ולומד לתקשר בצורה נכונה עם חברים.

במה לשחק? משחקי הרכבה

אין כמו משחקי הרכבה לילדים לשם פיתוח היצירתיות ולהעשרת העולם הפנימי של הילד. משחקי הרכבה לילדים כמו לגו, קליקס, צינורות וכדומה, מאפשרים לילד לתכנן דגמים ולהקים מבנים נפלאים. במהלך משחקי הרכבה לומד הילד לתכנן את צעדיו הבאים, הוא בוחן את ממדי המבנה – אורך, רוחב וגובה. ומתאים את התוכניות שלו לנתוני השטח, כלומר, לחלקי המשחק העומדים לרשותו.

כך הוא מתנסה בבנייה ובהרכבה של מבנים לפי תכנית עצמית. כמו כן מפתח הילד את הדמיון – בעודו מתכנן את המבנה הרצוי לו, ורואה מול עיניו את התוצאה הנפלאה - שהוא הצליח ליצור במו ידיו. תחושה של סיפוק מלווה אותו. והוא חווה הנאה והצלחה.