מטפלים בדרום יקבלו הכשרות מקצועיות וליווי עסקי. תחום הטיפולים בנגב סובל ממחסור במטפלים מוסמכים, כמו גם בהערכה מקצועית או סביבה תומכת. כעת, מעוף דרום והרשות לפיתוח הנגב נרתמו לקדם את קהילת המטפלים באמצעות ליווי עסקי אישי לכל מטפל בתחומו. בשלב הראשון הוקמה רשימת המטפלים באזור הדרום, אותה ניתן למצוא במאגר "מטפלים בקהילה" ברשת.

כלים
להקים מאגר של מטפלים בתחומים המוכרים על ידי משרד הבריאות
להקים מאגר של מטפלים בתחומים המוכרים על ידי משרד הבריאות

תחום המטפלים בדרום סבל שנים רבות מבידוד מקצועי. לפני שנה החליטו ברשות לפיתוח הנגב, כחלק מנושא קידום קהילות, להקים מאגר של מטפלים בתחומים המוכרים על ידי משרד הבריאות.

כעת עלה לאוויר המאגר במטרה להקל על הציבור ולהציג במרוכז את היצע המטפלים באזור הדרום. כחלק משיפור השירות למען הציבור, החליטו במערך המעוף לבחון יחד עם המטפלים מה הבעיות איתן הם מתמודדים דרך סקר שניתן לכלל המטפלים. הסקר גילה כי מטפלים רבים מתלוננים על מחסור בהכשרות מקצועיות ובלימודי התמחות בתחומי הטיפול השונים.

מעוף, יחד עם הרשות לפיתוח הנגב, גיבשו תכנית הכשרות באמצעות יצירת מרחב עסקי. ההכשרות כוללות ליווי עסקי, סדנאות מקצועיות, עזרה בהתנהלות עסקית, ייעוץ, והדרכה. התמיכה של מעוף נועדה להעלות למודעות הציבורית בדרום את נושא הטיפולים וליצור שיח פעיל במטרה לקדם ולשפר את השירות למען הקהילה.

אפי מחלב, מנהל אשכול דרום במערך המעוף מסר בתגובה: "מתוקף תפקידנו לתמוך ולקדם את העסקים הקטנים והבינוניים בדרום, החלטנו לשתף פעולה עם המטפלים שאינם מקבלים את מלוא הכלים וההזדמנויות, בהשוואה למקביליהם במרכז. כחלק משיתוף הפעולה עם הרשות לפיתוח הנגב אנו נדאג להכשרות המקצועיות בתחום העסקי והרשות לפיתוח הנגב תקדם קורסים וסדנאות בתחומי הטיפול השונים כדוגמת קלינאיות תקשורת, טיפול דרך משחק, וכדומה".

שרית מנור, רכזת פרויקט מטפלים בקהילה, סיפרה כי: "כיום יש מחסור גדול בתחומי טיפול שלמים בדרום. בנוסף, קיימת בעיית לימודי טיפול באזורנו שכן רבים מהמטפלים שהגיעו מהנגב החליטו להישאר במרכז או בצפון עם סיום לימודיהם. הרשות לפיתוח הנגב, בתמיכת מעוף, מקווים לראות שינוי משמעותי בקרב הציבור בכל הקשור לתפיסת המטפלים כשירות משמעותי למען הקהילה".