מספר בדיקות בסיסיות שתוכלו לבצע לבד ישדרגו את ביצועי הרכב ואת רמת הבטיחות בנסיעות ארוכות. נוסעים לאילת או מתכננים לשכור רכב לנסיעה מחוף לחוף בארצות הברית? קבלו את המדריך שיסביר לכם מה לעשות

כל מה שצריך לדעת לפני שיוצאים עם הרכב לנסיעה ארוכה
כל מה שצריך לדעת לפני שיוצאים עם הרכב לנסיעה ארוכה

נסיעה ארוכה מציבה אתגר משמעותי בפני בעלי רכבים. מלבד הקושי בשמירה על ריכוז בנסיעה של מעל 3-4 שעות, יש השפעה מצטברת על ביצועי הרכב. בין אם מדובר ברכב משומש או רכב חדש מהחברה, תמיד כדאי להשקיע כמה דקות בבדיקות הבסיסיות ולבצע את ההתאמות הנדרשות. היתרון הוא שלא צריך להיכנס למוסך ואפשר לעשות זאת באופן עצמאי לחלוטין.

התחילו את ההכנה לנסיעה עם סקירה כללית של הציוד ברכב. בצעו ספירת מלאי ובדקו שכל האמצעים הנחוצים נמצאים תקינים ובהישג יד. שימו לב בעיקר לפריטים בסיסיים כמו מגבה (ג'ק( ומפתח מתאים לגלגלים, ערכת כלים, משולש אזהרה, אפוד זוהר ונורות חליפיות. אל תיתקעו באמצע כביש מהיר עם צמיג בלי אוויר או בלי אורות. בנוסף, ודאו שיש ברכב מטף כיבוי, כפפות עבודה וכמובן צמיג חליפי מנופח.

מתי בפעם האחרונה פתחתם את ספר הרכב?

נסיעה ארוכה לאילת היא ההזדמנות שלכם להתרשם מספר הרכב. עיינו בהוראות יצרן הרכב ובדקו את התדירות המומלצת לבדיקת מערכות. במידה ועבר מספיק זמן מאז הבדיקה האחרונה, סביר להניח שתצטרכו לעשות אותה עוד לפני שתארזו מזוודות.

כמו כן, בנסיעות ארוכות בכל סוג של רכב וגם ברכבים שכורים כדאי לבצע בדיקה כללית של שמנים ונוזלים. בקשו עזרה מנציגים בתחנת דלק ובדקו שמן מנוע, שמן גיר, שמן הגה כוח ולחץ אוויר. היכנסו לתחנת דלק גם כדי לנפח צמיגים ולוודא שהם תקינים לחלוטין.

בדקו את כמות המים ברדיאטור, מלאו מים במכל המגבים והוסיפו נוזל בלמים לפי הוראות היצרן. פעולות קטנות כאלה ברכב שכור ישפרו את רמת הבטיחות בנסיעות ארוכות וימנעו תקלות בלתי רצויות.

תכנון נסיעה עם עצירות יזומות

יציאה עם הרכב לנסיעה ארוכה דורשת מכם הכנה יסודית של שיעורי הבית. ראשית, תכננו את מסלול הנסיעה ואל תסמכו רק על תוכנת ניווט בטלפון. אף פעם אי אפשר לדעת מתי תיגמר הסוללה, לא תהיה קליטה או מה יקרה אם חלילה תאבדו אותו באחת העצירות בדרך. קחו איתכם מפה מסודרת וסמנו עליה את המסלול באופן נוח. עברו עליו עוד כאשר אתם בבית והיכנסו לאינטרנט כדי לקבל המלצות מנהגים מנוסים.

אל תשכחו להוסיף עצירות יזומות למסלול. אף נסיעה ארוכה לא אמורה לדרוש מכם נהיגה של כמה שעות ברצף, אלא להיפך. הנסיעה היא חלק בלתי נפרד מהחופש וכך יש להתייחס אליה. בחרו נקודות מעניינות להפסקה, צאו מהרכב וחלצו עצמות. התחילו את הנסיעה עם בגדים נוחים ואל תתביישו לעצור לנוח.