בשורה לאלפי עובדים סוציאליים - ממשיכים ביישום תכנית ניסנקורן-כחלון לצמצום תבניות העסקה פוגעניות: שר העבודה והרווחה חיים כץ פרסם היום (ג') את כוונתו לחתום על צו הרחבה שמשווה את תנאי העובדים הסוציאליים המועסקים על ידי הגופים שנותנים שירות למשרדי הממשלה, לתנאי העובדים הסוציאליים במשרד הרווחה וברשויות המקומיות. המהלך צפוי לשפר באופן משמעותי את תנאי העסקתם של כ-7,000 עובדים סוציאליים.

כלים
בשורה לאלפי עובדים סוציאליים - ממשיכים ביישום תכנית ניסנקורן-כחלון לצמצום תבניות העסקה פוגעניות. צילום: אילן בשור
בשורה לאלפי עובדים סוציאליים - ממשיכים ביישום תכנית ניסנקורן-כחלון לצמצום תבניות העסקה פוגעניות. צילום: אילן בשור

שר האוצר משה כחלון: "העובדים הסוציאליים נמצאים בחזית החברתית של המדינה במאבק בצמצום פערים והיום אנחנו עושים איתם צדק בתגמול ראוי" שר העבודה והרווחה חיים כץ: "עיגון זכויותיהם ושיפור תנאי העסקתם של העובדים הסוציאליים היא חובתנו " יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "הישג גדול במאבק לשינוי חברתי"

כחלק מיישום ההסכם לצמצום תבניות העסקה פוגעניות שהובילו יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ושר האוצר משה כחלון ביולי 2015, שר העבודה והרווחה חיים כץ פרסם היום (ג') את דבר כוונתו לחתום על צו הרחבה שמצמיד את תנאי העובדים הסוציאליים המועסקים בעמותות ובחברות המספקות שירותים למשרדי הממשלה, לתנאים הנהוגים בקרב עובדים סוציאליים במגזר הציבורי. משמעות הבשורה היא כי תוך חודש ימים מרגע פרסום הכוונה לחתום על הצו, יפורסם הצו ויחייב את המעסיקים בעמותות המתוקצבות לשלם את שכר העובדים הסוציאליים, בהתאם להסכמים הקיבוציים במגזר הציבורי.

חתימתו של שר העבודה והרווחה כץ על הצו, תרחיב למעלה מ-40 הסכמים קיבוציים שהסדירו את זכויות העובדים הסוציאליים בשלטון המקומי ובמשרד הרווחה, ותחיל אותם על כל אוכלוסיית העובדים הסוציאליים שתקניהם מתוקצבים כיום על ידי המדינה. יצוין כי בניגוד לצווי הרחבה קודמים שלרוב מחילים את התנאים המעוגנים בהסכמים על המגזר הפרטי, זו הפעם הראשונה, מזה 34 שנים, שצפוי לצאת צו שמרחיב את הוראות ההסכמים הקודמים על כל המגזר הציבורי.

מהלך זה צפוי לחולל מהפכה ולשפר באופן ניכר את תנאי העסקתם של כ-7,000 עובדים סוציאליים בישראל, המועסקים בעמותות ובחברות פרטיות שמספקות שירותים למשרדי הממשלה. תנאי עובדים אלו יושוו לתנאי העובדים הסוציאליים המועסקים ברשויות המקומיות ובמשרד הרווחה בכל הפרמטרים שמעוגנים בהסכמים קיבוציים, לרבות תוספות שכר, מענקים חד-פעמיים, ימי חופשה ומחלה, ביגוד והבראה, גמל וקרן השתלמות.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, אמר כי: "היום אנו יכולים לברך על הישג גדול במאבק לשינוי חברתי. יחד עם שר האוצר, משה כחלון, הצלחנו להביא בשורה לאלפי עובדים סוציאליים שבמסירות יוצאת דופן ממשיכים להיאבק מדי יום על כבודם האנושי ועל רווחתם של האנשים הכי מוחלשים במדינת ישראל. אני מבקש להוקיר תודה לשר העבודה והרווחה חיים כץ על קידום הנושא והחתימה על הצו, ורואה בכך מחויבות אישית להמשיך ולטפל בצרכי העובדים הסוציאליים. חיזוק מעמדם של העובדים הסוציאליים עוזר לצמצם את הפערים ולחזק את החברה הישראלית כולה".

moshe kahlon

שר האוצר משה כחלון, אמר כי: "העובדים הסוציאליים נמצאים בחזית החברתית של המדינה במאבק בצמצום פערים. הם מגיעים לשכונות הכי הקשות ולציבורים הכי נזקקים בחברה הישראלית ומבצעים שם עבודת קודש. אנחנו חייבים להיות שם בשבילם והיום אנחנו עושים איתם צדק בתגמול ראוי. אני מברך על שיתוף הפעולה עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, שותף אמיתי לצמצום פערים, ועם שר הרווחה חיים כץ שרתם את משרדו לנושא".

שר העבודה והרווחה חיים כץ, ציין כי: "העובדים הסוציאליים הם חוד החנית בטיפול באוכלוסיות הנזקקות ושותפים חשובים במאמצינו לצמצום הפערים החברתיים וליצירת שיווין הזדמנויות. עיגון זכויותיהם ושיפור תנאי העסקתם היא חובתנו".

יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, עו"ס צפרא דוויק, לדברי יו"ר ההסתדרות והשרים והוסיפה כי: "צו ההרחבה הוא תיקון עוול רב שנים, לאלפי עובדות ועובדים סוציאליים, שקופחו במשך שנים רבות בשל מדיניות של הפרטת השירותים החברתיים. הצו מבטא הכרה של המדינה בחשיבותה של העבודה הסוציאלית ובאחריותה על העובדים שמבצעים עבורה את המשימות הרגישות ביותר. אני גאה שיו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בחר לשים את הנושא במרכז סדר היום, ולהביא לשינוי שחיכינו לו שנים רבות".