דיני מזונות או דיני כלבים - הדיינים בבית הדין הרבני יצטרכו לקבוע האם האישה העדיפה את הכלב על פני הבעל - מזל של כלב. כן, יש כזה דבר, כאן, ממש קרוב לבית. "המזל" הזה הוביל את האישה לבית הדין הרבני ואת הבעל לבקש משמרות על בנם היחיד והכלב...

מזל של כלב, יורקשייר טרייר. צילום: אילוסטרציה
מזל של כלב, יורקשייר טרייר. צילום: אילוסטרציה

תחילתה של הדרמה לפני עשור, אישה צעירה שהכירה את בעלה כבר בתיכון נישאה לו אחרי הצבא והחליטה כי לטובת התא המשפחתי היא תגדל כלב לצד הילדים שתביא לעולם. ואכן הבעל רכש עבורה כלב קטן ננסי מסוג יוקרשייר טרייר באלפי שקלים. בכך קיווה כי אשתו תתחיל לתפקד כאישה אוהבת.

הבעל נהג מונית במקצועו, אדם מחוספס באופיו, לא התחבר לכלב, אבל רצה לספק את רצונה של רעייתו, אהבתו היחידה והראשונה, שלמרות גילה הצעיר משמשת כמנהלת בכירה בחברה גדולה. הכלב החביב לא הצליח להביא שלווה לחיי בני הזוג ,כפי שקורה לא מעט עלו חייהם לא פעם על שרטון - והמריבות הגיעו לכך שהאישה נהגה מפעם לפעם לעזוב את הבית בזעם.

בכתב התביעה שהוגש באמצעות עורכת הדין שרין סולן, מגלה האישה כי באחת המריבות טרקה את הדלת וכתוצאה מכך הכלב נפגע ונהרג במקום. "הדבר הזה הביא לשבר מוחלט בחיי הזוגיות", טענה עו"ד סולן. הבעל בתגובה בניסיון לשקם את התא המשפחתי החליט לקנות לה כלב חדש, דומה, זאת לאחר שלדבריו ,התאבלה על הכלב שהיא עצמה הרגה בשוגג חודש ימים. חודש שבו לדבריו לא תפקדה כאם לבנם הקטן.

לא במפתיע גם הכלב החדש הפך לבר מזל ולחלק המרכזי בחייה של האישה. האהבה אליו לא ידעה גבול. מהבקשה לשלום בית ניתן ללמוד כי האישה רכשה עבור הכלב הקטן קולרים מוזהבים, אוכל יקר ואפילו מעילים וכובעים לחורף, והתנהגה אליו כאילו היה כל עולמה. "היא זנחה אותי לטובת הכלב" טען הבעל "ועזבה את הבית. היא לא ראויה לגדל את בננו כי היא מסוכנת. היא הרגה את הכלב". עו"ד סולן בתגובה: "הכלב נהרג בשוגג בגלל דלת הפלדלת מברזל שנטרקה עליו בעוצמה".

באמצעות עו"ד סולן, מבקשת האישה משמורת על בנם היחיד ועל הכלב ובנוסף מבקשת את מלוא הכתובה. הבעל מבקש מבית הדין שלום בית ולחילופין משמורת מלאה על הילד, הכל כדי לאלץ את האישה לזנוח את הכלב ולחזור הביתה. הדיון יתקיים בשבוע הבא.