לאורך השנים בוצעו לא מעט מחקרים במטרה לזהות את השפעת השינה על התפקוד שלנו, וכדי לזהות את הגורמים המשפיעים על איכותה. נושא השינה הוא למעשה חשוב עוד יותר היום, בעידן שבו אנחנו חיים, עידן שבו אנחנו מתרוצצים ממקום למקום, ממהרים ומתמודדים עם שלל אתגרים בעבודה ובחיים האישיים.

כלים
העומס הנפשי והמנטלי משפיע על איכות השינה – וגם מושפע ממנה, והשילוב בין השניים עשוי להשפיע גם על בריאותנו. אם נחזור לרגע לכל אותם מחקרים, הרי שנגלה תמונה לפיה ישנו גם קשר לא מבוטל לאיכות המזרון שעליו אנחנו ישנים. שינה טובה ורציפה על מזרון איכותי שמספק תמיכה טובה לגב ולצוואר ומאפשר לגוף ולמוח לנוח, זה כל מה שאנחנו צריכים כדי לשפר את התפקוד היומיומי שלנו וכדי להיות ערניים ושלווים הרבה יותר.

כך תשפרו את איכות השינה שלכם

כעת, כשברור לנו הקשר בין איכות השינה לבין התפקוד היומיומי שלנו, ובעיקר הקשר בינו לבין המזרון שעליו אנחנו ישנים, נותר לנו לפעול בהתאם – ולהביא לשיפור ניכר. בבואכם לחפש מזרון חדש אתם בוודאי מחפשים מזרונים במבצע כדי לחסוך בעלויות ככל הניתן. עם זאת, אל תניחו למחיר להסיח את דעתכם מסוגיות חשובות יותר, כמו גודל המזרון, הנוחות שלו וכמובן החומרים ממנו הוא עשוי. מזרון שאיננו איכותי יפגע בשינה שלכם משמעותית, יזיק לגב ויוביל לשינה שאיננה טובה מספיק. בדקו את המזרון מראש, הגיעו אל אולם התצוגה והרגישו אותו. קבעו האם הוא נוח עבורכם והשקיעו עוד כמה רגעים בבחירת כרית נוחה וטובה, שמספקת גם תמיכה נכונה לצוואר.

טיפים נוספים לשיפור איכות השינה

זה נשמע לכם ברור מאיליו, או אולי חלום מתוק ובלתי אפשרי, אבל הוספת שעות שינה תתרום משמעותית גם לאיכות השינה – וגם לתפקוד שלכם במהלך היממה. סביר להניח שהלו"ז שלכם דחוק, וזו גם הסיבה לכך שאתם לא ישנים מספיק. עם זאת, גם תוספת של שעה אחת תחולל פלאים. בנוסף, השתדלו להירדם ללא טלוויזיה ברקע. התמקדו בנשימות, רוקנו את הראש ונסו להירדם בשקט, ללא רעשי רקע או תאורה מרצדת. תופתעו לגלות עד כמה איכות השינה שלכם תשתפר בזכות השינוי הקטן הזה. ככל שתקפידו על שינה טובה וממושכת יותר, על מזרון איכותי ועם כרית שמספקת תמיכה מלאה לצוואר, כך תראו בתוך זמן קצר שינוי משמעותי. השינוי הזה יתבטא גם בתפקוד שלכם בעבודה, בחיים הפרטיים וביכולת שלכם להתרכז במשימות הקטנות ובפרויקטים הגדולים.