איך תדעו שמצאתם את האחד? איזה גבר יבחר בחורה אסרטיבית? איזו אישה תרצה גבר שלא משלם בדייט? אהבה שורפת היא אהבת אמת? האם הפכים מתאימים לזוגיות? אורלי ונגר, כוהנת הזוגיות הנשמתית מנפצת לרווקים ולזוגות הנשואים מיתוסים קדומים, "זוגיות מעצימה" היא מפתח לשפע אינסופי. כשבבית טוב יש לנו כוחות להצליח באתגרים שבחוץ. אך כשבבית מאתגר אנו נטולי כוחות לחלוטין. מיהו בן זוג הנכון? מה גורם לזוגיות להעצים? איך להתנהל בבית? מהי מהות האישה והגבר בזוגיות?

כלים
אורלי ואמיר ונגר נישואין לסול מייט, צילום: ניקי סוביק
אורלי ואמיר ונגר נישואין לסול מייט, צילום: ניקי סוביק

אורלי-פאר ונגר, מ self master מנטורית ומנחה תהליכי התפתחות רוחניים, מומחית בחיבור לזוגיות נשמתית ושפע, מסדרת עבורנו את הבלבול בין המינים, מנפצת מיתוסים על זוגיות, ופותרת כמה מהסוגיות החשובות.

אם אתם בזוגיות או שאתם רוצים אחת, תמצאו כאן את כל מה שאתם צריכים לדעת: מיתוסים על דייטים: בחורה צריכה לשלם, כדי לשדר עצמאות. לא נכון. עליה לתת לגבר לקחת את הצד הגברי והמחזר גם בתשלום.

בחורה אסרטיבית מוערכת מתחילת הקשר - לא נכון. כשאת משדרת עוצמת יתר הגבר חש תחרותיות על הצד הגברי ויכול לסגת אם הוא בעל דימוי עצמי חזק ויציב.

אהבת אמת כואבת - לא נכון. טרגדיה שבאהבה היא מיתוס. היום ההבנה היא שהלב מוביל ושזוגיות היא בית לשקט פנימי.

"סולמייט" הוא ידיד נפש, אהבה מסעירה היא אמיתית. לא נכון. סולמייט זה אדם מנשמה תואמת המתאימה לזוגיות. אהבה מסעירה וקשה אינה מעצימה וקורית עם נשמה תאומה.

אדע שהוא מעוניין בי רק לפי מה שיאמר. לא נכון. שפת גוף היא בעלת משקל רב וניתנת לקריאה בקלות. אדם שרוצה בחברתכם ישדר פתיחות פיזית ו"יחקה"את תנועותיכם.

בן זוג מגיע כשממש צריכים - לא נכון. האדם המדויק לקשר איתכם מגיע כשאתם מתחברים לאהבה עצמית ומבינים שאפשר להסתדר ולהנות גם לבד.

מי שלא נהנה בזוגיות, מוטב שיבין שאינו מתאים לזה. לא נכון. אם חווית זוגיות קשה הדבר מעיד על חוסר באהבה עצמית או חוסר התאמה.

בילוי בחברת פנויים/יות עוזר למצוא בן זוג. לא נכון. חברת רווקים מעצימה אנרגיה יחידנית ויוצרת שיכפול בשאר החיים.

מיתוסים ביחסי זוגית קיימת:

אשת איש כוחנית מעצימה את הבעל. לא נכון. כוחה של אישה משול לספל ומתבטא ביכולת הכלה וקבלה. קבלה יוצרת שלום ומעצימה.

אישה מקומה במטבח. לא נכון. כשהאנרגית גבר/אישה בזוגיות מאוזנת, התפקידים יכולים להתחלף לפי היתרונות.

- פמניזם מקל על נשים נשואות ובכלל. לא נכון. פמניזם נוצר בעקבות דורות של דיכוי והקטנת ויצר את ההיפך; חיבור יתר לצד הגברי באישה ולקיחת אחריות רבה.

- יש להימנע מהגדרת תפקידים בבית. לא נכון. כשיש סדר אין בלאגן. כדאי שתהיה חלוקה לפי השוני והיתרונות של בני הזוג.

- הפכים מתאימים לזוגיות. נכון חלקית. החוק הוא דומה מושך דומה בעיקר בזוגיות. הבסיס הוא ערכים זהים ומטרות משותפות. "ההיפך" כן דרוש הוא ביתרונות ובחסרונות באישיות.

- משיכה מינית איננה עיקר הזוגיות. נכון חלקית. עיקר החיבור הזוגי הוא בהתאמת ערכים ומטרות, יחד עם זאת החיבור המתחולל במרכז אנרגתי שמופעל במעשה האהבה מעלה את שמחת החיים. לכן, משיכה מינית נדרשת לחיים מאושרים.

- אהבה ותשוקה נשחקות עם הזמן. לא נכון. חיבור זוגי מהנשמה הוא בניצוץ הפנימי המאפשר ללב להפתח ולאהבה ותשוקה להתחדש כל הזמן.

- זוגיות שלא עובדת צריכה להסתיים. לא נכון. אנשים רבים נמצאים עם בן הזוג הנשמתי ואינם יודעים זאת. העצמת הקשר קורית בחיבור כל אדם לניצוץ הפנימי ולדימוי עצמי יציב.

- זוגיות מתעצמת כשני בני הזוג מתפתחים. נכון. שני בני הזוג צריכים להתפתח זה לזה ובכך להביא עוצמות חדשות.

מהם הדברים שחוסמים העמקת קשר זוגי או יצירת זוגיות חדשה?

טראומות מהעבר – נחקקות בתת המודע ומשפיעות לאורך החיים.

אמונות שלמדנו מהסביבה - "גברים פרועים הכי מעניינים", "אהבה זה כאב", "אני חזקה כשאני לבד" - מנהלים אותנו מבלי שנבחין.

רגשות - פחד מאינטימיות, כעס על הורה, חרטה על מהעבר, חוסר ביטחון, פרפקטציוניזם, ועוד.

כיצד נזמן את האדם המתאים ביותר לזוגיות?

לכל אדם כמה סולמייטס אפשריים שנמשכים אלינו לפי חוק דומה מושך דומה מדרגת התפתחות רוחנית זהה. זימון סולמייט מתאים ביותר שם דגש על האדם שמתאים לחיינו עכשיו, וגם רוצה להמשיך בהתפתחות משותפת.

אורלי ונגר בסדנת זוגיות מנחה תרגיל לזימון בן זוג, צילום ניקי סוביק

אורלי-פאר ונגר מנטורית ומנחה תהליכי התפתחות רוחניים, מתמחה בהגשמת זוגיות נשמתית ושפע: "זוגיות מעצימה כאשר יש התאמה בערכים ובמטרות יחד עם אפשרות של כל בן זוג לבטא את היתרונות שבו. צריכה להיות הכרה בצדדים החזקים והפחות חזקים של כל אחד, וקבלה מלאה בלי תחרות. על הגבר והאישה להתחבר למהות של כל מין, ועל ידי כך יכולה להתרחש תנועה ומעבר בין התפקידים.

ונגר נשואה לסולמייט המתאים, כעת לאחר שתי מערכות נישואין שכשלו. למרות פער גילאים של 16 שנים בינה לבין בן זוגה הם חיים בשמחה ואהבה, ומגדלים את שתי בנותיה ואת שתי בנותיהם המשותפות.

ונגר: "יש בנינו קבלה והתפתחות משותפת". אורלי-פאר ונגר מ self master מרצה, מטפלת ומנחה קורסי תודעה בתטא הילינג ואקסס בארס. בעלת קליניקה לרפואה סינית במרכז ומשלבת בטיפולים את תורת הקבלה והפנג שואי.