ראש הממשלה בנימין נתניהו השיק היום יחד עם שר האוצר והכלכלה משה כחלון, השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אריה דרעי וראשי ערים מהצפון את התוכנית לפיתוח הצפון באירוע שהתקיים במעלות תרשיחא. התוכנית בהיקף של כ-15 מיליארד שקלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו רוצים לבנות כאן את העתיד. העתיד זה אנשים צעירים, העתיד זה תעסוקה, העתיד זה שילוב של שני עקרונות גדולים, שהם יוצרים את המרקם החברתי, את התקווה, את הצמיחה. שני העקרונות הללו זה שילוב של שני דברים: שילוב של תשתיות ממשלתיות יחד עם יוזמה, עם שוק חופשי, זה מה שאנחנו עושים. לוקחים תשתיות של הממשלה ומעודדים את התעסוקה הפרטית, שהיא בסוף נותנת את התמורה הגדולה ביותר.

התוכנית בהיקף של כ-15 מיליארד שקלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו רוצים לבנות כאן את העתיד
התוכנית בהיקף של כ-15 מיליארד שקלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו רוצים לבנות כאן את העתיד

אנחנו הולכים לעשות כמה וכמה דברים שיפורטו כאן על ידי חבריי, אבל קודם כל אזורי תעשייה ומכון לייצור מתקדם וחדשנות. חדשנות זה המחר, חדשנות תהיה בגליל. זה כבר קיים בכמה מקומות, כמה דברים שקשורים במדינה, בביטחון, אבל אנחנו הולכים להרחיב את זה. אנחנו הולכים גם להביא הנה מפעלים ביטחוניים. כבר יש מפעל אחד חשוב שמתווסף למה שקיים, ומתוך המפעלים האלה באה חדשנות ועוד מפעלים. אנחנו נעודד את זה.

אנחנו נשקיע השקעה של מיליארדי שקלים במערכת הרפואה בצפון, בבריאות; אנחנו נגדיל את מספר המיטות; אנחנו נשדרג את התשתיות של בתי החולים; אנחנו נמשיך לפתח את בית הספר לרפואה בצפת, שהופך להצלחה מסחררת - גם זה יבנה תעשיות של המחר. אנחנו רוצים להדגיש את הקדמה, את המחקר, את התעשייה ואת הכלכלה. אנחנו נחזק את מוסדות החינוך, הרי זו התשתית השואבת - גם את זה אנחנו עושים. אנחנו נמשיך להשקיע בתחבורה, זה כבר ברור לכם, אתם רואים את זה. לא יהיו פקקים, זה יזרום. יזרום יחד עם החיים, יחד עם הקדמה, יחד עם הצמיחה, ואני רוצה גם לראות פה תיירות. הגליל זה ערש של תרבויות גדולות ושל דתות גדולות, ואין דבר כזה בעולם - ואנחנו רוצים להביא הנה המוני תיירים. יש לנו תוכניות גדולות מאוד ואני רק נגעתי בקצה המזלג במה שהשרים ואנשים שאמונים עליהם והנשים שאמונות עשו כאן עבודה, פשוט מלאכת מחשבת וההתחלה חשובה מאוד.

יש בצפון כאן אנשים נפלאים וראשי ערים מצוינים ואזרחים חדורים באהבת הגליל, שגם הם רוצים לראות את ההתפתחות הזאת, ואני רוצה להגיד שהדבר החשוב ביותר הוא באמת לראות את ההגירה חזרה לגליל, כמו שהדבר הזה לא היה בכלל במונחים של המדינה שלנו במשך עשרות שנים - וזה קורה עכשיו הלכה למעשה בדרום, וזה יקרה בצפון. אנחנו גאים בצפון, אנחנו גאים במדינה שלנו.