הטוקבקים בישראל הם האלימים בעולם - 6.5% מהטובקים שכותבים ישראלים נמחקים בשל תוכנם, אחרינו ברשימה: הרוסים, האמריקאים והאירופאים. אם אתם מרגישים שהאינטרנט הפך לזירה מילולית אלימה מוכיחים זאת כעת גם הנתונים.

כלים
לדברי נדב שובל, מנכ"ל Spot.IM, בתקופה האחרונה גוברת הדרישה ברחבי העולם לריסון אלימות ברשת ומניעת פרסום תוכן פוגעני
לדברי נדב שובל, מנכ"ל Spot.IM, בתקופה האחרונה גוברת הדרישה ברחבי העולם לריסון אלימות ברשת ומניעת פרסום תוכן פוגעני

על פי נתוני הסטארטאפ הישראלי Spot.IM המפעיל את מערכת הטוקבקים ביותר ממיליארד דפים בעולם, תופסים הישראלים את המקום הראשון והלא מכובד בכמות הטוקבקים הפוגעניים ו-6.5% מכלל הטובקים נמחקים.

את המקום השני תופס הטובקיסטים הרוסים שמגלים ש-5.5% מהתגובות שכתבו נמחקו, אחריהם האמריקאים עם מחיקה של כ-5% מהתגובות והאירופאים עם 4% מחיקות.

מערכת הטוקבקים יודעת לזהות גולשים שמציתים שיח אלים או מלבים אותו ומסננת את פעילותם, גם אם הם עוברים מאתר לאתר וסבורים שהם פועלים באנונימיות. זאת מאחר והפיתוח מותקן באתרים שונים מה שמאפשר לעקוב אחר אותם גולשים שמשוטטים באינטרנט כדי לדרדר שיחות לקווים אלימים.

לדברי נדב שובל, מנכ"ל Spot.IM, בתקופה האחרונה גוברת הדרישה ברחבי העולם לריסון אלימות ברשת ומניעת פרסום תוכן פוגעני. כשאין זיהוי של הגולשים בשמם האמיתי, כמו ברשתות החברתיות, חלקם מרשים לעצמם להיות אלימים יותר מבחינה מילולית ויש יותר צורך בפעולות סינון.

במערכות ניהול הטוקבקים של Spot.IM הושקעו 13 מיליון דולר. הפיתוח מותקן ב- 5,400 אתרים פעילים בארה"ב, אירופה וישראל, בניהם אתרי חדשות מהגדולים בעולם כולל Forbes, SkyNews, Time, AOL, HuffingtonPost ועוד, המסכמים יחד כניסות מ-410 מיליון מחשבים ומוצרי מובייל שונים בכל חודש ו- 4 מיליארד צפיות בכל יום.