למעלה מ- 200 אנשי מסגרות החינוך במועצה האזורית זבולון, בהם צוותי החינוך מששת בתי הספר הנמצאים באחריות המועצה, בתי ספר יסודיים ותיכוניים מהמגזר היהודי והערבי התכנסו לפעילות הסברה שעסקה בנושא "מקומו של המורה כיוצר שינוי" במסגרת חודש המאבק בסמים ובאלכוהול וכחלק מתכנית המניעה השנתית המתקיימת במועצה האזורית זבולון

כלים
פעילות הסברה בנושא מקומו של המורה כיוצר שינוי. צילום- משה יערי
פעילות הסברה בנושא מקומו של המורה כיוצר שינוי. צילום- משה יערי

"קהל הצוותים החינוכיים והמורים בפרט הינו חלק חשוב מאוד בהשלמת הפאזל, בניסיון לצמצם תופעות והתנהגויות סיכוניות. בשל חשיבותו הפקנו בפעם השנייה את יום העיון שתכליתו להקנות כלים יישומיים למורים בהגיעם לעבודת החינוך בשטח", מסביר מנהל היחידה למניעת התנהגויות סיכון במחלקה לשירותים חברתיים במועצה האזורית זבולון, תום אלבו.

לדברי תום אלבו ,"השנה בחרנו להתמקד ביצירת שינוי מזווית הראייה של המורה. איך ניתן למרות המורכבות ליצור שינוי בקרבו של תלמיד או כיתה, איך מורה או כיתה משתנים בהתאם למאפייני הסיכון החדשים. מאפיינים כמו עלייה בסף הגרייה, ירידה בערכיות, אי קבלת סמכות, חוסר במעורבות הורית, שימוש בסמים ובאלכוהול כבר בגילים נמוכים ועוד.

פעילות ההסברה נפתחה בברכות של מזכיר המועצה האזורית זבולון, ארז ארד ומנהל מחלקת החינוך במועצה, מאיר יפה. בהמשך, אשרף קורטם, מנטור ידוע בחברה הערבית הרצה על האלמנטים הבסיסיים ביצירת שינוי בקרב תלמיד: 1. השראה. 2. יצירת משמעות. 3. חשיבה חיובית. 4. אמונה. 5. יצירתיות. 6. נחישות. 7. Be yourself – תאמין במי שאתה, אל תנסה להיות מי שאתה.

בסיום הציג, אשרף את סיפור חייו, על הילדות הבלתי אפשרית בשכונה קשה בחיפה ועד הופעתו מול קהל גדול בתאטרון הבימה. חלקו השני של היום, הוקדש להקניית פרקטיקות מקצועיות להתמודדות עם הסמכות המורית החדשה. פרופ' חיים עומר אשר כתב ספרים בנושא הסמכות ההורית החדשה ועוד, תיאר בפני המשתתפים את מחקריו ומסקנותיו מהשטח. פרופ' עומר התחיל ותיאר כי תפקיד המורה גדל והאמצעים קטנו, הוא סיפר על הממצא כי מורה אשר משתמש היום בסמכות אשר משמעותה הרמת קול ואיומי סרק, ברוב הפעמים סופו בכישלון. הסמכות החדשה מדברת על סמכות שלא מבוססת על מרחק וכן על נוכחות נחושה. היא באה לידי ביטוי על ידי כך שהמערכת וההורים שותפים.

יום זה הופק במסגרת פעילות משותפת של היחידה למניעת התנהגויות סיכון במחלקה לשירותים חברתיים, מחלקת החינוך, מנהלי ומנהלי בתי הספר במועצה האזורית זבולון, אגף מצילה במשרד לביטחון הפנים והרשות למלחמה בסמים ובאלכוהול.

עדכונים אחרונים

ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
נוב 30, 2023

שליטה באמנות האנימציה: המשמעות של קורסי אפטר אפקטס במכללות לאנימציה

בתחום כמו אנימציה, חשוב להישאר מעודכנים תמיד. ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הכלים והטכניקות…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…
אוג 03, 2023

מה חשוב ללמוד כשיוצאים לעבודה בהייטק

בעולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהצטייד בכישורים ובידע…
מרס 01, 2023

כל מה שחשוב לדעת על לימודי ניהול

תוכנית הלימודים בתואר ראשון בלימודי ניהול עוסקת בתיאוריות ובפרקטיקות של הניהול העסקי.…
ינו 16, 2023

סטודנטים? כך תקלו על עצמכם בתואר

לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.