אחת הבעיות הידועות עם מחשבים, נייחים או ניידים, ובדגש על מחשבים ישנים, היא שעם הזמן הם משמיעים רעשים אשר מקשים על העבודה איתם.

כלים

יש לכך מספר סיבות, בראש ובראשונה, מחשב ישן מתקשה מאוד לעבוד בצורה חלקה, שכן הזיכרון שלו כבר כמעט מלא ואז כמו מכונית בעלייה, הוא מתקשה לעבוד בצורה זורמת ושוטפת. הסיבה השנייה היא, שמחשבים נוטים להתחמם ככל שהם עובדים יותר, וכשהמנוע של המחשב מתחמם, אז הוא עובד לאט ורועש יותר.

במהלך השנים נוצרו כלים שונים שמטרתם לאפשר לנו ליהנות מעבודה שקטה של מחשבים או במילים אחרות, מחשב שקט. בין היתר, אנחנו יכולים למצוא מארזים שמיועדים לעבודה שקטה, מדובר במארזים עם חומרי בידוד אקוסטיים, כמו כן אנחנו יכולים למצוא בולמי זעזועים, ריפוד פנימי, וכן גופי קירור גדולים או מאווררים חזקים. כל אלה משתלבים בתוך המארז ומונעים מהמחשב להשמיע רעשים.

מחשב שקט הוא ביטוי מוכר בעולם המחשבים, הן בתחום של מחשבים ביתיים והן בתחום של מחשבים תעשייתיים. השימוש במחשב שקט מתבצע בעולמות תוכן שונים, אנחנו יכולים למצוא אותו במשרדים בהם מתבצעת עבודה שדורשת ריכוז מקסימאלי (למשל, משרדים בהם מתעסקים בחשבונאות או כספים), מעבדות רפואיות, משרדים או אולפני קולנוע וטלוויזיה, אולפני הקלטות מוזיקה, ספריות ועוד. מן הסתם, השימוש במחשב שקט יעיל מאוד גם לשימוש ביתי, שכן אז ניתן לעבוד על המחשב במשך כל שעות היממה מבלי להפריע לאף אחד מדיירי הבית.

כיצד אנחנו יודעים שאנחנו צריכים מחשב שקט וכיצד בוחרים מחשב כזה

צריך לומר, כמעט כל מחשב משמיע רעש מסוים, גם מחשב חדש אם נפעיל אותו שעות רבות, בשלב מסוים ישמיע רעשים, בין היתר מאחר והוא יתחמם כתוצאה מעבודה מאומצת. אך, כפי שציינו ישנן דרכים כיצד להתמודד עם הבעיה. אנחנו יכולים לרכוש מארז מותאם או לחילופין, להתקין אלמנטים שונים שמאפשרים להפחית את עוצמת הרעש עד כדי שקט מוחלט.

כיום אנחנו יודעים שמחשב שקט, הוא מחשב שלא מפיק רעש של יותר משלושים דציבלים. זה התקן. אנחנו יכולים להעריך, שאנחנו זקוקים למחשב כזה בסיטואציה בה אנחנו צריכים לעבוד מבלי שרעשים חיצוניים יפריעו לנו. מלבד הדוגמאות שהצגנו, יש דוגמא נוספת בה שימוש במחשב שקט הוא מאוד פופולארי וזה כשאנחנו עובדים בשטח. הכוונה היא כשאנחנו עובדים בחלל פתוח, אז אנחנו יכולים להיות מושפעים מרעשים שונים שיכולים להפריע לנו. מחשב שקט, יקטין במעט את רמות הרעש ויאפשר לנו לעבוד בצורה הרבה יותר נוחה ויעילה.

רצוי מאוד, לפני שאנחנו רוכשים מחשב שקט, לבדוק מה המפרט שלו ובאילו אמצעים משתמשים בשביל להפחית את הרעש שהמחשב מפיק. יש לבדוק גם אופציה, אם ניתן להוסיף אלמנטים נוספים להפחתת הרעש בעתיד, במידה ויהיה צורך בכך. כך נוכל להיעזר בו בצורה אופטימאלית.