ישראל מתגייסת למען ילדי סוריה - מאות אלפי ילדים, פליטי הקרבות המדממים בסוריה זקוקים לעזרה – אנחנו יכולים לעזור להם. "הסורים על הגדרות" היא יוזמה שמטרתה לאסוף ולהעביר מוצרי חירום לילדים, נפגעי המלחמה בסוריה. את הפרויקט מובילים קבוצת אזרחים פרטיים שהחליטו לשלב כוחות ביחד עם ארגון IFA שעובד בשיתוף עם הרשויות על מנת להקל את סבלם של מאות אלפי הילדים בסוריה. בתוך פחות מ 48 שעות נאספו כבר למעלה מ 200,000 ש"ח, בואו לתרום גם אתם.

כלים
עם ישראל מתגייס לעזור לילדים הסורים - אין עם שיודע טוב מאיתנו כמה האדישות היא קטלנית
עם ישראל מתגייס לעזור לילדים הסורים - אין עם שיודע טוב מאיתנו כמה האדישות היא קטלנית

משנת 2011 מתרחשת בסוריה מלחמה עקובה מדם. מאות אלפים של גברים נשים וילדים שחייהם נגדעו באכזריות ועוד מיליונים שאין להם מקום בעולם. זה קורה ממש כאן מעבר לגבול שלנו. מאות אלפי ילדים אבודים, יתומים, תלושים שעולמם חרב עליהם והם רק מנסים לשרוד את החורף הקרוב.

"הסורים על הגדרות" הוא פרויקט מימון המוני שנועד על מנת לאפשר דרך פעולה לכל ישראלי וישראלית שמרגישים שהם לא מסוגלים יותר לשתוק ולא לעשות כלום אל מול הזוועות המתחוללות מעבר לגבול שלנו. המיזם יפעל בשלב הראשון בשיטת איסוף תרומות ורכישת מוצרי חירום. אנחנו נרכוש מזון, תרופות וציוד לחורף ונדאג להעבירם ישירות לריכוזי הנמלטים מאזורי הקרבות. איננו מעבירים כסף, אלא ציוד שנרכוש ויועבר ישירות לפליטים.

לצורך כך פתחנו פלטפורמת תרומות באתר: https://www.mimoona.co.il/Projects/3823 שמטרתה גיוס של 600,000 ש"ח שבעזרתם נוכל לרכוש את הציוד הדרוש ולהעבירו לידיים הנכונות. הציוד יירכש בישראל ויועבר לאחר מכן בעזרת ארגון IFA לילדים שזקוקים לו יותר מכל.

הפרויקט כולו מאורגן עלי ידי ישראלים מכל רחבי הארץ, גברים ונשים, חילוניים ודתיים, יהודים מוסלמים ונוצרים שיזמו ביום כיפור האחרון תפילות המוניות למען נפגעי הזוועות בסוריה. בהמשך מתוכננות פעולות נוספות עליהן נעדכן בבוא העת.

מיוזמי הפרויקט: יואב בקשי ייבין: "כילד ישראלי גדלתי עם השאלה איפה היה העולם. כיהודי תמיד ידעתי שממני מצופה להיות שם, לעזור ולתת יד. כי הרי אין עם שיודע טוב מאיתנו כמה האדישות היא קטלנית. את הפרויקט יזמנו בכדי לאפשר פעולה לכל אזרח המעוניין לא לעמוד מנגד. אני מאמין שעם ישראל היקר, הרחמן והאנושי יירתם למען הילדים והמשפחות שעומדים על הגדרות כשאין להם לאן לברוח.

העולם מתעלם, עומד מנגד, בוחן ושוקל את צעדיו, אבל אני כישראלי, כיהודי וכשכן קרוב, לא מסוגל." שיבי פרומן: "המציאות הסורית מאוד מרוכבת לנו כישראלים, אבל המצב שנוצר אסור לנו לא לעשות כלום. הבחירה הייתה להוציא את הילדים מהמשחק, כי ילדים זה ילדים והם ראויים לכל סיוע ולא משנה כמה מורכב המצב." יטבת פייראיזן-וייל: "לא היינו מסוגלים לעמוד מנגד. זיכרון חוסר האונים והשתיקה סביב צרוב אצלנו בבשר. ידענו שיש רבים כמונו, שלבם נקרע מול מה שמתרחש מצפון. זה לא משנה מי צודק ומי טועה, מי הרעים ומי הטובים וזה לא משנה . מה שחשוב זה להושיט יד ולסייע לאלפי החפים מפשע."