‏ יום חג - הרפורמה בבנקאות אושרה: הישגים חסרי תקדים ללובי הציבורי. בין הישגי הארגונים החברתיים: הקמת תשתית טכנולוגית להקמת בנקים חדשים, שעבוד שני שיאפשר תחרות בשוק ההלוואות והכנסת נציגי ציבור לוועדת היישום זו הרפורמה הראשונה בה הארגונים החברתיים הפעילו לובי ציבורי בראשות 'לובי 99' ועמותת 'צדק פיננסי', והוכיחו ששתדלנות יכולה לשרת את האינטרס הציבורי באותה האפקטיביות שהיא משרתת את אינטרס החברות המסחריות חברי ועדת הרפורמות של הכנסת הצביעו הבוקר (ד') על אישור סעיפי הצעת החוק להגברת התחרות ולצמצום הריכוזיות בשוק הבנקאות בישראל.

כלים
לינור דויטש – הלוביסטית הציבורית הראשונה, לובי 99: "הניצחון הזה של לוביסטים מעטים מול רבים ושל הציבור מול בעלי ההון הוא התחלה של שינוי כיוון בתרבות השלטונית בישראל
לינור דויטש – הלוביסטית הציבורית הראשונה, לובי 99: "הניצחון הזה של לוביסטים מעטים מול רבים ושל הציבור מול בעלי ההון הוא התחלה של שינוי כיוון בתרבות השלטונית בישראל

הרפורמה ההיסטורית תאפשר, לראשונה מקום המדינה, הזדמנות אמתית לשבירת קרטל הבנקאות. לובי 99 ועמותת 'צדק פיננסי', המובילות את קואליציית הארגונים החברתיים בנושא, הביאו להישגים משמעותיים לטובת הציבור במהלך דיוני החוק ובהם;

תוקם תשתית טכנולוגית על ידי המדינה שהיא הבסיס עליו יכולים לקום בנקים נוספים. עד להקמת התשתית יחייבו בנקים ותיקים לאפשר לאחרים שימוש בתשתיות הקיימות.

יתאפשר שעבוד שני - מאפשר לאותו הנכס להיות בטוחה לכמה הלוואות מכמה בנקים, זאת לעומת המצב היום בו בעל העסק חייב לקחת את כל ההלוואות שלו מאותו הבנק ואין לו יכולת מיקוח. משכון שני יותר גם להלוואות שניתנו בעבר והסעיף יכנס לתוקף חודשיים מתחילת תחולת החוק.

השוואת מחירים לתועלת הצרכן: הבנקים יחויבו לתת לגופים חיצוניים להתממשק לנתונים כדי לערוך השוואה בין התנאים שהם מקבלים .

הוקמה וועדת יישום שתלווה את ביצוע הרפורמה בפועל, תדווח לוועדת הכלכלה של הכנסת ותודיע תוך 3 חודשים על קביעת יעדים מדידים להצלחת הרפורמה .

נוספו סנקציות פליליות להפרת סעיפי החוק.

לינור דויטש – הלוביסטית הציבורית הראשונה, לובי 99: "הניצחון הזה של לוביסטים מעטים מול רבים ושל הציבור מול בעלי ההון הוא התחלה של שינוי כיוון בתרבות השלטונית בישראל. לאורך כל חודשי הדיונים בוועדה ראינו עשרות לוביסטים המסחריים הטילו מצור על דיוני הוועדה – לפני ומאחורי הקלעים. בדיון האחרון ישבו באולם לא פחות מ-26 לוביסטים, שפעלו ללא חת לייצג היטב את האינטרסים של הבנקים ושל בעלי ההון. אני גאה במאבק שניהלנו, המוכיח כי ניתן להשתמש בכלים של לובי במטרה לקדם ולהבטיח את האינטרס הציבורי. מאבקנו חסך גביית עמלות במיליארדי שקלים ואנו מאמינים כי את פירות ההצלחה ירגישו כל אזרח ואזרחית בישראל. ברצוננו להודות לח"כים הרבים שהתגייסו לסייע לנו וששלחו מסר חד לבנקים- די לעושק הציבור".

ברק גונן – צדק פיננסי: "הצלחנו להכניס לחוק המלצות מרכזיות של ועדת שטרום שלא היה להם זכר בנוסח הראשון. כגון הקמת תשתית מחשוב בנקאית שתשרת בנקים חדשים, מתן יכולת לעסקים להתמקח על הריביות. ההישג הבולט הוא שתוקם ועדת יישום שתפרסם, כפי שדרשנו, יעדים להגברת התחרות. אנחנו נעקוב מקרוב אחרי היעדים ונוודא שלא יעבדו על הציבור".