חשיבות גיזום עצי הגינה ומטרותיו העיקריות של הגיזום

לגיזום עצים יש מספר מטרות עיקריות. ראשית, הגיזום מאפשר עיצוב המבנה של העץ, והקניית מראה צעיר ורענן לכל עץ גינה. בזכות הגיזום למטרות עיצוב ניתן למקם את העץ בחלל בצורה נוחה יותר. המטרה השנייה הינה מטרה בטיחותית – גיזום ענפים למניעת שבירתם ונפילתם ברוח או תחת כובד פירותיהם. כך תוכלו לוודא שהעצים לא יפגעו מנזקי מזג האוויר, וכי הם לא יפגעו באיש במהלך נפילתם.

כלים
מספר דגשים לביצוע עבודות גיזום עצים בחורף
מספר דגשים לביצוע עבודות גיזום עצים בחורף

נוסף על כך, גיזום עצים מאפשר חדירה של קרני השמש לכל חלקי העץ, כולל הענפים הנמוכים שלו, ואוורורם. כך תוכלו לוודא שהעץ גדל כנדרש ונחשף לקרינת השמש אשר חיונית להתפתחותו. ניתן גם לגזום עצים המניבים פרי, ולעצב אותם בצורה אשר תאפשר קטיף נוח של הפירות בעת הבשלתם. במאמר הבא נפרט מספר דגשים חשובים לביצוע עבודות גיזום עצים בחורף.

מספר דגשים חשובים לביצוע עבודות גיזום עצים בחורף

  • כיצד מתבצע גיזום עצים בחורף: גיזום עצים בחורף מתבצע בדומה לאופן בו גוזמים עצים בקיץ. גיזום עצים בחורף כולל גיזום ענפים חולים ורקובים, על מנת שלא יכבידו על העץ ויפגעו בבריאותו. נוסף על כך, בעת גיזום עצים נגזמים ענפים ארוכים מדי, אשר פוגעים בעץ מבחינה אסתטית ובריאותית. ניתן לבצע גיזום דילול של העץ, ולחתוך חלק מענפיו על לבסיסם, על מנת להוריד ממנו משקל רק ולהוביל לצמיחה בכיוון ובאופן בו אנו מעוניינים.
  • מה הם סוגי העצים שנגזמים בחורף: במהלך החורף נהוג לגזום עצים נשירים אמיתיים. מדובר בעצים שאינם רגישים לקור, ובעת שהם חשופים מעלים ניתן לעצב את צורתם ביתר קלות. העצים המשתייכים לסוג זה הינם עצי התפוח, עצי אפרסמון, עצי שקד, עצי שזיף, עצי פקאן ועוד. יש לגזום עצים אלו בחודשי ינואר ופברואר, בטרם מתחילה תקופת הלבלוב שלהם.
  • בעת התלבטות: בעת התלבטות, מוטב שלא לגזום את עצי הגינה שלא לצורך. גיזום עצים שגוי, או בעונה הלא נכונה לסוג העץ, עלול לפגוע בו בצורה חמורה ולמנוע את צמיחתו ולבלובו העתידיים. היוועצו עם אנשי המקצוע בטרם ביצוע כל פעולת גיזום עצים בחורף, ובמידת הצורך גם שכרו את שירותיהם לצורך פעולה זו.
  • מי יכול לבצע גיזום של עצים בחורף: מוטב להותיר את פעולת גיזום העצים, הן בחורף והן בקיץ, לאנשי המקצוע. שכרו את שירותיה של חברת גננות או חברת גיזום, והפקידו בידיהם את הבחירה בנוגע לאופי הגיזום, זמנו ואפיונו. וודאו כי מדובר בחברת גיזום וותיקה, מנוסה ומקצועית, אשר עברה את ההכשרה המתאימה ומבינה בכל סוגי העצים המעטרים את גינות הבית. זכרו כי גיזום עצים שגוי עלול לפגוע בצמיחת העצים שבגינתכם, ועל כך שכרו את שירותיה של חברת גינון בעלת המלצות וביקורות טובות.

גזמו את עצי הבית על מנת לשמור על המראה והבריאות שלהם

קיימת חשיבות רבה לגיזום עצים בחורף. העצים הנשירים שבגינתכם נמצאים בתקופה המתאימה ביותר לגיזומם בחודשי החורף, וחשוב לנצל אופציה זו ולגזום אותם בזמן הראוי. וודאו כי אתם שוכרים את שירותיה של חברת גיזום עצים מקצועית, וותיקה ומהימנה, אשר תטפל בעצי הגינה שלכם באופן הטוב ביותר. גיזום עצים מאפשר שמירה על בריאות העץ, היפטרות מענפים המהווים סכנה לציבור, אוורור ראוי של העץ וחשיפתו לקרני השמש באופן תדיר. גיזום עצים מאפשר לעצב את העצים שבגינתכם בצורה המועדפת עליכם, ויוצר חלל שתוכלו לנצל לשתילת עצים נוספים. במידה ובגינתכם עצי פרי רבים, גיזום עצים מאפשר עיצוב של עצים אלו לנוחות קטיפת פירות מירבית. אז למה אתם מחכים?