פרופסור רימרמן: "ישראל נותנת פחות שירותים למשפחות עם צרכים מיוחדים ביחס למדינות אירופה המערבית" בכנס עוני ומוגבלות שנערך במרכז הלאומי "שלוה" בירושלים ציין פרופסור אריק רימרמן, ראש החוג לעבודה סוציאלית באוניברסיטת חיפה כי "ישראל מדורגת באמצע ביחס למדינות אירופה המערבית במתן שירותים למשפחות עם צרכים מיוחדים ויש עוד הרבה מקום לשיפור". המרכז הלאומי "שלווה" בירושלים אירח היום את כנס "עוני ומוגבלות". הכנס התקיים בשיתוף עם משרד הרווחה ועם קרן שלם.

כלים
שלווה פועלת על בסיס האמונה כי האחריות לדאוג לילדים בעלי צרכים מיוחדים אינה צריכה ליפול רק על המשפחה בה נולדו
שלווה פועלת על בסיס האמונה כי האחריות לדאוג לילדים בעלי צרכים מיוחדים אינה צריכה ליפול רק על המשפחה בה נולדו

את היוזמה והתכנית המקצועית יזם פרופסור אריק רימרמן, ראש החוג לעבודה סוציאלית באוניברסיטת חיפה, שנשא את ההרצאה שנעלה את הכנס בנושא הפחתת העוני בקרב משפחות עם ילדים קטנים עם צרכים מיוחדים.

בדבריו ציין פרופ' רימרמן כי "ישראל מדורגת באמצע ביחס למדינות אירופה המערבית במתן שירותים למשפחות עם צרכים מיוחדים ויש עוד הרבה מקום לשיפור".

לכנס הגיעו מרצים מהארץ ומחו"ל ביניהם: מר גדעון שלום- ממשרד הרווחה, פרופסור דניאל גוטליב מהמוסד לביטוח לאומי, עו"ד יותם טולוב מארגון "בזכות", פרופסור מלכה מרגלית מהמרכז האקדמי פרס, פרופסור מייקל שטיין מאוניברסיטת הרווארד.

בכנס השתתפות מאות אנשי מקצוע מרחבי הארץ: עובדים סוציאליים, אנשי מקצועות הבריאות, נציגי תחנות השיקום ומשתתפים ממשרדי הממשלה השונים.

אבי סמואלס סגן יו״ר שלווה ציין: "זה אירוע מרגש - הכנס המקצועי הראשון שמתקיים בשלוה ומשמח לארח את טובי המומחים בתחום שכולם פועלים לרווחתם של אנשים עם צרכים מיוחדים".

ארגון שלוה פועל כבר 26 שנים במטרה לטפל בילדים עם מוגבלויות ולסייע לבני משפחותיהם בהתמודדות עם המורכבויות הכרוכות בגידולם, תוך כדי שילובם בחברה

שלווה פועלת על בסיס האמונה כי האחריות לדאוג לילדים בעלי צרכים מיוחדים אינה צריכה ליפול רק על המשפחה בה נולדו, אלא הם זקוקים וראויים לתמיכת הקהילה הרחבה ולהיות חלק ממנה שלוה משרתת במרכזיה מאות פעוטות, ילדים ונוער בתוכניות ייחודיות ותרפיות סביב לשעון, שבעה ימים בשבוע, בכל ימות השנה.

ליצירת קשר עם מרכז שלוה: 02-651-9555