מיוזלופ -אפליקציה חדשה שתהפוך כל ביקור במוזיאון למשחק חווייתי מהנה, מרתק ומשמעותי - המפתחים הם בוגרי מאיץ הסטארט-אפים של MindCET - הסטארט-אפ הישראלי, מיוזלופ (Museloop), בוגר חממת החדשנות MindCET מבית המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח), משיק היום אפליקצייה חדשה, שתהפוך את הביקור השגרתי במוזיאון לחוויה אינטראקטיבית, מסקרנת ומעודדת למידה משמעותית.

כלים
מיוזלופ -אפליקציה חדשה שתהפוך כל ביקור במוזיאון למשחק חווייתי מהנה
מיוזלופ -אפליקציה חדשה שתהפוך כל ביקור במוזיאון למשחק חווייתי מהנה

האפליקציה מייצרת עבור המבקרים סיור משחקי עשיר בתוכן במוזיאון, היא קיימת בעברית ובאנגלית וזמינה להורדה ולשימוש ללא עלות בחנות ו - מוזיאונים הם עוגן תרבותי חשוב, אולם לעתים נדרש תיווך של המידע למשתתפים. מסיבה זו מציעים מוזיאונים רבים סיורים מודרכים, אך גם הם בקצב ובהתקדמות מוכתבים מראש ולא נגישים לכל המבקרים.

האפליקציה מיוזלופ משמשת כלי לתיווך בין מוצגים במוזיאון לילדים ובני נוער, ומשלבת משחק ותוכן ליצירת למידה משמעותית. התכנים משתנים בין התערוכות והתצוגות השונות ומפותחים בשיתוף פעולה עם המוזיאון המארח. בשלב זה, האפליקציה זמינה לביקור בשלושה מוזיאונים (מוזיאון ישראל, מוזיאון תל אביב ובית התפוצות) ובמהלך 2017 צפויה להשתלב בכ-10 מוזיאונים ברחבי הארץ.

כיצד מיוזלופ עובדת?

לאחר הורדת האפליקציה, יש לבחור את המוזיאון בו מבקרים ומבין התערוכות הזמינות.

כל תערוכה מציעה 10-20 "תחנות" כאשר בכל תחנה מתגלה חוייה משחקית אחרת.

על מנת לשחק המבקרים צריכים לעמוד מול המוצגים בתערוכה עצמה, להתבונן בהם ולהשיב בהתאם.

לדברי קרן ברלר, מייסדת-שותפה ומנכ"לית מיוזלופ: "היופי בשימוש במשחקים הוא שהם כיפים ואינטואיטיבים ולכן הופכים כל למידה שנעשית דרכם למשמעותית יותר. למידה באמצעות משחקים הופכת את תהליך הלמידה לחווייתי, מעניין, מסקרן ומאתגר. מיוזלופ משתמשת בכלים המשחקיים ובמכשירים הניידים על מנת לעודד התבוננות במוצגים הפיזיים במוזיאון. דרך החוויה הטובה שנוצרת המבקרים שמים לב לפרטים ביצירה ומקבלים כלים להתבוננות. כל החוויה היא כיפית ואקטיבית, מהנה עבור מבקרים בכל הגילאים, הורים וילדים כאחד".

מפתחי האפליקציה הם בוגרי מאיץ הסטארט-אפים של MindCET מבית המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח) לחינוך ולמידה (EdTech – Education Technology). בתוכנית המאיץ, הנמשכת חמישה חודשים, מקבלים היזמים ליווי וייעוץ טכנולוגי ופדגוגי מידי מומחים בתחומים שונים, וחיבור לשותפים ומשקיעים בעולם ה-EdTech.

ברלר מוסיפה: "מערכות חינוך מבינות כיום את החשיבות שיש ללמידה הלא פורמלית על חוויית הלימוד המסורתית. כאשר הצטרפנו לתוכנית של MindCET לסטארטאפים ידענו שיש לנו רעיון ומוצר מצוין עבור מוזיאונים, ורצינו תמיכה והכוונה כיצד נוכל לייצר בעזרתו ערך מוסף בשוק החינוך הפורמלי".

אודות מיוזלופ (Museloop):

מייסדי מיוזלופ הם קרן ברלר, המשמשת כ- CEO; נתלי הלף, המשמשת כ- CMO ודור זומר, המשמש כ- CTO. מיוזלופ הוקמה על ידי נתלי הלף בעקבות תסכול שנבע מנסיונות לקחת את שלושת בניה המתבגרים למוזיאון. נתלי בעלת MBA מארה"ב וניסיון עשיר במחקרי התנהגות צרכנית, מיתוג ושיווק ולאחר שחקרה את השוק היא זיהתה צורך עמוק בחדשנות בקרב אנשי מוזיאונים ומבקרים כאחד.

לנתלי חברה קרן ברלר המחזיקה בתואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת קולומביה בניו יורק. קרן עבדה כיועצת אסטרטגית ולאחר מכן כבנקאית השקעות בניו יורק. לשתיים הצטרף דור זומר שלמד מדעי המחשב בטכניון והוא בעל חמש שנות ניסיון מגוון בפיתוח. דור מוביל את הצד הטכנולוגי של המיזם.

אודות מטח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית)

המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח) הוא חברה לתועלת הציבור הפועלת זה ארבעה עשורים לקידום חינוך איכותי וחדשני המכוון לכל תלמיד ותלמידה במדינת ישראל. מטח מפתח חומרי הוראה ולמידה, כלים טכנולוגיים, מודלים פדגוגיים, כלי הערכה ומדידה, ומגוון שירותים מותאמים ללומדים ומלמדים. מטח מחויב לשרת את כלל תלמידי ישראל ופיתוחיו מותאמים לתכנית הלימודים ולקבוצות שונות באוכלוסייה. במטח 450 עובדים, אנשי תוכן, פדגוגיה, מדידה והערכה וטכנולוגיה ובראשותו גילה בן-הר.

אודות חממת החדשות של מטח, MindCET:

כחלק משאיפתו לקדם חדשנות ולהיות חממה ליצירת פתרונות חינוכיים פורצי דרך, הקים מטח ב-2012 את MindCET , מרכז לחדשנות ולפיתוח טכנולוגיות בחינוך, המתמקד במיזמים המשלבים טכנולוגיה ולמידה. המרכז, בראשותו של אבי ורשבסקי פועל במקביל בתל אביב ובירוחם שבנגב. מאז הקמתו, לקחו חלק בתוכניות MindCET השונות כ-70 פרויקטים, בשלושה מסלולים שונים – אקסלרטור לסטארטאפים, תוכנית ייעודית למורים-יזמים, ומסלול שלישי המיועד ליוזמות בעלות אופי מחקרי- ניסיוני.

הפרויקטים המתקבלים ל-MindCET, משלבים טכנולוגיות חדשניות בסביבות חינוך ולמידה שונות. לדוגמא, שימוש במשקפי VR ללימוד פיזיקה, לימוד שפת קוד ותכנות לילדים, פיתוח פלטפורמות מקוונות לשיתוף ידע ועוד. היזמים נהנים מליווי וייעוץ עסקי, מוצרי ופדגוגי על ידי מומחים בתחומים שונים, פיילוטים עם משתמשים, וחיבור לשותפים ומשקיעים בעולם ה-EdTech.

בין הסטרטאפים הבולטים שלקחו חלק בעבר:

CodeMonkey - משחק ללימוד תכנות ושפת קוד לילדים החל מגיל 9. החל משנת 2014 שיחקו בקודמאנקי שלושה מליון משתמשים ברחבי העולם, בזכות שותפויות מסחריות בארה"ב, ישראל, שבדיה, יפן, ברזיל ורוסיה. בנוסף, המשחק שימש באולימפיאדת התכנות של משרד החינוך בשנתיים האחרונות, בה לקחו למעלה מ- 250 אלף ילדים בשנת 2016 לבדה.

Cnature - אפליקציית מובייל לזיהוי צמחים ובעלי חיים, האפליקציה משרתת עשרות אלפי משתמשים בישראל. לאחרונה התקבלה החברה לתכנית ההאצה היוקרתית MassChallenge בבוסטון, לקראת השקה בינלאומית של המוצר.