הכנסת קיבלה בקריאה טרומית את הצעת החוק של אילן גילאון ודב חנין להגדלת קצבת הנכות: "העלאת קצבת הנכות תחלץ אנשים מעוני" לפני כמה דקות קיבלה מליאת הכנסת, בקריאה טרומית, את הצעת החוק של ח"כ אילן גילאון וח"כ דב חנין, שעניינה הגדלת קצבת הנכות לגובה שכר המינימום.

כלים
העלאת קצבת הנכות תחלץ אנשים מעוני
העלאת קצבת הנכות תחלץ אנשים מעוני

ח"כ חנין אמר בדיון: "אין בכנסת אף אחד שמאמין ברצינות שאנשים בישראל יכולים לחיות מקיצבה של 2,342 שקלים לחודש, שהיא קצבת הנכות לבעלי דרגת נכות מלאה. זה בלתי אפשרי לחיות מקיצבה כזו. העלאת קצבת הנכות תחלץ אנשים רבים מעוני, והמאבק בעוני הוא אחד המאבקים המרכזיים שעלינו כחברה לעשות".

עוד אמר ח"כ חנין - שהיה ממובילי המאבק להעלאת שכר המינימום בכנסת הקודמת - כי "אנחנו אמרנו כולנו כאן בכנסת, כשהעלנו את שכר המינימום, שהשלב המשלים צריך להיות גם העלאה של קצבת הנכות, שאסור שתישאר מאחור".

והוסיף: "אומרים לנו שאין כסף, אבל אותה ממשלה שאומרת שאין כסף - מורידה בהצעת התקציב הקרובה את מס החברות מ-24% ל-22%, ובכך היא נותנת 4.5 מיליארד שקלים לעשירים. אם 'אין כסף', אז למה מחלקים מתנות לעשירים? אני מזכיר לכולנו, שכשנתניהו נבחר להיות שר האוצר בשנת 2003 - שיעור המס היה 36%".