סול צ'יפ מציגה: יחידה סולארית אוטונומית אלחוטית עבור חקלאות מדייקת משופרת והשקיה חכמה חברת סול צ'יפ מאפשרת אופטימיזציה של צריכת המים ושיפור היבולים החקלאיים על בסיס נתונים הנאספים מהשדה. סול צ'יפ, ספקית חדשנית בתחום האינטרנט של הדברים (IOT) ושל מערכות ופתרונות של קצירת אנרגיה מהשמש, הודיעה היום על כניסתו לשוק של הפיתוח הטכנולוגי החדש שלה: Sol Chip Comm™ - תג סולארי אוטונומי ואלחוטי ליישומי חקלאות מדייקת והשקיה חכמה.

כלים
"חקלאות מדייקת היא ללא ספק העתיד של החקלאות"
"חקלאות מדייקת היא ללא ספק העתיד של החקלאות"

Sol Chip Comm, או SCC, מבית סול צ'יפ הוא תג אלחוטי אולטרה קומפקטי המופעל על ידי אנרגיה סולארית ואינו זקוק לתחזוקה כלשהי. ה-SCC מספק אנרגיה למגוון חיישנים, מפעיל אותם ומחברם לענן באופן אלחוטי.

ביישומי חקלאות מדייקת והשקיה חכמה, SCC מזין נתונים בזמן אמת לשרת חקלאות מדויקת בענן. הנתונים נוצרים על ידי מאות חיישנים חקלאיים הפרוסים בשטח, כולל חיישני לחות הקרקע, טמפרטורת הקרקע, טמפרטורת הסביבה, טמפרטורת האוויר, רמות הדישון ועוד. נתונים חיוניים אלה נאספים על ידי יחידות ה- SCC, מועלים לענן באופן אלחוטי ומעובדים על ידי יישומי חקלאות מדייקת ייחודיים, לקבלת החלטות מונחות נתונים בנוגע לייעול השקיה ודישון, ושיפור איכות היבולים.

סול צ'יפ ומכשיר ה SCC החדש שלה פורצים את המחסומים בדרך לאימוץ טכנולוגיות החקלאות המדייקת וההשקיה החכמה. SCC, המבוסס על טכנולוגיית קצירת האנרגיה החדשנית של סול צ'יפ, פועל מאנרגיית השמש, ומתוכנן לפעול ברציפות במשך יותר מעשר שנים ללא כל דרישות תחזוקה, דבר שמייתר את הצורך להחליף סוללות באופן תדיר וההשלכות הסביבתיות הכרוכות בשימוש בסוללות. בתור מכשיר אלחוטי, ה SCC מבטל את העלויות והמאמץ הכרוכים בפריסה ותחזוקה של חוטים אל החיישנים המותקנים בשטח. ממדיו הקומפקטיים של SCC הופך את המוצר קל להתקנה ולהתקנה מחדש בכל סביבות החקלאות הרלוונטיות, הוא אינו מפריע לעובדים בשדה או לציוד חקלאי, ואינו בולט לעיני גנבים. בנוסף, עלותו הנמוכה של SCC הופכת את הפריסה של חיישנים אלחוטיים למטרות חקלאיות לנגישה גם מבחינה כלכלית.

"חקלאות מדייקת היא ללא ספק העתיד של החקלאות", אמר אבי שווייצר, ה CTO של נטפים, החברה המובילה בעולם לטפטפות חכמות ופתרונות מיקרו השקיה. "וסול צ'יפ נוקטת בגישה הנכונה שתהפוך את ההבטחות של החקלאות המדייקת וההשקיה החכמה למציאות".

"עם טכנולוגיית ה- LightBattery™ שלנו, סול צ'יפ ממוצבת באופן ייחודי לקראת מימוש החזון שלנו לאפשר פעולתם של מיליארדים של מכשירים חכמים אוטונומיים ברשת האינטרנט של הדברים (IoT) באופן חסכוני ומותאם לסביבה בת קיימא", הסבירה ד"ר שני קיסר, מייסדת ומנכ"לית סול צ'יפ. "מכשיר ה- SCC החדש שלנו מדגים בבירור תכונות אלה, הנדרשות לחקלאות מדייקת והשקיה חכמה, ואנו עובדים כעת על יישומים חדשים עבור שווקים נוספים".

בנוסף לחקלאות מדייקת והשקיה חכמה, את מכשיר ה SCC של סול צ'יפ ניתן ליישם גם בערים חכמות, רשתות חכמות לחשמל, מעקב אחר ציוד ויישומים דומים.

סול צ'יפ מציעה כעת , הכוללת שני תגיSCC , שני חיישנים, מרכזת אלחוטית, כל האביזרים הנלווים הדרושים, גישה לשרת אינטרנט של צד שלישי ותמיכה. כל הרכיבים של ערכת ההתנסות מחוברים מראש, והערכה מוכנה לפריסה ותחילת בדיקות מיידית בשדה פתוח או בחממה.

סול צ'יפ תדגים את מכשיר ה- SCC החדש בתערוכת ההשקיה שתיערך בלאס וגאס בתאריכים 7-8 בדצמבר, בביתן 1446.

אודות סול צ'יפ: סול צ'יפ היא חברה המתמחה במערכות האינטרנט של הדברים (IOT) ובאספקת פתרונות טכנולוגיים המבוססים על קצירת אנרגיה מהשמש. סול צ'יפ מפתחת ומייצרת פתרונות IOT שאינם מצריכים כל תחזוקה שהיא ומבוססים על טכנולוגיית ה, LightBattery™ – Everlasting Solar Battery הסוללה הסולארית לתמיד מתוצרת החברה. סוללה קומפקטית זו יכולה לספק אנרגיה לכל החיים עבור מכשיריIOT , ללא דרישות תחזוקה. הטכנולוגיה של סול צ'יפ מספקת את הפלטפורמה הנדרשת עבור יישומים כגון בית חכם, ערים חכמות, חקלאות מדייקת ועוד.