חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות בע"מ מודיעה על מינויו של תא"ל (במיל') פיני יונגמן, לתפקיד סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת מערכות לעליונות אווירית פיני יונגמן יחליף את יוסי דרוקר, המסיים את תפקידו ברפאל לאחר קריירה ארוכה ומגוונת של תפקידים רבים ומשמעותיים שהאחרון שבהם הוא סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת מערכות לעליונות אווירית.

כלים

פיני יונגמן, בן 56, מהנדס מערכות מידע, הצטרף לרפאל בשנת 2005, שימש כראש תוכנית "שרביט קסמים" ובתפקידו האחרון כיהן כראש מינהלת מערכות הגנה מטילים ותלול-מסלול ברפאל.

חטיבת מערכות לעליונות אווירית אחראית על מערכות הגנה מפני טילים, כדוגמת "שרביט קסמים" ו"כיפת ברזל", על טילי אוויר-אוויר מסוג פיתון ודרבי ועל מערכות נוספות.

מנכ"ל רפאל, האלוף (במיל') יואב הר-אבן אמר כי פיני יונגמן מביא עימו ניסיון וידע רב של תחומי פעילות החטיבה והוא משוכנע שהוא יידע להוביל אותה ולממש את היעדים הלאומיים והשיווקים הניצבים בפניה.

הר-אבן הודה ליוסי דרוקר על תרומתו רבת השנים למערכת הביטחון בכלל ולרפאל בפרט, והדגיש שדרוקר היה מעורב בפרויקטים רבים ומשמעותיים, שהבולט והמפורסם בהם הוא "כיפת ברזל", עליו גם קיבל את פרס ביטחון ישראל.

המינוי ייכנס לתוקפו בשנת 2017.