עיסוי הריון עוזר להמריץ את זרימת הדם ברקמות הרכות ולהפחית הצטברות נוזלים. לאורך זמן, הדבר מסייע לעבודת המערכת הלימפטית, שעסוקה בזמן היריון, אולי יותר מבכול תקופה אחרת בחיי האישה ההריונית, בניקוי הרעלים מהגוף. "ההבדל הבולט ביותר מעיסוי רגיל", אומרת ניצה אסייג, מנהלת השיווק של 'בית דרך חיים' באשדוד, "הוא שבדרך כלל, העיסוי מתבצע ברובו בשכיבה על הצד, שהיא התנוחה הנוחה יותר לאישה, והבטוחה יותר לתינוק".

כלים
העיסוי מתבצע ברובו בשכיבה על הצד, שהיא התנוחה הנוחה יותר לאישה, והבטוחה יותר לתינוק
העיסוי מתבצע ברובו בשכיבה על הצד, שהיא התנוחה הנוחה יותר לאישה, והבטוחה יותר לתינוק

הטיפול עשוי לעזור למגוון של סימפטומים המלווים את ההיריון, לרבות שיעור היציבה וחלוקה מיטבית של המשקל על עמוד השדרה, משפר את מוכנות השרירים והמערכות לתפקוד מיטבי במהלך הלידה, מקל על כאבי הצירים ותורם להתפתחות לידה תקינה ונטולת סיבוכים. הטיפול עשוי לסייע בכאבי גב, ראש, רגליים, שרירים ופרקים ולהקל במצבי בצקת, התנפחות הפרקים שנגרמת במהלך ההיריון מחוסר תנועה ולחץ על כלי הדם הראשיים.

העיסוי יכול לסייע בהפרעות שינה: העיסוי מוריד את רמת ההורמונים שקשורים למתח, מעלה את רמת ההורמונים שקשורים במצב רוח טוב וממתן את תופעות הלוואי שנגרמות מהפרשת ההורמונים הקשורים בהריון. לטיפול יש אפקט מצטבר, לא רק לגוף אלא גם לנפש, ולכן חשוב להגיע לטיפול לעתים תכופות. הטיפול ההמשכי, מעבר להיותו מהנה במיוחד, הוא בעל השפעה ועשוי לסייע בשיפור תפקוד האברים הפנימיים, היציבה, תחושת החיוניות, הכוח ואף מצב הרוח, ומסייע לעבור את ההיריון בקלות ובנועם. הטיפול יכול לסייע לבריאותו ולהתפתחותו התקינה של העובר, ולעזור להכין את הגוף לקראת הלידה.

באופן כללי, הטיפול מתאים לנשים בהריון החל מהשבוע ה- 15, ולא לפני, אשר לא נמצאות במצבים של הריון בסיכון גבוה, יתר לחץ דם, רעלת הריון, שסובלות מכאבי ראש פתאומיים או כל בעיה רפואית אחרת. בכל מקרה, יש להתייעץ עם רופא לפני קבלת הטיפול.

הטיפול מתבצע בלבוש תחתון (לא בעירום), על מיטת טיפולים, עם שמנים ארומאטיים איכותיים המשפרים את מרקם העור, מפחיתים סימני מתיחה, מזינים, מבריקים ומגמישים את העור.