אתם חוסכים שקל לשקל, בונים תוכניות, מקימים מקום, צוברים קהל לקוחות, יוצרים קשרים ומצליחים להריץ עסק משלכם כמו שתמיד חלמתם.

כלים

לא הייתם רוצים שיום אחד הכל ייהרס בבת אחת בגלל שיקול דעת לא נכון, בגלל ניסיון מוטעה לחסוך שקל בכך שלא תבזבזו שניים, נכון?

לכן, כשאתם מקימים עסק, אחד הדברים הראשונים שעליכם לעשות זה ביטוח עסק. לכאורה זה נראה דבר בנאלי וברור מאליו, הרי אין מי שלא יגיד לכם שלא צריך ביטוח לעסק, כל בעל עסק מנוסה יאמר לכם שזה אחד הדברים הראשונים שעליכם לעשות.

אתם צריכים לארגן ביטוח כזה בשביל לשמור על עצמכם מפני גנבים ופריצות, אתם צריכים לארגן ביטוח כזה בשביל להגן על עצמכם מפני נזקים למבנה, מפני נזקים שעלולים להיגרם לעובדים או ללקוחות שלכם, וכן אתם צריכים לארגן לעצמכם ביטוח עסק בשביל להגן על עצמכם מפני כל נזק שעלול להיגרם למכונות או למכשירים שנמצאים ברשותכם.

כמו שאמרנו, לכאורה זה דבר בנאלי וברור מאליו, אך יש לא מעט בעלי עסקים שאומרים לעצמם, נכון יותר שלא לעשות ביטוח עסק, הרי זה לא באמת הכרחי, "מה כבר יכול לקרות"? אך מספיק אסון אחד, אירוע אחד קיצוני שדורש התערבות של חברת ביטוח, בשביל להבין עד כמה זה חשוב. נכון שהתשלומים פר חודש הם גבוהים ולחברת הביטוח יש דרישות לא מועטות לגבי הגברה ואמצעים אחרים, אך זה חשוב ומהותי לקיים אותן ולעמוד בתשלומים, לו בשביל שבשעת הצורך, החברה תעמוד לרשותכם.

מה צריך לבדוק כשעושים ביטוח עסק

ישנם מספר נקודות שצריך לבחון כשעושים ביטוח עסק. ראשית, יש לבדוק מי זו החברה אצלה אתם מבוטחים. איזה מערך שירות היא מציעה לכם, כמה מהר היא זמינה ונגישה עבורכם. עליכם לבדוק האם החברה מקיימת מערך שירות עסקי מיוחד לבעלי עסקים. מערך שאמור לעבוד מהר יותר מאשר מערך רגיל.

שנית, יש לבדוק מה החברה מציעה לכם במסגרת הפוליסה. אילו תוכניות ביטוח היא מציעה, מה העלויות של תוכניות, אלו חלופות היא מציעה במקרה של גניבה, פריצה, תקלות במכשירים ועוד. יש לבדוק האם מדובר בפוליסה אחת או במספר פוליסות (פוליסה למבנה, פוליסה למלאי, פוליסה למכשירים ועוד).

שלוש, כמובן צריך לבדוק מה גובה הפרמיה שעליכם לשלם עבור כל אחד מהחלקים של הפוליסה, מה גובה ההשתתפות העצמית, מה נדרש מכם במסגרת הפוליסה (למשל כתנאי אחזקה ואבטחה של המקום).

ארבע, כל פוליסת ביטוח מבנה, כולל ביטוח עסק, כוללת ביטוח כנגד אסונות טבע מסוגים שונים, וכמובן על מאפיינים שונים במבנה. יש לבחון מה הפוליסה שלכם אומרת ומה זמן האכשרה של הפוליסה לפני שאתם יכולים להשתמש בה.

חמש, חשוב לוודא מי עובד מולכם, האם יש לכם איש קשר בחברה, מה הניסיון שלו, וכמובן מה רמת שירות והאמינות שלו ושל החברה בפרט.