‏חברת Lightricks הישראלית, משיקה את הדור הבא של אפליקציית עריכת תמונות הסלפי שלה, Facetune, לאחר שהגרסה הראשונית כבשה את העולם והפכה לאחת האפליקציות הישראליות הנמכרות ביותר בכל הזמנים - לראשונה, האפליקציה מוצעת להורדה בגרסה חינמית. האפליקציה כוללת עריכת תמונות פורטרט בזמן אמת, באמצעות מציאות רבודה (Augmented Reality) ומגוון כלים חדשניים מבוססי בינה מלאכותית.

כלים

לייטריקס, החברה המפתחת של טכנולוגיות עיבוד התמונה למובייל ושתי האפליקציות המצליחות Facetune ו- Enlight, השיקה היום את Facetune 2.

בעקבות ההצלחה של הגרסה הראשונה, אשר זכתה להיבחר ע״י אפל לאחת מהאפליקציות הטובות ביותר לשנת 2013 ושדורגה במקום החמישי והשישי בטבלת האפליקציות בתשלום הנמכרות ביותר לשנת 2014 ו -2015 בהתאמה, לייטריקס משיקה את גרסה 2.0.

הגרסה החדשה כוללת גרסאות משודרגות של כלים קיימים ומגוון רחב של כלים ואפשרויות חדשות שמאחוריהן עומדת טכנולוגית עיבוד תמונה חסרת תקדים.

ההשקה של Facetune 2, הזמינה במודל חינמי הכולל אפשרות לרכישת פיצ׳רים בחנות האפליקציה או מנוי עם גישה חופשית, מסמלת את תחילתו של המעבר בעולם האפליקציות למודל תשלום הכולל מינוי מתחדש.

הנוסחה הייחודית של לייטריקס, הכוללת ממשק אינטואיטיבי ויכולות עריכה עוצמתיות הניעו את ההצלחה העולמית של Facetune בשוק תחרותי של אפליקציות לעיבוד תמונה. תמונות הפכו לחלק משמעותי ביותר מחווית המשתמש במובייל והגרסה החדשה של Facetune פותחה על מנת לעמוד בדרישות המשתמשים שהולכות ומתרחבות עם הזמן מחד ולספק חווית שימוש במובייל ברמה הגבוהה ביותר מאידך. מאחורי Facetune 2 עומדת טכנולוגית עיבוד התמונה המתקדמת ביותר כיום במובייל המספקת לראשונה במובייל מידול 3D של פנים. בנוסף, האפליקציה מציעה מספר פיצ׳רים הנתמכים על ידי טכנולוגיות בינה מלאכותית ומציאות רבודה המאפשרים למשתמש חווית עריכת תמונות פורטרט (סלפי) בזמן אמת, והכל בכף ידם.

פיצ׳רים מרכזיים:

Face: כלי זה מאפשר למשתמשים לעצב מחדש מאפייני פנים שונים וזאת על ידי שימוש בבינה מלאכותית כדי להבין איך כל חלק בפנים משתנה ומשפיע על כל המאפיינים האחרים וזאת על מנת לשמור על כל התמונה כמה שיותר קרובה למציאות. לדוגמא, בתמונות סלפי ללא חיוך, ניתן לעצב מחדש חיוך והאפליציה תדע לשנות את שאר מאפייני הפנים כך שיראה טבעי לחלוטין.

Live Preview: לראשונה אי פעם, משתמשים יכולים לשנות בזמן אמת, דרך המצלמה הקדמית (selfie mode) מאפייני פנים ואפקטים נוספים, לפני ביצוע העריכה הסופית. תכונה זו משתמשת במציאות רבודה על מנת ״להלביש״ על הפנים מודל תלת-מימדי ובכך מאפשרת למשתמשים להתנסות בזמן אמת במגוון עריכות דוגמת: החלקת עור, הלבנת שיניים, הבלטה או שינוי צורה של מאפייני פנים שונים דוגמת גודל העיניים והאף, הבהרה והצללה של אזורים מסוימים בפנים ועוד.

Relight: על ידי שימוש באינטיליגנציה מלאכותית, כלי זה מסיר מהפנים את התאורה המקורית בה הן צולמו ויוצר תאורה חדשה הניתנת לעריכה. באמצעות כלי זה, המשתמשים יכולים לשלוט על כל מאפייני תאורת הפנים, ללא קשר לסביבה בה נלקחה התמונה ולערוך את הכיוון, החוזק ושאר מאפייני תאורה - ממש כמו בסטודיו מקצועי.

״היחס של המשתמשים לאפליקציות מובייל עבר שינוי גדול מאז השקנו את הגרסה הראשונה של Facetune. גרסה זו הייתה מאוד פופולרית ועל כן רצינו להעניק למשתמשים חוויה איכותית ומלהיבה יותר״, אמר ד״ר זאב פרבמן, מייסד שותף ומנכ״ל לייטריקס. ״אנחנו עובדים עם טכנולוגיית עיבוד התמונה המתקדמת ביותר, ומביאים אותה אל המשתמשים בצורה פשוטה, באמצעות ממשק משתמש קל ואינטואיטיבי. אפליקציות צריכות להשאיר מאחור מודלים בהם האפליקציה חינמית או בעלות חד-פעמית על מנת לתמוך במחקר ופיתוח איכותיים וברי-קיימא. אנחנו מקווים שמודל המנויים החדש של אפל יגרום בדיוק לכך - יאפשר למפתחים של כלים לשגשג ב iOS ולהצמיח מתוכם תוכנות מגדירות קטגוריה כמו אלו שנבנו בעידן הדסקטופ״, הוסיף ד״ר פרבמן.

גרסאות משודרגות של כל הכלים שזמינים בגרסה הראשונה של Facetune זמינים בחינם גם בגרסה החדשה. Facetune 2 כוללת חנות בתוך האפליקציה, בה משתמשים יכולים לנסות ולקנות מגוון רחב של פיצ׳רים נוספים או לבחור לעשות מנוי חודשי או שנתי ולקבל גישה חופשית ומלאה לכל הפיצ׳רים הקיימים בחנות ולאלו העתידים להגיע, לתכנים חדשים ושירותים נוספים. לייטריקס תמשיך לעדכן ולשחרר כלים ופיצ׳רים חדשים למנוייה.

על Lightricks

לייטריקס הוקמה בתחילת 2013 ע"י חמישה מייסדים, ארבעה מהם דוקטורנטים מהאוניברסיטה העברית בעלי רקע רב בתעשיה ובאקדמיה. בין היתר פיתחה החברה את LTEngine™, מנוע עיבוד תמונה מתקדם ואת SafeBrush™, כלי המספק תוצאות מדויקות של עריכה במובייל.

לייטריקס היא המפתחת של שתי אפליקציות מובילות לעיבוד תמונה: Facetune™ היא אפליקציה פופולרית ומתקדמת לעיבוד תמונות פורטריט (סלפי) שזכתה במקום השישי ברשימת אפליקציות ה- iOS הנמכרות ביותר בשנת 2014 ודורגה כאחת מהאפליקציות הטובות ביותר בשנים 2013 ו- 2014 ע"י אפל וגוגל (בהתאמה). Enlight™, האפליקציה השנייה שפיתחה החברה, היא אפליקציה פורצת דרך לעריכת תמונה. האפליקציה כיכבה כבחירה הגלובלית של עורכי אפל לשנת 2015, הגיעה למקום הראשון הכללי ב- 128 מדינות ומשתמשת כמקרה מבחן של חברת פייסבוק לרכישת משתמשים.

בסה״כ, נמכרו שתי האפליקציות ביותר מתשעה מליון עותקים עד כה. באוגוסט 2015ֿ לאחר כשנתיים של פעילות במימון עצמי, ביצעה לייטריקס סבב גיוס ראשון של 10 מיליון דולר בהובלת כרמל ונצ׳ורס מקבוצת ויולה. לייטריקס ממשיכה לפתח טכנולוגיות מתקדמות ביותר על מנת ליצור את הדור הבא של הכלים ליצירה ועריכה של תוכן במובייל.