חושבים על תואר שני במשפטים? 5 שיקולים שישפיעו על העתיד המקצועי שלכם

כלים

אם בעבר ניתן היה להסתפק בתואר ראשון למשפטים וברישיון עריכת הדין, היום תואר שני הפך להיות נקודת מוצא לקריירה מצליחה ומספקת בעולם המשפט. מבחינה זו, תחום המשפטים אינו יוצא דופן, שכן רף ההשכלה הנדרש להתקדמות מקצועית עולה בהתמדה בכל ענפי התעשייה בארץ ובעולם. מי שמעוניין אפוא לבסס עצמו כמשפטן מומחה ומקצוען מוביל בתחומו יזדקק במוקדם או במאוחר לתואר שני, לפחות.

סוגיה מרכזית שתשפיע בצורה מכרעת על יכולתכם למנף את התואר השני לקידום מקצועי היא בחירת מקום הלימודים אליו תירשמו ללימודי תואר שני

אלו הם חמשת הדברים החשובים שתזדקקו להם בבואכם לבחור את המוסד האקדמי בו תלמדו לתואר שני:

למוסד האקדמי שבו ילמד התואר יש השפעה ישירה ומהותית על המשך מסלול הקריירה שלך. המשוואה פשוטה - ככל שהמוסד יוקרתי יותר, הוא מאפשר תכנית לימודים איכותית יותר. וזאת משום שיוקרתו של המוסד מושכת אליו את המרצים הבכירים ביותר בישראל וסטודנטים מוטיבטיביים שנעים לבלות בחברתם בשנות הלימודים. עם שם של מוסד אקדמי מוביל המתנוסס על קורות החיים שלכם תזכו בעמדת פתיחה טובה יותר בבואכם להתמודד על מקום עבודה בשוק מקצועי רווי ותחרותי כשוק עריכת הדין.

הלימודים במוסד אקדמי יוקרתי ובמסלול לימודים נחשב מייצרים מסגרת חברתית-מקצועית שהנה סוג של חממה אנושית של סטודנטים איכותיים, בעלי רזומה מכובד, ושאיפות גבוהות למצוינות. ההשתתפות בתכנית מספקת לסטודנטים הזדמנות למפגשים בינאישיים עם מרצים ועם חברים לספסל הלימודים. קשרים בלתי אמצעיים שנוצרו במסגרת הלימודים האקדמיים בכלל, ובמסגרת הלימודים לתואר שני בפרט, ילוו את הסטודנטים בהמשך הקריירה ויהוו את התשתית לרשת הקשרים המקצועית שלהם.

תכנית הלימודים צריכה להיות איכותית ועם תוכן מקצועי ואקדמי עשיר. אולם, עליה גם להתחשב ביכולתו של הסטודנט לעמוד בה. הן במובן האישי (משפחה, ילדים וכדומה) והן במובן המקצועי (עבודה נוספת, רקע אקדמי קודם). על הסטודנט ליצור איזון בריא בין דרישות התוכנית והיוקרתיות שלה ובין יכולתו האישית לעמוד בה. עם זאת, מומלץ תמיד לנסות לכוון גבוה. לעולם לא תדעו למה אתם מסוגלים אם לא תנסו.

תכנית הלימודים צריכה לספק מענה גם למשפטנים מעולם המעשה וגם לחוקרים מעולם התיאוריה. מסלולים רבים של תואר שני מתהדרים בתכניות להתמחות מקצועית, אך אינם מספקים אפשרות מעשית ומובנית למסלול מחקרי. הדבר מעמיד את הסטודנט המעוניין לשמור לעצמו את האפשרות להמשיך בעתיד למסלול מחקרי בפני בעיה. גם אם הדבר נראה מיותר בעיניכם כעת, נסו שלא לסגור את האופציה למחקר בעתיד. החיים המקצועיים הם ארוכים וחד גוניים. מחקר אקדמי באיכות גבוהה מוסיף עניין לחיים ומאפשר התקדמות למסלולי דוקטורט ופוסט דוקטורט. לימוד מחקר באוניברסיטת מחקר מובילה עשוי להקנות לכם כלים חשובים שישמשו אתכם גם בחייכם המקצועיים גם אם לא תפנו בסופו של דבר למסלול של מחקר אקדמי. המבט אותו רוכש החוקר על החיים ועל המקצוע הוא מבט מזווית רעננה וביקורתית שמאפשר ניתוח ביקורתי וחשיבה מחוץ לקופסה. בעולם תחרותי ומשתנה ללא הרף- יכולת כזו לא תסולא בפז.

כאשר אתם בוחנים את תכנית הלימודים במוסד האקדמי אל תשכחו להקדיש תשומת לב לשמות המרצים ולרזומה שלהם. מרצים שמלמדים בתכנית התואר השני יכולים להיות מרצים המגיעים מעולם המעשה שהגיעו על מנת ללמד חומר ענייני, או שהם יכולים להיות דמויות מפתח באקדמיה ובעולם המשפט. הדרך לרכוש מומחיות בעלת ערך מיוחד וארוך טווח בלימודי תואר שני עוברת דרך לימוד עם המומחים האקדמיים המובילים בתחומם.

ההחלטה להירשם ללימודי תואר שני מהווה רק תחילתה של הדרך. בחירת המוסד האקדמי המתאים לצרכים שלכם, בחינת מסלול הלימודים והתמקדות באיכות המרצים הם שלבים הכרחיים בדרך לתואר השני ממנו תפיקו את התועלת המצופה. בחירות מושכלות בתחומים אלו יקדמו אתכם בעולם משפטי ויהוו עבורכם מקפצה הן לסיפוק אישי ומקצועי והן להשתלבות בצמרת עולם המשפט.

לפרטים נוספים – לחץ כאן http://andromedia.co.il/lawheb/