• ערב ההשקות של מיזמי המחזור השלישי של 'A3i' לטכנולוגיה מסייעת ייערך ביום א' 27.11.16 במכון ויצמן

• בערב ההשקות ייחשפו 10 סטארטאפים טכנולוגיים וחברתיים לשיפור איכות חייהם של אנשים עם מוגבלויות

כלים
תומר באקסלרטור, צילום: גיא חצרוני
תומר באקסלרטור, צילום: גיא חצרוני

ערב ההשקות החגיגי לרגל סיום המחזור השלישי של אקסלרטור 'A3i' לטכנולוגיה מסייעת ייערך ביום א', 27.11.2016 בשעה 19:00 במכון ויצמן. זהו מאיץ היזמות הראשון בעולם למיזמים בתחום הטכנולוגיה המסייעת עבור אנשים עם מוגבלויות.

האקסלרטור מנוהל במשותף על ידי PresenTense (ארגון המקדם חדשנות בקרב קהילות ואוכלוסיות שונות בפריפריה החברתית והגיאוגרפית בישראל) ובית איזי שפירא, ובשותפות קרן משפחת רודרמן, הפדרציה היהודית של לוס אנג'לס וה-LightHouse.

בערב ההשקות ייחשפו 10 סטארטאפים טכנולוגיים וחברתיים הפועלים לשיפור איכות חייהם של אנשים עם מוגבלויות, ביניהם : "Crescent by 6Degrees" - מוצר המאפשר שליטה במכשירים חכמים עבור אנשים עם מוגבלות בגפיים עליונות; "GetSure" – פלטפורמה אינטרנטית המאגדת קבוצות רכישה לביטוחי בריאות ופנסיה עבור "מסורבי ביטוח"; ""Torso Stepper - כיסא לשיקום מוטורי עבור אנשים בעלי מוגבלויות וקשיי הליכה; " VR - Impact" - סביבה טיפולית חווייתית תלת-ממדית של מציאות מדומה המאפשרת בדיקת מדדים בקרב מטופלים מחוץ למרפאה ועוד.

מאיץ היזמות 'A3i' נותן דגש מיוחד לטיפוח מיזמים טכנולוגיים ועסקיים המיטיבים עם חייהם של אנשים עם מוגבלויות בישראל. ערב ההשקות הוא שיאו של תהליך ממושך במסגרתו זכו היזמים להכשרה מקצועית, ליווי אישי של מנטורים ויועצים עסקיים, חיבור לאקוסיסטם היזמי הקריטי להצלחת המיזם, וכן לחשיפה רחבה בפני משקיעים פוטנציאליים.

בוגרי המחזורים הקודמים של האקסלרטור זכו להצלחה רבה, הכוללת בין היתר זכייה בפרס על סך מיליון דולר מטעם "Verizon", קבלת מענקים מהמדען הראשי במסלול לחדשנות טכנולוגית בתחום המוגבלויות, זכייה בתחרויות ומענקים מקרנות בינלאומיות המקדמות עסקים בעלי השפעה חברתית. כמו כן, שלושה יזמים גייסו השקעות סיד. עודד בן-דב, מייסד Sesame Enable ובוגר המחזור הראשון אף לקח חלק בפרויקט "הכל בראש", פרויקט חברתי של Google ובית איזי שפירא. הודות למענק על סך מיליון דולר של החברה האמריקנית, חולקה בחינם הטכנולוגיה שפיתחה חברת הסטארט-אפ הישראלית. הטכנולוגיה מאפשרת לאנשים עם מוגבלות מוטורית בידיים גישה מלאה לסמארטפון (טלפון חכם) ולטאבלט (מחשב לוח).

גיא שפיגלמן, מנכ"ל ארגון 'PresenTense': "לפנינו שורה של יזמים שלא עונים על הסטריאוטיפ המקובל לסטארט-אפיסטים, ומוכיחים שחדשנות יכולה לשמש מצד אחד אפיקים חברתיים לא שגרתיים ובעת ובעונה אחת גם להוות עסק משגשג. ההליך המתרחש כעת באוסטרליה לקידום טכנולוגיות לאנשים עם מוגבלויות שבו מעורבת 'PresenTense', מעיד שפניו של העולם כולו ליזמות חברתית, ותעשיית החדשנות הישראלית יכולה למצוא את מקומה כחלוצה בתחום. כ-15% מאוכלוסיית העולם סובלים ממוגבלויות שונות, וההבנה כי תוחלת החיים של בני הגיל השלישי הולכת וגדלה וכי עבורם הטכנולוגיה היא לא עוד גאדג'ט אלא דבר שביכולתו לשנות חיים באופן דרמטי, משחקים כאן תפקיד משמעותי. באוסטרליה לבדה השוק של טכנולוגיה מסייעת ושירותים עבור אנשים בעלי מוגבלויות ואוכלוסייה מבוגרת נאמד בכ-22 מיליארד דולר, וישראל כאומת סטארט-אפ יכולה להוות את חוד החנית בתחום ולנתב את מיטב המוחות לפתרון סוגיות גלובליות מרכזיות המעסיקות כיום את החברה".

ג'ין יודס, מנכ"לית בית איזי שפירא: "בשנים האחרונות אנו עדים להתפתחות מואצת של הטכנולוגיה ולכוחה לחולל שינוי משמעותי בחייהם של אנשים עם מוגבלות. היא פותחת עולמות ומאפשרת תקשורת ולמידה שלפני כן לא הייתה אפשרית. זהו נושא מרכזי כיום על סדר היום הבינלאומי בשדה המוגבלויות ומעגל השחקנים המובילים פיתוח יזמות בתחום גדל ומתפתח. הידע המקצועי שנצבר בבית איזי שפירא, יחד עם החיבור לשטח, מאפשר לנו להציע ליזמים סביבה מקצועית ותומכת וייחודית".

שירה רודרמן, מנכ"לית קרן משפחת רודרמן: "מאיץ היזמות הוא שותפות המצליחה בכל שנה לייצר חידושים ותוצרים יוצאי דופן אשר מסייעים לאנשים עם מוגבלויות ומקדמים את שילובם בחברה. היזמים הייחודיים מביאים לתחום אנרגיה ויצירתיות ומפתחים פתרונות מגוונים אשר מלבד ערכם החברתי, הם גם בעלי פוטנציאל כלכלי גלובלי. כקרן המקדמת חדשנות בשילוב של אנשים עם מוגבלויות בחברה, אנו מאמינים כי ליזמות ולטכנולוגיה תפקיד מרכזי וחשוב בהשגת מטרה זו".

ארגון "PresenTense"פועל למען פיתוח יזמות עסקית וחברתית אשר צומחת מתוך הקהילה, מתוך תפישה ולפיה יזמות תורמת לחיזוק הכלכלה המקומית, מעשירה את חיי הקהילה ומסייעת בפתרון סוגיות מרכזיות בחברה. הארגון מקדם חדשנות ישראלית בקרב קהילות ואוכלוסיות שונות בפריפריה החברתית והגיאוגרפית כאחד, באופן שבו כלל החברה, ולא רק מיעוט נבחר, ייהנה מפירותיה של הצמיחה הכלכלית. הארגון הפעיל נכון להיום 54 מאיצי יזמות ב-16 ערים בעולם ותמך באלפי יזמים בתכניות השונות שמפעיל. http://presentense.org.il/

"בית איזי שפירא" הוקם לפני 36 שנים ומהווה מודל ארצי ובינלאומי לשילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה. הארגון פועל כדי להבטיח לאנשים עם מוגבלויות שותפות מלאה בחיי הקהילה ואיכות חיים טובה יותר על ידי פיתוח שירותי חינוך וטיפול חדשניים, פעילות רחבה ליצירת שינוי עמדות חברתי והפעלת מרכז למצוינות, מחקר והכשרה מקצועית בתחום הנכויות ההתפתחותיות. בזכות פעילויות אלו מונה בית איזי שפירא בשנת 2012 ליועץ בתחום המוגבלויות למועצה הכלכלית-חברתית של האו"ם (ECOSOC).

קרן משפחת רודרמן הינה קרן פילנתרופית פרטית הפועלת לשילובם של אנשים עם מוגבלויות בחברה בישראל ובארצות הברית. הקרן תומכת ומקדמת שוויון הזדמנויות לאנשים עם מוגבלויות בכל תחומי החיים ומממנת יוזמות ותכניות חדשניות המאפשרות זאת. אנו מאמינים כי חברה משגשגת היא חברה אשר מאפשרת מימוש מלוא הפוטנציאל של כלל אזרחיה באופן הוגן וכי שילוב בקהילה היא זכותו הבסיסית של כל אדם. היוזמות והתכניות הנתמכות על ידי הקרן מציעות מגוון שירותים ואפשרויות בתחומים: כלכלי-תעסוקתי, דיור, השכלה, ועוד. מידע נוסף ניתן למצוא באתר הקרן: www.rudermanfoundation.org

הפדרציה היהודית של לוס אנג'לס תומכת בהמשכיות העם היהודי, דואגת לחיזוק הקשר בין קהילות יהודיות בישראל ובתפוצות ותומכת במדינת ישראל ברת קיימא, בדגש על שיתוף, חיזוק ויצירת הזדמנויות לאוכלוסיות חלשות.

LightHouse : לייטהאוס היא פלטפורמת יזמים גמישה המציעה סביבה תומכת בחדשנות ומקום שמספק פעילות ענפה של תמיכה ביזמים. המקום מיועד לסטארטאפים בשלבים המוקדמים, הפעילים בתחומי הפינטק (Fintech), הסייבר, האינטרנט של הדברים (IoT), מובייל, E מדיקל והגיל השלישי.

למידע נוסף:

http://www.a3i.org.il/