ביה"ד הרבני האזורי בחיפה, קיבל בהחלטה תקדימית את עמדתו של ב"כ של האישה עו"ד גיא אופיר, מומחה לדיני משפחה וירושה וקבע כי, "פירוד לתקופה של ששה חודשים, עלול אמנם מצד אחד להוביל את הצדדים למסקנה כי אפסו הסיכויים לשלום בית ביניהם, אך מאידך, ייתכן ויוביל את הצדדים הנשואים זה 10 שנים לכלל מסקנה כי הריחוק אינו מועיל להם ואף יקרב ביניהם, כמנהג שני ידידים הרחוקים זה מזה..."

עו"ד גיא אופיר. צילום: שרית נס
עו"ד גיא אופיר. צילום: שרית נס

מבחן אמת. "על הצדדים להיפרד במגוריהם למשך ששה חודשים. ואנו סבורים, הפירוד יועיל לצדדים לחשוב ולהפנים את הזוגיות שביניהם ולגבש לעצמם את דרכם הלאה", כך קבעו דייני ביה"ד הרבני האזורי בחיפה בתיק גירושין שמנהלים מזה כשנה בני זוג תושבי הצפון, ונענו לבקשתו של ב"כ של האישה עו"ד גיא אופיר, מומחה לדיני משפחה וירושה, אך יחד עם זאת הורו לבעל לעזוב את מקום מגורי האישה והילדים ולגלות בכך רגישות והבנת צרכיה.

לדברי ב"כ של האישה עו"ד גיא אופיר, "ביה"ד הרבני האזורי בחיפה, החליט ליישם בהחלטתו את ההלכה שמחייבת את הבעל לספק לאשתו מדור שקט ושליו ואולם מדור אשר קשה לדור בו, מדור עם הפרעות, אינו מדור. האישה זכאית למדור שקט ושליו שבו תוכל לחיות את חייה ללא הפרעה וכאשר הבעל מהווה גורם מפריע הרי שזוהי פגיעה בזכות המדור שלה".

לבני הזוג, ארבעה ילדים וכעת, נותר להמתין לסיום ששת חודשי הניסיון של הפרידה ולשמיעת החלטתם בסיום תקופת הפסק זמן ביניהם, האם פניהם לשקם את מערכת היחסים ביניהם או להתגרש.