על פי הערכות, שיפוצים בבית יכולים להגיע לעשרות אלפי שקלים, חלק עיקרי מהעלויות מופנים לשיפוץ של המטבח וחדר רחצה. הסיבה לכך היא מאוד פשוטה, בשני החדרים הנ"ל, השיפוץ הוא רחב וכולל אלמנטים שונים, כגון החלפת שיש וקרמיקה,החלפת כיור, ריצוף, תיקון או החלפת צנרת, החלפת ארונות (מטבח), החלפת אמבטיה (חדר רחצה) ועוד. לכן כשאנחנו מחליטים לערוך שיפוץ בבית בכלל ובפרט בשני החדרים הנ"ל, עלינו להיערך לכך מבחינה כלכלית.

כלים
החלפת חדר רחצה
החלפת חדר רחצה

במאמר זה נבחן כיצד עלינו להיערך למצב של שיפוץ אמבטיה, כלומר, מבחינה כלכלית. איך אנחנו יכולים להעריך כמה שיפוץ כזה יכול לעלות לנו, כיצד אנחנו יכולים לגייס את הכסף ואיך אנחנו יכולים שלא לחרוג מהתקציב שקבענו לעצמנו.

לפני שנסביר את הנקודות הנ"ל, חשוב לומר, החלטה לערוך שיפוץ אמבטיה או להחליף את האמבטיה בחדר הרחצה, עם כל מה שכרוך בכך, זו החלטה שיש בה שני אלמנטים עיקריים אשר עלינו להתייחס אליהם, אלמנט עיצוב ותפקוד, כלומר האם חדר האמבטיה משרת אותנו כפי שאנחנו רוצים ורואים לנכון וכן אלמנט כלכלי, הן מבחינת השאלה כמה זה עולה לנו והן מבחינת השאלה, האם שיפוץ חדר אמבטיה יעזור לנו לעלות את ערך הנכס, במידה ונרצה למכור או להשכיר את המקום.

כיצד אנחנו נערכים כלכלית לשיפוץ חדרי רחצה

לפני כל תהליך של שיפוץ עלינו לעשות תחשיב מדויק. מה עלות השיפוץ, כמה יעלה לנו להעסיק אנשי מקצוע, לקנות חומרים, ועל תחשיב זה להוסיף הערכות גסות כמו למשל: כמה ימי עבודה נצטרך להפסיד בזמן שיפוץ חדרי רחצה וחדרים דומים. כמו כן עלויות נלוות, למשל, אם אנחנו עורכים שיפוץ גדול ייתכן מאוד שלא נוכל להתגורר בבית בזמן שהוא נערך ואז עלינו לחשב עלויות לינה בבית מלון. עלינו לחשב עלויות אחסון ציוד במחסן חיצוני, במידה ואנחנו משתמשים במחסן שכזה ועוד.

אחרי שיש לנו תחשיב מדויק של עלויות כלכליות, עלינו לבחון כיצד אנחנו יכולים לגייס את הכסף עבור מימוש השיפוץ. לשם כך אנחנו יכולים להשתמש בחסכונות קיימים וכן לקחת הלוואות מגורמים שונים, כמו בנקים או גופים חוץ בנקאיים.

בשביל לחסוך בעלויות, עלינו לנקוט שני צעדים עיקריים. הראשון קשור באופן ישיר לשיפוץ וזה סקר שוק מקיף, עלינו לבחון בדיוק על מה אנחנו מבקשים להוציא את הכסף שלנו וכיצד אנחנו יכולים לחסוך בכך. אין זה אומר שעלינו לוותר אלא אנחנו יכולים להימנע מעלויות גבוהות. דוגמא טובה לכך, היא ביצוע מכרז בין בעלי מקצוע שונים, עד שנמצא את מי שיציע לנו את הצעת המחיר הטובה ביותר.

שנית, עלינו לבחון כיצד אנחנו יכולים לחסוך בעלויות נלווית, גם במחיר של אי נוחות לתקופת מה, זה יכול לאפשר לנו לחסוך באופן ניכר בעלויות הכלכליות של השיפוץ.