אחת השאלות שאנחנו שואלים את עצמנו לא פעם, הן כשמדובר במוצרי חשמל מקולקלים או כשמדובר במוצרים לבית שאינם תקינים היא, מתי נכון לנו לתקן אותם ומתי נכון לנו להחליף אותם. מדובר פה בשאלה של עלויות, מן הסתם, אך לא רק אלא גם בשאלה של נוחות ושדרוג, הרי סביר להניח שהמכשיר החשמלי שאנחנו משתמשים בו, ייתכן והוא כבר ישן ויש מכשירים חדישים יותר, במקרה כזה, עולה שאלה, האם משתלם והאם בכלל אפשרי מבחינתנו לתקן אותו או שעדיף לנו להשקיע קצת יותר ולשדרג את עצמנו במכשיר חדש.

כלים
תריסים חשמליים
תריסים חשמליים

דוגמא טובה לשאלה זו עולה כשאנחנו נדרשים לבצע תיקון תריסים חשמליים. בלא מעט בתים כיום יש תריסים חשמליים במקום התריסים הידניים שפעם היו מותקנים בכל בית. תריסים חשמליים, כידוע, הם תריסים שניתן לפתוח ולסגור אותם באמצעות מתג פשוט שממוקם לידם. מתג זה גם חוסך לנו, במובן מסוים, עבודה אך גם שומר טוב יותר על התריסים, מאחר ואנחנו לא צריכים להפעיל אותם בעצמנו, אז אין סיכוי שגם נשבור אותם או שיקרה להם משהו אחר, אשר יהרוס אותם.

מצד שני, תריסים חשמליים מונעים על ידי מנוע, מן הסתם, והוא כמובן יכול להישחק ולהתקלקל עם הזמן. מה עוד שאם מפעילים את התריסים יותר מדי פעמים, תמיד קיים סיכוי שהמנוע יתקלקל או שהתריסים יישחקו וייהרסו. כאן עולה השאלה, האם להזמין מומחה בביצוע עבודות של תיקון תריסים או לוותר על התיקון ולהחליף אותם? בחלק הבא נענה על שאלות אלו.

מתי מומלץ לתקן תריסים חשמליים

ההמלצה היא לתקן את התריסים בשני מקרים, הראשון, כשברור מאליו שעלות התיקון היא מאוד נמוכה, לא רק בהיבט של התיקון עצמו אלא גם בהיבטים הנלווים. למשל, אם ברור לנו שזמן התיקון הוא קצר ואנחנו לא צריכים להפסיד יום עבודה בגלל זה, אם ברור לנו שהחלק שעלינו להחליף לא עולה הרבה וכן אם ברור לנו שהתיקון לא ייקח זמן רב. כך אנחנו לא צריכים לשנות את סדר היום שלנו והעלויות הנלוות הן יחסית זולות.

המקרה השני הוא, כשברור לנו שאם אנחנו נבצע את התיקון, עלינו לבצע שיפוץ או תיקון מקיף, כלומר לא מדובר רק בהחלפת חלק או החלפת תריסים, אלא נצטרך להתחיל לשבור את הקיר, לפתוח אותו וכדומה. במקרה כזה עדיף לנו לוותר על רכישה חדשה ולתקן את התריסים הקיימים.

מן הסתם בשני המקרים עלינו לוודא שהתוצאה שנקבל, תהיה עבודה אופטימאלית של התריסים.

מתי מומלץ להחליף תריסים

ראשית, כשברור מאליו שהתיקון לא יעזור. במקרה כזה אין לנו ברירה אלא להחליף את התריסים הקיימים.

שנית, כשהעלות הכלכלית של ההחלפה נמוכה מזו של התיקון.

שלוש, כשאנחנו חושבים על שיפוץ כללי או מכירת המבנה. אז עדיפים לנו תריסים חשמליים חדשים, שכן זה יכול לעלות את ערך הנכס.